טראמפ: "אם הדמוקרטים יחקרו אותנו, נחקור אותם"

טראמפ מגיב לתוצאות: על הסנאט, "המפלגה הרפובליקנית הגדילה באופן משמעותי את הרוב בסנאט בניגוד לציפיות". על בית הנבחרים, "מקווה לעבוד עם הדמוקרטים, אני רוצה לראות אחדות". על המושלים, "מרבית המדינות יהיו בשליטת רפובליקנים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב לניצחון הרפובליקני בסנאט וההפסד בבית הנבחרים וטען כי "זה היה יום גדול ויוצא מן הכלל אתמול. המפלגה הרפובליקנית הגדילה באופן משמעותי את הרוב בסנאט בניגוד לציפיות. זה הכי הרבה מושבים בסנאט שמפלגת הנשיא הגדילה בבחירות האמצע מאז 1962. עשינו זאת למרות גיוס כספים משמעותי מן הצד הדמוקרטי וכיסוי תקשורתי עוין".

לדבריו, "ניהלנו עצרות בחירות רבות עם קהל גדול. למיטב ידיעתי לא היה שם כיסא אחד פנוי. אם היה שם כיסא פנוי – הייתם מדווחים על כך. המועמדים בהם תמכתי נחלו הצלחה מסחררת אתמול. מתוך 11 שניהלתי עבורם עצרות קמפיין, תשעה זכו אתמול. זה עצר את הגל הכחול שדיברו עליו".

הנשיא טראמפ הגיב לאפשרות כי יחלו בהליך הדחה וחקירה נגדו ואמר כי, "אם הדמוקרטים מתכננים לבזבז את כספי המיסים לחקור אותנו בבית הנבחרים, נשקול לחקור אותם בסנאט בעניין המידע המסווג שהודלף. אם זה יקרה אנחנו נעשה אותו דבר. אם הם ישחקו את המשחק הזה, אנחנו נשחק אותו טוב יותר". טראמפ אמר כי הוא היה יכול לסיים את חקירת התובע המיוחד רוברט מולר בכל זמן אם היה רוצה. "לא היה תיאום עם רוסיה, הם לא ימצאו כלום. אתם יודעים למה? כי לא היה כלום".

עם זאת הבהיר כי הוא "מקווה לעבוד עם הדמוקרטים על נושאים כמו תשתיות ומחירי תרופות. עכשיו זה הזמן של שתי המפלגות לעבוד יחד. אני רוצה לראות אחדות ואני חושב שיש לנו סיכוי טוב להשיג זאת", אמר.

על המרוצים לתפקידי המושל אמר: "מרבית המדינות יהיו בשליטת מושלים רפובליקנים. בהגדלת הרוב שלנו בסנאט, המצביעים דחו את ההתנהלות של הסנאט בפרשת השופט קבנאו". בכך התייחס למינויו של השופט ברט קבנאו לבית המשפט העליון. "אנרגיה רבה ניתנה לרפובליקנים בגלל האופן שבו התייחסו לשופט קבנאו", הוסיף טראמפ.

בבחירות שנערכו אתמול הצליחו הדמוקרטים לחולל מהפך ולהבטיח לעצמם שליטה בבית הנבחרים האמריקני. בבית יהיו לפחות 222 חברים דמוקרטים לעומת 199 רפובליקנים או מעט יותר. עם זאת, גם לרפובליקנים יש הישג: הם שמרו על שליטתם בסנאט. לרפובליקנים יהיו לפחות 51 סנאטורים, לדמוקרטים יהיו לפחות 45.

המנצחים והמפסידים: הליך הדחה, דוחות מס וההשפעה על הבחירות לנשיאות

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין כמו טראמפ
טראאאאמפ חולים עליך
חזק ואמוץ

ככל הנראה הליין לא היה כלום הועתק מביבי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו