Miriam Alster/FLASH90

במחאה על השתתפות זילבר בישיבת הממשלה: בנט יצא מהדיון

השר נפתלי בנט נטש הבוקר את ישיבת הממשלה טרם סיומו במחאה על השתתפותה של המשנה ליועץ המשפטי דינה זילבר שביקרה בחריפות את הממשלה. "כל עוד היא תגיע לישיבת הממשלה אנחנו נצא ולא נשתתף בישיבה כשהיא נמצאת שם"

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נטש הבוקר את ישיבת הממשלה טרם סיומו במחאה על השתתפותה של המשנה ליועץ המשפטי דינה זילבר שביקרה בחריפות את הממשלה.

כזכור, לפני מספר שבועטות נאמה זילבר בדיון באחת מוועדות הכנסת ותקפה את הממשלה. "הבו לנו יועמ"שים צייתנים, תקשורת מרוסנת, עם ממושמע, מחונך, שחשיבתו אחידה", תקפה את הממשלה בלשון סגי נהור. המשנה ליועמ"ש טענה בדיון כי יש "שיח לעומתי", ש"פוצע ומצלק את הרקמה החברתית המשותפת, מסמן ומתייג. מי לנו, מי לצרינו. אם יש מי שנאמן, אז יש גם מי שבוגד? גיס חמישי?".

בעקבות הדברים הודיעה שרת המשפטים איילת שקד כי היא אוסרת על זילבר לייצג את משרד המשפטים בדיוני הממשלה והכנסת. "החל מהיום, סיימה הגברת זילבר לייצג את עמדתי, עמדת משרדי או עמדת הממשלה בממשלה, בוועדה מוועדותיה – כי אינה רשאית להגיע לממשלה או לכנסת כנציגת המשרד", כתבה שקד ליועמ"ש.

אך היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בחר שלא לקבל את החלטת שקד וכתב לזילבר כי "התבטאות מעין זו שנאמרה על ידך בסופו של יום לא עלתה כלל ולא נרמזה בשיח הארוך שנוהל בינינו, ואילו עלתה – לא הייתה מאושרת על ידי". אך לא אסר עליה להשתתף בדיונים, "למותר לציין כי במסגרת תפקידך כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה תמשיכי לייצגני בכל מקום בו הדבר יידרש, לרבות בכנסת ובממשלה. הגעתך לדיונים בכנסת או בממשלה תתואם עמי כמקובל, ולצד זאת בתקופה הקרובה עלייך לתאם עמי מראש את העמדות שבכוונתך להציג שם בשמי".

בעקבות כך הודיעו בנט ושקד שיחרימו את ישיבות הממשלה בהם תשתף זילבר. ״אני מודיע שאם זילבר לא תפוטר, כל עוד היא תגיע לישיבת הממשלה אנחנו נצא ולא נשתתף בישיבה כשהיא נמצאת שם. תפקידה לייעץ משפטית, לא לחנך אותנו. היא סובלת משכרון כוח וברור שהדברים שלה הם פוליטיים. שתתכבד ותתפטר ותרוץ לפוליטיקה אם היא רוצה. לייעץ לנו היא סיימה״, כך אמר בנט בראיון ל'רשת ב'. הבוקר קיים את הבטחתו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו