צילומים: פלאש 90

"נתניהו שינה את העמדה – ואלוביץ' הרוויח מיליארד שקל"

שעות לאחר פרסום המלצות המשטרה בתיק 4000 המאשימים את ראש הממשלה בקבלת שוחד, גורם במשטרה שופך אור על פרטים נוספים בפרשה וטוען כי אלוביץ הרוויח מיליארד שקל מהיחסים ה"שוחדים" עם נתניהו. בין העדים, השר גלעד ארדן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי פרסום ההמלצות להעמדה לדין, במשטרה מצביעים על כך שההטבה אותה קיבל שאול אלוביץ' בפרשת 4000 עומדת על מיליארד שקל, אותה קיבל בשתי פעימות. המשטרה המליצה היום להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין עבירות שוחד במסגרת התיק המכונה פרשת בזק. המלצות דומות פורסמו גם בנוגע לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, וכן שאול אלוביץ', מחזיק השליטה לשעבר בקבוצת בזק ובאתר וואלה, ורעייתו איריס.

במשטרה גבו 180 עדויות והודעות בתיק החקירה. הם גייסו שני עדי מדינה, שלמה פילבר וניר חפץ. אבל מעבר לכך הם שמו יד על הקלטות, הודעות טקסט, ווטסאפים, מיילים, האזנות סתר ועוד ראיות שכולן הובילו, לשיטת החוקרים, לגיבוש ההמלצות לתשתית ראיות נגד החשודים המרכזיים של שוחד מרמה וקבלת דבר במרמה בנסיבות חמורות ועבירות נוספות במדרג.

במשטרה אמרו כי מלבד עדי המדינה, להם אינטרס בעדות שהם מוסרים, יש בידיהם רשימה של עדים חפים מאינטרסים עם ראיות אובייקטיביות, כמו מנכ"ל משרד התקשורת הקודם אבי ברגר וראש לשכתו של נתניהו לשעבר דוד שרן. המשטרה גבתה עדות בעניין גם מהשר ארדן, לשעבר שר התקשורת.

עדותו של ברגר הייתה מרכזית, כי בתקופת ארדן וברגר המגמה הייתה לא לבצע את מיזוג בזק-יס. שבוע לאחר המינוי של נתניהו לשר התקשורת ומינויו של שלמה פילבר למנכ"ל המשרד התהפכה המגמה – מבלי שפילבר הכיר את העובדות, ואף מבלי שנעשתה עבודת מטה מסודרת בנושא לפני כן. פילבר, אחד משני עדי המדינה יחד עם ניר חפץ, אישר בפני החוקרים את התזה שלפיה התבקש על ידי נתניהו לשנות את עמדת משרד התקשורת כך שתיטיב עם בזק, באופן שהניב עבור אלוביץ' מיליארד שקלים בשתי פעימות. בהודעת המשטרה כינו זאת "מערכת יחסים שוחדית".

עוד סבורים החוקרים כי שרה נתניהו והזוג אלוביץ' שיבשו את החקירה בכך שמחקו הודעות והעלימו שני מכשירי טלפון. החקירה החלה ברשות לניירות ערך בתחילת 2017. חצי שנה לאחר מכן, מנכ"ל וואלה אילן ישועה זומן למסור גרסה, התיישב מול חוקרי הרשות והעביר מידע שצבר במשך התקופה.

"רק אז התברר גודל ועומק הפרשה היועץ המשפטי לממשלה הבין שאין מנוס מלהרחיב את החקירה ולערב את המשטרה", אמר גורם משטרתי בנושא. החקירה הסמויה שנמשכה עד חודש פברואר חיזקה אצל החוקרים את החשדות שעלו. החוקרים סימנו במפת החקירה כמה דברים עיקריים כדי לפצח את התיק: ניר חפץ ושלמה פילבר סומנו כאנשי מפתח שיש לגייס כעדי מדינה. השניים נכללו בין שמונת החשודים מתוך 13 החשודים שנעצרו בפרוץ החקירה הגלויה.

התיק, שלווה באורח צמוד על ידי פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי וסגנה יוני תדמור, הועבר לחוות דעת ראשונית של השניים. ההערכה היא שבגלל הליווי הצמוד תאמץ פרקליטות המיסוי את המלצות המשטרה. משם הן יועברו לפרקליטות המדינה להכנת חוות דעת, ולאחר מכן להכרעת היועץ המשפטי לממשלה. במהלך הכנת חוות הדעת ייתכנו השלמות חקירה.

מכיון שמדובר בראש ממשלה מכהן, כל ההחלטות הקשורות בו יתקבלו על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ואילו ההחלטות לגבי יתר המעורבים יתקבלו בדרג נמוך יותר. מכיון שבתיק מעורבים עדי מדינה, ייתכן שהם יזומנו לפרקליטות במהלך קבלת ההחלטות כדי להאיר זוויות שונות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב בחריפות להמלצות המשטרה נגדו ונגד רעייתו בתיק 4000. בהודעה שפרסם לתקשורת נאמר: "המלצות המשטרה לגביי ולגבי רעייתי לא מפתיעות איש, וכן לא העיתוי השקוף של פרסומן. המלצות אלה נקבעו והודלפו עוד לפני שבכלל החלו החקירות. להמלצות המשטרה אין שום מעמד משפטי. רק לאחרונה הגורמים המוסמכים דחו באופן גורף את המלצות המשטרה נגד שורה של אישי ציבור. אני בטוח שגם במקרה זה הגורמים המוסמכים, לאחר שיבחנו את הדברים, יגיעו לאותה מסקנה – שלא היה כלום כי אין כלום", כך נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היתה כתבה מבוארת וקלה כדרכם בעיתון הדרך
שהסבירו שזה הפרשיה של אוייב העניים הגדול נתניהו
שטיוטות של החוק של משרד התקשורת הועבר לידי מנכ"לית בזק הנדלר
ומיליארדים זרמו מהציבור לטייקונים תמורת סיקור אוהב בעיתונים
נס שיש את בג"ץ שבגללו ביבי התפטר ממשרד התקשורת ומינה שר
וגןם זה לא עזר הרבה כי מינה שר שהוא בובה קרא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture