לא רק מנהרות: "אלפי לוחמי חיזבאללה אומנו לחדור לישראל"

למרות מזג האוויר, כוחות הנדסיים ומבצעיים גדולים של צה"ל ממשיכים גם הבוקר במבצע לאיתור ונטרול מנהרות חיזבאללה שחצו את הגבול לתוך שטח ישראל. בינתיים חושף קצין בכיר בפיקוד צפון מידע חדש על היערכות חיזבאללה למערכה הבאה מול ישראל

מבצע מגן צפוני נכנס ליומו הרביעי כאשר גם הבוקר כוחות הנדסיים ומבצעיים גדולים של צה"ל ממשיכים במבצע לאיתור ונטרול מנהרות חיזבאללה שחצו את הגבול לתוך שטח ישראל. ההערכות הן שמזג האוויר החריג מקשה על הכוחות, אך לא משית את פעילותם כליל.

בינתיים מתברר כי תכנית המנהור של חיזבאללה היא רק חלק מאסטרטגיית התקיפה הרגלית הכוללת שגיבש הארגון לקראת המערכה הבאה מול ישראל. סא"ל יפתח נורקין, קצין אגף מודיעין בפיקוד צפון, אמר אמש לאתר YNET כי "חיזבאללה חיזק מאוד את התכנית ההתקפית שלו ועדיין מפתח אותה. זה כבר לא פלוגות אלא גדודים עם אלפי לוחמים מיומנים שמתכננים לחדור לשטחנו תחת פיקוד ושליטה סדורים, אש ותצפית".

לדבריו, "אנו נערכים בתכנית הגנה חזקה, שברור לנו שתכלול גם תקיפה של של אותם גדודי חיזבאללה, תוך ניצול העובדה שמדובר בכוחות גדולים מאוד שינועו לעברנו, כיתרון לנו. גם את הרקטות הכבדות שאינן מדוייקות, נרצה לתקוף לפני שישוגרו".

"בעקבות הניסיון שצבר במלחמה בסוריה, נסראללה התאהב ברעיון ההתקפי נגדנו", קובע נורקין.

עוד בנושא
נתניהו בתדרוך בצפון: "יש אפשרות שנצטרך לפעול בתוך לבנון" • צפו
"החפרפרת": האם ישראל הצליחה לשתול מרגל בצמרת ארגון חיזבאללה?
חוששים מתקיפה? דיווח: חיזבאללה החל לשנע טילים לדרום סוריה
נתניהו: "לחיזבאללה יש עשרות בודדות של טילים מדויקים" • צפו
יעלון מסביר מדוע הצהיר ב-2016 שלא נחפרות מנהרות בצפון

נורקין הוסיף כי "בניגוד למנהרות טרור ברצועת עזה שקרסו בשנים האחרונות בשל הצפות, הגשמים לא ישפיעו על קצב העבודות או על המנהרות עצמן בשל סוג האדמה הקשה". בהמשך הוא הסביר את ההחלטה לצאת למבצע דווקא בנקודת הזמן הזאת: "יש לנו ידיעה טובה על היקף המנהרות ומיקומן. לא רצינו שהמנהרות יתקדמו מעבר לכמה מטרים או עשרות המטרים מעבר לגבול, וגם מיצינו לאחרונה חלק מטכנולוגיות האיתור".

על האפשרות של גלישת הפעולה לשטח לבנון אמר נורקין: "אנו רוצים להשמיד את כל התוואי ולא נסתפק רק במה שקיים בשטח הישראלי. זו השאיפה שלנו אבל לכל דבר מספר שיטות פעולה. כל מנהרה שונה מרעותה, יש זוויות שונות ועל כך נחליט בהמשך כאשר נגיע פיזית למנהרות. קיבלנו משימה להשמיד את המנהרות הללו מבלי להיכנס למלחמה, ויש עשר דרכים אחרות להתחיל מלחמה אם נרצה. המבצע מתנהל בשטחנו אבל אם נצטרך פתרונות אחרים יתכן ונחרוג מכך והמשימה תגבר על הכל".

באשר לחשש מפני הסלמה אומר נורקין: "העברנו מאוגדת עזה אמצעים טכנולוגיים שונים, כמו חיישנים סיסמיים, וגם הכוחות הגדולים שמתגברים את האוגדה נבעו מהרצון שלנו לא להסתכן, למרות שהערכנו שהסיכוי להסלמה הוא קטן. הבאנו סדר כוחות איכותי ולא הפרזנו. נבצע התאמות ונתגמש בנושא בהתאם להערכות המצב".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו