צילום: תומר נויברג / פלאש 90

בגלל "טיפ" לחרדים: באופוזיציה תוקפים בחריפות את ח"כ ביטן

ההקלטה, ההמלצה והסערה: יו"ר הקואליציה לשעבר הוקלט במפגש סגור כשהוא מספר כיצד המליץ לחרדים לנטרל לחלוטין את מוקש חוק הגיוס. בהמשך תיאר ביטן את הצביעות שיש בקמפיין ה"שיוויון בנטל" • 'ישראל ביתנו', 'יש עתיד' והמחנ"צ זועמות

הקרב על חוק הגיוס: בג"ץ אמנם העניק לממשלה ארכה לחוקק חוק חדש עד אמצע הקיץ, אולם הנושא הנפיץ לא יורד מסדר היום הציבורי.

באתר 'וואלה' נחשפה היום הקלטה של יו"ר הקואליציה לשעבר ואחד הגורמים הפוליטים שצברו הכי הרבה שעות בנושא, ח"כ דוד ביטן, כשהוא אומר במפגש סגור: "אל תצטטו אותי, אך אני אמרתי לחבר'ה החרדים, במקום להגיד שאתם נגד גיוס, תגידו שאתם בעד אבל תציבו שני תנאים: התנאי הראשון, 'אנחנו רוצים מקום כשר בד"ץ', והתנאי השני 'לא רוצים לשרת עם בחורות, עם נשים'. במקום שלילי, דברו חיובי. הצבא לא היה עומד בזה".

לדבריו, "רצינו לסיים את זה, למה? כי אחרי הבחירות נקים ממשלה ומה יהיה הנושא המרכזי? גיוס. אז לא עשינו כלום. רצינו באמת ובתמים לעשות את זה לפני הבחירות ולסיים את העניין הזה".

בהקלטה, שנחשפה כאמור ע"י העיתונאי יקי אדמקר באתר 'וואלה', הודה ביטן: "אין שוויון. זה שמשרת בקריה הוא שווה ערך מול זה שמשרת בגולני? אין דבר כזה שוויון. גם ישיבות ההסדר הן לא שוויוניות מול אלה שעושים צבא בקרבי. תפסו רק את החרדים בעניין הזה אבל הצבא לא דורש שוויון כי הוא לא יכול".

באופוזיציה הגיבו בחריפות לדברים. חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין: "איכשהו בליכוד זה הפך לטבע שני – במקום להוקיר את תרומת המתגייסות, מתבדחים על חשבונן, ונתלים בהן לצורך תרגילי התחמקות פוליטיים. יש בדיחות שמוטב שלא היו באות לעולם".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "ביטן מקלף את המסיכה מהפנים של הליכוד שהחליט למכור לחרדים את הכל, כולל את חוק הגיוס. הדברים שצוטטו מפי ח"כ ביטן רק מחזקים את החשיבות שבממשלת ימין תהיה ישראל ביתנו חזקה עם הרבה מנדטים כדי שתוכל לעצור את המכירה הפומבית שהליכוד מוכן למכור לחרדים. עצרנו זאת כשבקדנציה הזו ניסו להרחיב את סמכויות בתי הדין הרבניים, לשנות את חוק הגיור ולהעביר את חוק הגיוס של ליצמן, ואנו גם היחידים שנדע למנוע את הכפייה הדתית בעתיד".

ח"כ מרב מיכאלי: "הנה איך הפוליטיקאים בליכוד משתפים פעולה עם הכוחות החשוכים שרוצים להחזיר את הנשים למטבח. כל אשה שרוצה להיות שווה אסור לה להצביע לאנשים האלה".

ממפלגת 'יש עתיד' נמסר: "הנה הפרצוף האמיתי של הליכוד. מר ביטחון שולח אנשים לעודד השתמטות מצה"ל ומוכר את בטחון ישראל בשביל ההישרדות הפוליטית שלו. יש בישראל ערך אחד ברור שאין עליו מחלוקת: צה"ל הוא צבא העם. לא ניתן לשום תרגיל פוליטי של נתניהו ושליחיו להרוס את זה.
לאחר הבחירות נעביר את חוק הגיוס שיביא לשירות שווה לכולם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה כל הרעש? זו אמת שהחילונים צריכים לומר לעצמם, לשיטתם שצריך לגייס את החרדים, זה לא יצלח כיון שהתנאים לא מאפשרים כנ"ל בכתבה, ולחרדים ישנם הסיבות שלהם.

קצת אחריות גם לכתבים חרדים.לא כל הקלטה צריך לפרסם בשביל רייטינג.קצת אחריות לא יזיק

ביתן צודק אין שיוויון בנטל.גובניק בקריה מ8עד 16.00 בערב עובד וגולנציק מקבלים אותו הדבג אחרי צבא.ויש חילונים שמשתמטים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו