צילום: האו"ם

לצד נציגי מדיניות ערב: נתניהו ינאם בוועידה הבינלאומית נגד איראן

ראש הממשלה צפוי להשתתף בוועידה נגד איראן שתתקיים בוורשה בעוד שבועיים. בוועידה צפויים להשתתף גם שרי חוץ ממדינות המפרץ – סעודיה, איחוד האמירויות, כווית ועומאן. נתניהו יהיה אחד הנואמים המרכזיים בוועידה וצפוי לשאת נאום חריף נגד איראן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ישתתף בוועידה בין-לאומית נגד איראן אותה יכנס שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו, בעוד שבועיים בוורשה, בירת פולין, כך דווח ב'חדשות 13'. לדברי פקיד ישראלי בכיר, ישראל עדכנה את ממשלת פולין ואת הממשל האמריקני באופן רשמי על כוונתו של נתניהו להשתתף.

ראש הממשלה הישראלי ישתתף בוועידה שתתקיים בין ה-13 ל-14 בפברואר, לצדים של שרי חוץ מעשרות מדינות כולל מדינות ערביות שאין לישראל איתם יחסים (גלויים) כמו סעודיה, בחריין, מרוקו, כווית, עומאן ואיחוד האמירויות ועוד. עוד ישתתפו בה, מדינות מאסיה, אפריקה, אירופה והמזרח התיכון. האיראנים והפלסטינים, לא הוזמנו

על פי הדיווח, ראש הממשלה יהיה אחד הנואמים המרכזיים בוועידה וצפוי לשאת נאום חריף נגד איראן. לאחר הועידה בוורשה ייצא נתניהו למינכן להשתתף בוועידת הביטחון השנתית שם ומיד כשישוב לארץ יארח בירושלים פסגה עם ראשי הממשלה של הונגריה, פולין, סלובקיה וצ'כיה.

 

נתניהו הוזמן לוועידה בינלאומית נגד איראן בהשתתפות מדינות ערב

 

יוזם הוועידה, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, הכריז לפני כמה שבועות שהיא תהיה ממוקדת באיום האיראני – אולם אז הדבר גרם לרוסיה ולסין להודיע כי יחרימו את הוועידה ולמעצמות אירופה להודיע כי ישלחו דרג נמוך מזה של שרי חוץ. מאז מנסים האמריקנים והפולנים להרגיע ולומר שהוועידה תעסוק בביטחון במזרח התיכון בכלל ולא דווקא באיראן.

בין היתר, סגן השגרירה האמריקנית באו"ם, ג'ונתן כהן, אמר כי הוועידה לא נועדה להכפשת איראן. זאת לאחר ציוץ בטוויטר של שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, שקרא לוועידה "קרקס אנטי-איראני". כהן קרא לוועידה "מפגש לסיעור מוחות שנועד לשרטט תשתית ביטחונית רחבה יותר", והדגיש כי "זה לא פורום לדון בטיעוני הנגד להסכם הרעין עם איראן". סגן השגרירה אמר כי למרות התנגדותה של ארה"ב להסכם, היא מכבדת את המדינות האחרות שהחליטו לתמוך בו, ואמר כי "הוועידה לא נועדה להכפיש או לתקוף את איראן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו