Noga Zamir/Flash90.

הליכוד וגנץ מרסקים את הבית היהודי, גשר והתנועה

הליכוד וחוסן לישראל ממשיכות לרסק את המפלגות האחרות ומעבירות את גשר, הבית היהודי והתנועה למעבר לאחוז החסימה • וכמה מביא איחוד של גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי? והאם הוא משנה את מפת הגושים? • ומה קורה עם המפלגות החרדיות?

כשבועיים למועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת, סקר חדש שמתפרסם הערב ב'החדשות' מצייר תמונת מצב מדאיגה ללא מעט מפלגות ולגושים. הליכוד כמובן בראש עם 32 מנדטים, חוסן לישראל עם 22 מנדטים, יש עתיד 11, הימין החדש 8, העבודה 7, אחמד טיבי 7, מרצ 5, כולנו 5, ישראל ביתנו 5, הרשימה המשותפת 5.

בגזרת המפלגות החרדיות, ממשיכה יהדות התורה להוביל על שס עם 7 מנדטים ליהדות התורה, לעומת 6 לשס.

על פי הסקר, לא מעט מפלגות לראשונה לא עוברות את אחוז החסימה, גשר של אורלי לוי אבקסיס מקבלת רק 2.7%, הבית היהודי 2.5%, והתנועה של ציפי לבני עם 0.8% בלבד. עוד בסקר: זהות של משה פייגלין 2.1%, יחד של אלי ישי 1.4%, עוצמה יהודית 1%.

הסקר בדק גם אפשרות של איחוד של גנץ ולפיד שעליו גם יצטרף הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מפלגה שכזאת תקבל על פי הסקר 36 מנדטים. הליכוד ללא שינוי עם 32 מנדטים, הימין החדש 8, יהדות התורה 7, אחמד טיבי 7, שס, 6, העבודה 5, מרצ 5, כולנו 5, הרשימה המשותפת 5, ישראל ביתנו 4.

בבחינת הגושים יש שינוי של מנדט אחד בלבד, אך עדיין נשמר הרוב לגוש הימין – חרדים (כולל כחלון) שמקבל 62-63 מנדטים. זאת למרות שהבית היהודי לא עוברת את אחוז החסימה, אך גם גשר של אורלי לוי אבקסיס והתנועה של ציפי לבני לא עוברות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו