צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

זעם בישראל: "תליה ממלכתית של רוצח אכזר כזה תעשה עבודה נהדרת"

נתניהו "ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו ונבוא עמו חשבון" • ריבלין: "נרדוף את המבצעים והמסייעים לו עד אשר נשיגם ונמצה איתם את הדין בכל מקום בו ינסו להסתתר מפנינו" • בנט: "קורא לרוה״מ: הפעל כבר הערב את החוק לקיזוז כספי מחבלים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר התבהרות פרטי הרצח של אורי אנסבכר הי"ד והתבססות החשד כי מדובר ברצח אכזרי על רקע לאומני, המערכת הפוליטית הימינית מגיבה בהתאם וקוראת לפעולות ממשיות להרתעת המחבל הבא, החל מקיזוז כספי משכורות המחבלים מהרשות הפלסטינית ועד לעונש מוות למחבלים, בוודאי למחבל שביצע רצח מזעזע שכזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי, "אני מברך את כוחות השב"כ והימ"מ שתוך שעות ספורות לכדו את הרוצח המתועב שרצח את אורי אנסבכר ז"ל. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו ונבוא עמו חשבון. בשמי ובשם עם ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחת אנסבכר ולחזק אותם ביגונם הכבד".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מסר כי "בשמי ובשם עם ישראל, אני מבקש להודות לכוחות הביטחון, על זרועותיהם כולן, על לכידת המחבל השפל והנבזה אשר ביצע את הרצח הנורא של אורי אנסבכר ז״ל. לא נרכין ראשנו ולא נרפה במאבק הבלתי מתפשר נגד הטרור. נרדוף את המבצעים והמסייעים לו עד אשר נשיגם ונמצה איתם את הדין בכל מקום בו ינסו להסתתר מפנינו. גם הערב, נשלח תפילותינו לנחמה למשפחת אנסבכר ולבית תקוע כולו על זיו העלומים שנקטף ביד מקוללת, על החלל הגדול שהותירה אורי טובת הלב ונדיבת הנפש, בלכתה.
יהי זכרה ברוך".

 

בחשד לרצח אורי אנסבכר הי"ד: נעצר צעיר פלסטיני מחברון

 

בעקבות הרצח המזעזע של הצעירה אורי אנסבכר ז״ל, קרא הערב שר החינוך ויו״ר הימין החדש, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, לראש הממשלה להפעיל את החוק לקיזוז כספי טרור שעבר בקריאה בשלישית בחודש יולי 2018 אך טרם הופעל. "מדובר ברצח מהמחרידים והמזעזעים שידענו. המחבל הפלסטיני המתועב שרצח את אורי אנסבכר הי״ד, צפוי להתחיל לקבל משכורת חודשית של כ-20,000 ₪ בתוך ימים אחדים", אמר בנט.

עוד הוסיף כי, "המחבלים הפסיקו לפחד. ברגעים אלו מכינים המחבלים את הרצח הנורא הבא של יהודים, כי הם יודעים שהם צפויים ל״אקזיט״ כלכלי של משכורת להם ולמשפחתם לכל החיים". בנט קרא לראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, לפעול ביד קשה נגד הטרור הפלסטיני הרצחני ואמר "על ראש הממשלה להפעיל כבר הערב את החוק לקיזוז כספי מחבלים שעבר אך טרם הופעל. אני ושרת המשפטים איילת שקד מתחייבים לגבות את ראש הממשלה בקבינט המדיני-ביטחוני ולפעול להביא רוב קולות למען צעד זה, אל מול כל הלחצים הבינלאומיים".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' היה חריף יותר ודרש עונש מוות למחבל, "מהפרטים המעטים שידועים נשמע שזהו בדיוק המקרה להפעלת עונש מוות למחבלים כפי שמתאפשר על פי חוק. מעבר לכך מערכת הביטחון חייבת להפעיל את מלוא כובד משקלה על מנת להעביר מסר חד ערכי שדם יהודי אינו הפקר. חייבים להחזיר את ההרתעה. גירוש מידי של המשפחה והריסת ביתה, סגרים, כתרים וביטול היתרי עבודה הם התחלה טובה. אסור שהרצח הנורא הזה יעבור על סדר היום".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן: "‏זה היה רצח מזעזע ומתועב, רצח מתוך שנאה עיוורת לנערה בת 19 רק בשל היותה יהודיה. אין מקום לחלאות האדם האלה על פני האדמה. היום, יותר מתמיד, ברור שדרישת "ישראל ביתנו" לגזור עונש מוות על מחבלים היא מתבקשת וצודקת."

 

בשעה זו: הנערה אורי אנסבכר הי"ד מובאת למנוחת עולמים

 

חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ מוטי יוגב, מתייחס להתפתחויות בחקירת רצח אורי אנסבכר הי"ד. "רצח מזעזע ואכזרי של אורי אנסבכר הי"ד. לדם לא יכופר כי אם בדם שופכו. מציע לכל שופט ושופטת שהמקרה יובא לפניהם, לחשוב כאילו שאורי זו הבת שלהם. בכנסת הבאה אדאג שיינתנו להם הכלים להרתעה – גירוש משפחות מחבלים והריסת בתי מחבלים – כדי לעשות את הדרוש. ולנשיא ארה"ב נאמר, מילמטר מארצנו, ארץ ישראל, לא ימסר לעם של רוצחים. כדאי שגם גנץ ידע זאת".

ח״כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו, יוזם חוק עונש מוות למחבלים הגיב ללכידת המחבל: ״מצער מאוד שרק במקרים טרגיים ומזעזעים כאלה כולם מבינים שאין מנוס מהחלת עונש מוות למחבלים. מפתיע אותי שדווקא כאלה שפעלו ללא לאות למיסמוס החוק מטעמים פוליטיים ציניים, קוראים כעת לעונש מוות למחבלים. כמו כן, הטענות הקבועות נגד החוק, לפיהן החוק לא ירתיע מכיוון שהמחבלים במילא באים בכדי למות – מתבררות כעורבא פרח. המחבל הפחדן רצח באכזריות את אורי אנסבכר זכרונה לברכה, וברח כמו שפן. אני קורא למערכת המשפט לגזור עליו עונש מוות״.

ממפלגת 'עוצמה יהודית' נמסר כי, "חמור מאוד שההוראה לכוחות הביטחון לא הייתה לחסל את המחבל. ולמעשה לאפשר לו להיכנס לקייטנה בשנים הקרובות על חשבון משלם המיסים וכך לקבל סעודות שחיתות לימודים וכדומה. ביום כזה ברור מדוע הביקורת על ממשלת ישראל שלא העבירה חוק עונש מוות למחבלים ואף לא הנחתה את התביעה הצבאית לדרוש עונש כזה (שאפשרי על פי החוק הצבאי) גוברת". עוד הוסיפו כי, "אנחנו דורשים מהממשלה הבאה להעביר את החוק ולהכשיר מתקן עם כסא חשמלי שבו יומתו המחבלים שלא ראויים לראות אור יום. אנחנו קוראים לממשלה להרוס את בית המחבל הלילה ולגרש את בני משפחתו לסוריה".

 

בלילה וביום: כוחות הביטחון פועלים בזירת הרצח של אורי אנסבכר הי"ד

 

סגן ראש מועצת שומרון, דוידי בן ציון המועמד לכנסת מטעם הבית היהודי, קורא הערב לתלות לאלתר את רוצחה של אורי אנסבכר. "זו לא שליפה מהמותן ולא התלהמות של רגע, השכל מחייב עונש מוות לרוצח השפל. כל הכבוד לכוחות הביטחון שלכדו ברמאללה את הרוצח בן המוות שהתעלל באחותנו אורי אנסבכר ביום חמישי אבל עכשיו מגיע החלק החשוב והוא של מערכת החוק והמשפט. עונש מוות קיים בחוק וזהו בדיוק המקרה המתאים להפעיל אותו לראשונה מאז אייכמן".

עוד הוסיף בן ציון "צריך להבין, אסיר שיושב בכלא הישראלי בגלל עברות לאומיות נהנה מתנאים מפנקים ביותר שכוללים לימודים אקדמיים, קניות בקיוסק הכלא ומשכורת מכובדת מהרשות הפלסטינית – הרתעה אין בזה. לעומת זאת, תליה ממלכתית של רוצח אכזר כזה תעשה עבודה נהדרת ותרתיע את הרוצח הבא. זו חובתנו עבור אורי וזו אחריותנו כלפי הבאים בתור".

בתוך כך, שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, יזם פגישה דחופה עם אנאטוליו נדונג מבא שגריר גינאה המשוונית לאו״ם המכהן החודש כנשיא מועצת הביטחון של האו"ם, ודרש שהמועצה תגנה בפומבי את מעשה הטרור בירושלים. "שתיקתה של מועצת הביטחון לא תסייע למלחמה בטרור אלא תאפשר לגלי השנאה לגדול באין מפריע. בזמן שגם דממה מלווה מדיניות של משכורות למחבלים וחינוך להסתה בגיל צעיר, נערה בת 19 נרצחה באכזריות בישראל" אמר השגריר דנון והוסיף כי "על מועצת הביטחון החובה המוסרית והערכית להשמיע גינוי ברור לרצח הברברי ולפעול בתקיפות נגד תרבות הטרור ברש"פ שמערערת את היציבות באזור ופוגעת בחפים מפשע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה אתם רציניים עוד הפעילו חוק קיזוז… למרות שזה עבר 3קריאות .
איזה עם מיוחד אנחנו .
הלוואי והשם יתברך יחזיר לנו את השכל הישר .
אחרי השואה שהיתה השם יתברך לא הגיע להחזיר לנו את השכל הישר? אנא השם אנא

איך אני אוהב פוליטיקאים

איזה כותרות ואואו בלה בלה בלה.
לא קראתי אפילו את התגובות

גם אני בעד מוות אכזרי למחבלים והגנה על היהודים מבלי להתייחס לפרשנים…

כל כך פשוט כל מחבל ישלם קנס של 20000 שקל בחודש …

גימטריה שווה.
אורי אנסבכר = 550
משיח בן דוד ואליהו הנביא = 550
עם ישראל עובר זוועות.
יהי רצון שנזכה במהרה וישמע-אל את זעקתנו!!!

דוד המלך אוהב הבנים מהאחוריים = 550

זה אומר משהו? או שגימטריה זה פשוט הנפצה שכסילים חושבים שהיא אשכרה מדע?

דוד המלך אוהב הבנים מהאורחים = 550

מה זה אומר?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture