Abed Rahim Khatib/Flash90

"תיאטרון האבסורד": האו"ם מאשים את ישראל בפשעי מלחמה בעזה

חקירה של ועדה של האו"ם קבעה כי כוחות הביטחון של ישראל ביצעו "פשעי מלחמה" בהרג 189 פלסטינים בעימותים בגבול עזה בשנה שעברה. החקירה טענה כי הפלסטינים בגבול לא היוו איום מיידי לכוחות הישראלים וכי יש להפנות את המקרים לבית הדין הפלילי הבינלאומי

ועדת זכויות האדם של האו"ם הודיעה היום (חמישי) כי פעולות צה"ל במהלך הפרות הסדר בגבול רצועת עזה בשנה האחרונה שבהן נהרגו 189 פלסטינים עלולות להיחשב כפשעי מלחמה. חברי הוועדה קראו להעביר את המידע לבדיקה של בית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה. "כוחות הביטחון הישראלים הרגו והטילו מו"מ מפגינים שלה היוו איום מיידי לאחרים כשנורו", נכתב בדוח החוקרים של הוועדה.

מדובר בדו"ח חמור מאוד ותקדימי בחלק מפסיקותיו. הדו"ח מותח ביקורת גם על מנגנון חקירת האירועים של ישראל, כמו גם על פסיקת בית המשפט העליון בהקשר הזה. בדו"ח נטען שהשימוש באש חיה נגד מפגינים היה לא חוקי, מלבד שני מקרים ספציפיים, וכי כוחות הביטחון ירו במכוון בשלושה פרמדיקים. כמו כן, נטען שצלפים ישראלים הרגו עיתונאים בכוונה.

 

עימותים בגדר: מטען חבלה התפוצץ – בנס ללא נפגעים

 

לפי הדוח, שהועבר לידי הנציבות העליונה לזכויות אדם, "המפגינים הפלסטינים לא הציבו איום ממשי על הכוחות הישראליים כשהם נורו ולא השתתפו ישירות בפעולות עוינות". לפי הדוח, לוועדת החקירה יש מידע חשאי על האחראים למעשי ההרג, כולל צלפים וקצינים, שהועבר לידי הנציבה מישל באצ'לט. היא אמורה לחלוק אותו עם בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

"כוחות הביטחון הישראליים הרגו ופגעו במפגינים פלסטינים שלא היוו סיכון מיידי, או שלא לקחו חלק באופן ישיר בפעולות איבה כשנורו", נכתב בדו"ח. "ישראל עשתה שימוש מופרז בכוח קטלני, שהפר את זכותם של מפגינים לחופש ביטוי, אסיפה חופשית והתאגדות", נכתב בדו"ח. "ישראל הפרה גם את זכותם של ילדים כשהשתמשה נגדם בכוח קטלני למרות שלא היוו סכנת חיים. כוחות הבטחון הפרו את הדין ההומניטרי הבינלאומי כשירו בפרמדיקים, עיתונאים וילדים, שמעמדם מוגן".

 

התחממות בדרום: חייל צה"ל נפצע – מצבו בינוני; צה"ל תקף ברצועה

 

הוועדה הכירה בכך שלהפגנות היה קשר לאלימות משמעותית, אבל קבעה כי עדיין לא מדובר בפעולות לוחמה. היא גם דחתה את הטענה הישראלית שמדובר בפעילי טרור, המופעלים על ידי הארגונים בעזה. הדו"ח כמעט ולא מאשים את חמאס, וקובע שכמה חברים במועצה הלאומית העליונה, כולל חמאס, עודדו או הגנו על מפגינים שהשתמשו בעפיפוני ובלוני תבערה שגרמו לפחד ונזק משמעותי בדרום ישראל. השלטון בפועל ברצועת עזה נכשל בחובתו למנוע את השימוש בכלים אלה, כך נקבע. עוד נקבע כי לפחות חמוש אחד ירה מנשק לעבר כוחות הביטחון הישראליים מתוך או בקרבת המפגינים במהלך הפגנות בצפון עזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה לדו"ח כי, "ישראל דוחה על הסף את דו"ח המועצה לזכויות אדם של האו"ם. המועצה קובעת שיאים חדשים של צביעות ושקרים, מתוך שנאה אובססיבית לישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. חמאס הוא שיורה טילים על אזרחי ישראל, משליך מטעני נפץ ומבצע פעילות חבלנית במהלך ההפגנות האלימות על הגדר. ישראל לא תאפשר לחמאס לפגוע בריבונות הישראלית ובאזרחיה ותשמור על הזכות להגנה עצמית. חיילי צה"ל ימשיכו להגן בנחישות על אזרחי ישראל מפני התקפות החמאס וארגוני טרור שממומנים ע"י איראן המכריזה על כוונתה להשמיד את ישראל".

מ"מ שר החוץ ישראל כ״ץ אמר כי "תאטרון האבסורד של המועצה לזכויות אדם הפיק עוד דו״ח עוין, שקרי ומוטה נגד מדינת ישראל. מדובר בדו״ח שמתבסס על מידע מסולף שבו כלל לא נבדקו העובדות ושכל מטרתו היא להכפיש את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ולפגוע בזכותה להגנה עצמית מפני טרור של ארגון רצחני. ישראל דוחה את הדוח על הסף. אף גורם לא יוכל לשלול מישראל את הזכות להגנה עצמית ואת החובה להגן על תושביה וגבולותיה מפני מתקפות אלימות. מי שדוחף את תושבי עזה לגדרות, כולל נשים וילדים, הוא ארגון החמאס, שמטרתו המוצהרת היא השמדת מדינת ישראל והוא הנושא באחריות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התשובה להתפרעויות על הגדר: פלאשט

איך שאדם מודד לאחרים כך ימדדו לו.
אתם תוקפים בעזה ובצדק. אבל מצד שני מאשימים את ראש הממשלה כשבין כך וכך כבר קיימת שנאה ליהודים. וכעת יש סיבה מוצדקת.
התקיפות בעזה הם פשע ישראלי בעיני העולם ומבחינתם מדינת ישראל אינה ממשלה ישרה כי יש שם שוחד והונאה. לכן גם הפגיעות בעזה הם הונאה מבחינת העמים בעולם שכך חושבים.
אתם הציונים לא יודעים איך צריך לעמוד מול העולם ואיך לייצג עצמכם כעם ישר עם מידות.
אתם נקראים "טועים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו