אגודת ישראל מציגה: בעיית הדיור וגזירת הגיוס • בחירות תשע"ט

הקמפיינים יוצאים לדרך • ממשרדי הפרסום ועד לקווי הנייעס: המפלגות החרדיות מסתערות על השטח ומנסות להציג קמפיינים ממוקדי מטרה • אגודת ישראל מציגה: בעיית הדיור וגזירת הגיוס • יחד נלחמת באחוז החסימה ומציגה אתר התפקדות חדשני

השבוע התכנסו בכירי אגודת ישראל לישיבת היערכות לקראת הבחירות, בישיבה השתתפו חברי הכנסת של המפלגה, המזכ"ל חנוך זייברט, שוקי מנדל ודוברי הקמפיין. עיקרי סיכום הפגישה שפורסמו הבוקר ב'יום ליום': במפלגה מתכוונים לפנות גם לצעירים החרדים העובדים והתנתקו בחלקם מהזדהות עם המפלגה וכן לציבור החרדי הכללי שלא משתייך לאגודת ישראל. בנוסף, ינסו להביא גם את קהילות הקנאים להצביע באמצעות קמפיין הפחדה מלפיד.

ב'אגודת ישראל', מקיימים בחודשים האחרונים הפקת לקחים מהתוצאות בבחירות לרשויות המקומיות ונערכים להביא גם את קהל המצביעים שלא משתכנע מ"קול קורא". בעקבות תקציב הענק המוקצה לקמפיין הבחירות, שברובו מגיע מהמדינה, בתהליך בחירת משרד הפרסום שינהל את הקמפיין מעורבים לא מעט אינטרסים. על פי המסתמן, את קמפיין 'אגודת ישראל' תנהל חברת 'בולטון פוטנציאל' שבבעלות איסר בריסק המקורב לחלונות הגבוהים במפלגה החסידית, וגם מחזיק במשרד בפרסום הגדול ביותר במגזר.

אף שבקדנציה האחרונה לא סיפקו קבלות בנושא והיחיד שפעל או לפחות דיבר נשלח הביתה, ב'אגודת ישראל' שאחרי עידן מוזס מתכוונים לפרסם תוכנית דיור שאמורה לשכנע את הבוחרים כי בקדנציה הקרובה המצב ישתנה וכי נציגי הציבור יפעלו לפתרון מצוקת הדיור החרדית. דברים שמצטרפים להתבטאויותיהם של מספר אדמו"רים שקבלו על המצב.

לצד החידושים, גם הקמפיין הנוכחי יתייחס בהרחבה ל"גזירות" הצפויות במקרה שלא תהיה נציגות גדולה מספיק למפלגות החרדיות. למי ששכח, קמפיין המפלגה יזכיר לכולם את ממשלת לפיד ובנט (שבינתיים הפך לבן ברית) בשנים 2015-2013. וכמובן את פעילות נציגי אגודת ישראל בעניין חוק הגיוס שהיה הדגל המרכזי של המפלגה, ואף הביא לעימות חריף עם דגל התורה וש"ס.

כחלק מהחלטת המפלגה הוותיקה לנהל קמפיין עדכני, יש כוונה לשתף פעולה עם כלל סוגי כלי התקשורת, כולל קו נייעס שהוקם לאחרונה ומזוהה עם המפלגה. זאת לצד שני קווי נייעס קיימים שמזוהים עם דגל התורה. במטה ההסברה יציידו גם את רשימת המרואיינים הרבים בדף מסרים מסודר שיתעדכן מדי יום, ישלחו את הנציגים לכינוסי בחירות, יכתבו חומרים לעיתונים, יפרסמו מצע למפלגה ועוד.

יחד נלחמת באחוז החסימה

עוד דווח ב'יום ליום' כי מפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי נערכת מהרגע להרגע למערכת בחירות, זאת לאחר כישלון המגעים לריצה משותפת עם הבית היהודי והגשת הרשימה העצמאית. בימים אלו מגייסת המפלגה קמפיינרים ויועצי תקשורת שיובילו את אסטרטגיית הקמפיין, בקול אחיד ובתיאום מלא, כחלק מהפקת הלקחים מהבחירות הקודמות.

במפלגה מודעים למצב התדמיתי הבעייתי ולהנחת העבודה הרווחת בקרב הציבור, כולל בקרב תומכי המפלגה, כי המפלגה אינה עוברת את אחוז החסימה. "יש הרבה אנשים, גם חרדים אשכנזיים וגם חילוניים שאומרים לנו שאם היינו בטוחים שהמפלגה עוברת את אחוז החסימה, היינו מצביעים יחד", אומר גורם המעורה בפרטי הקמפיין.

בשונה ממערכת הבחירות לפני ארבע שנים, במפלגה מתכוונים לפנות גם לקהל החרדי, הן האשכנזי והן הספרדי, "לא תשמע יותר את צמד המילים 'לא אגרר'. הקמפיין יהיה אגרסיבי ויתקוף את המפלגות החרדיות שהפקירו את הדת בקדנציה האחרונה. אלי ישי פעל מהבית יותר ממה שהם עשו מתוך הממשלה, גם בנושא השבת, גם בנושא הרפורמים", אומר הגורם.

המטרה המרכזית של המפלגה תהיה להוכיח כי בכוחה לעבור את אחוז החסימה. גם באמצעות קהלים חדשים המיוצגים ברשימה, ממסורתיים ועד חרדים עובדים. גם הפלג הירושלמי יהיה יעד, גם אם לא באופן רשמי. בתוך כך, במפלגה השיקו לאחרונה אתר שבו היא מבקשת ממצביעי המפלגה להירשם, כדי להציג מספר גבוה של מצביעים מובטחים, ועל פי הנתונים המופיעים בו נרשמו כבר למעלה מתשעים ושבע אלף תומכים פוטנציאלים.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תמות …עם הפלשתים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו