Yonatan Sindel/Flash90

החלטת היועמ"ש: בימין מגבים, בשמאל דורשים התפטרות

ליברמן: "הגוף היחיד המוסמך לקבוע האם בן אדם אשם או זכאי זה אך ורק בית משפט". איחוד מפלגות הימין: "נמליץ אחרי הבחירות על נתניהו כמועמדה להרכבת הממשלה". יחימוביץ: "נתניהו נלחם על חייו האישיים, אינו כשיר להיות ראש ממשלה"

היועץ המשפטי לממשלה החליט (בכפוף לשימוע) להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על שוחד בתיק 4000 ובאשמת מרמה והפרת אימונים בתיקי 2000 ו-2000. נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 20:00.

שר הביטחון לשעבר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן: "במדינת ישראל הגוף היחיד המוסמך לקבוע האם בן אדם אשם או זכאי זה אך ורק בית משפט. חזקת החפות שמורה לכל אדם, גם לראש הממשלה. הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע אינה פסק דין חלוט. לכן מבחינתנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו רשאי להתמודד בבחירות לכנסת כמו כל מועמד אחר".

צפו בדברי ליברמן

יו"ר יחד אלי ישי: "‏במציאות מתוקנת, ההודעה על כתב אישום בכפוף לשימוע לא היה מתבצעת טרם הבחירות כשאין לראה״מ את היכולת להגיב. ולמרות זאת חשוב לזכור: לנתניהו עומדת חזקת החפות כל עוד לא הוכחה אשמתו. מפלגת ׳יחד׳ תתמוך בנתניהו לראשות הממשלה, כל עוד החוק מאפשר לו לכהן בתפקיד".

תגובת ש״ס להחלטת היועמ״ש: ״כפי שהודענו מתחילת הדרך, ש״ס תתמוך אך ורק בבנימין נתניהו לראשות הממשלה ותמליץ עליו לנשיא להרכבת הממשלה הבאה. נתניהו הוא האיש המתאים ביותר להנהיג את המדינה בעת הזו ונתמוך בו בתפקידו כראש הממשלה ככל שהחוק יתיר לו״.

מפלגת ״הימין החדש״: "כפי שאמרנו מתחילת הדרך, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, עומדת חזקת החפות ככל אזרח אחר במדינה. אנו מכבדים את החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אך כפי שאמר היועץ במילותיו שיבוא לשימוע בלב פתוח ונפש חפצה, כך גם אנחנו נמתין לתום השימוע. מפלגת ״הימין החדש״ תמליץ לנשיא המדינה להטיל על בנימין נתניהו את משימת הרכבת הממשלה הבאה".

מאיחוד מפלגות הימין נמסר כי, "כל אדם, גם בנימין נתניהו, זכאי עד אשר מוכחת אשמתו ולכן רשימת איחוד מפלגות הימין תמליץ אחרי הבחירות על ראש הממשלה נתניהו כמועמדה להרכבת ממשלת ימין חזקה ויציבה. עם זאת, ולאור ניסיון העבר המר, ברור היום יותר מתמיד שרשימת איחוד מפלגות הימין, היחידה שמחויבת באמת לארץ ישראל, חייבת להיות גדולה וחזקה כדי שלא נמצא את עצמנו יום אחרי הבחירות עם ממשלת ביבי-גנץ-לפיד שעלולה להוביל אותנו להקמת מדינת טרור פלשתינית".

ניר ברקת: ״אני מאחל מכל הלב לראש הממשלה בנימין נתניהו שיצליח להוכיח את חפותו, צריך לזכור שגם היום עומדת לראש הממשלה חזקת החפות ואסור לגזור את דינו על סמך פרסומים בתקשורת כאשר ההליך המשפטי נמצא רק בתחילתו. נתניהו הוא המנהיג המתאים והמנוסה ביותר להוביל את מדינת ישראל מול האתגרים העצומים בזירה הבינלאומית, הבטחונית והכלכלית-חברתית. צריך לשים בצד את רעשי הרקע ולהתלכד מאחורי נתניהו והליכוד כדי להמשיך את הצמיחה וההתעצמות של מדינת ישראל".

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי: נתניהו מבייש את מדינת ישראל. מחריב הכל כדי להציל את עצמו. אזרחי ישראל לא רוצים מנהיגות מושחתת. ראש הממשלה מבייש את עם ישראל ואת מדינת ישראל נתניהו, תתפטר. שים סוף לבושה הלאומית. אל תנהל את הקרב מבית ראש הממשלה".

 

שוחד, מרמה והפרת אמונים: היועמ"ש פרסם את החלטתו בתיקי נתניהו

 

ראש האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ: "החל מרגע עצוב זה נתניהו נלחם על חייו האישיים, אינו מסוגל להילחם על חייהם של אזרחי המדינה, אינו כשיר להיות ראש ממשלה, ואינו כשיר אף להתמודד בבחירות. אני קוראת לנתניהו: אם אתה פטריוט האוהב את המדינה, לך ונקה את עצמך בלי לגרור אתך מדינה שלמה כבת ערובה. אתה לא סופרמן, אין בן אנוש שיכול לקבל החלטות לאומיות גורליות מבלי שקרב חייו האישי הטורד אותו 24 שעות ביממה – ישפיע עליהן".

יו״ר מרצ זנדברג: ״כל מי ששתק תמורת אתנן פוליטי בהתנחלויות שותף לפשע. עכשיו גם מתבהרת העסקה מאחורי הכנסת הכהניסטים לכנסת: איתרוג למושחת תמורת מקום בוועדה למינוי שופטים. ההשחתה של ישראל עולה לנו גם בארגון טרור בכנסת. זו צריכה להיות מוחלפת בשינוי עמוק. לא די בהחלפת נתניהו. הליכוד שותף לפשע. הימין הקיצוני שותף לפשע. שחיתות הליכוד והימין עומדת גם היא למשפט הציבור היום. החלופה היא ממשלה עם מרצ".

איציק שמולי, יו״ר סיעת העבודה: ״תמו הספינים. נתניהו אמר שלא יהיה כלום כי לא היה כלום ועכשיו מתברר שיש כ.אישום חמור – כי בוצעו עבירות חמורות שעלולות להוביל לכלא. נתניהו שקוע בפלילים עד צוואר ואיבד את התוקף המוסרי להמשיך ולהנהיג את מדינתו. בכל החלטה שיקבל מעתה יוטל צל כבד. ‬ אני קורא לחבריי ישרי הדרך בליכוד, ויש כאלה, להודות לנתניהו על שירותו ולשחרר אותו להתמודד עם המאבק המשפטי הקשה שמצפה לו מול העבירות החמורות ביותר. אני קורא גם לשאר ראשי המפלגות להודיע שלא יישבו עמו בשום אופן בממשלה. מי שניצל את מעמדו הרם לטובתו האישית ע״ח הציבור אינו ראוי להנהיג עוד את ישראל אף לא יום אחד״.

ח"כ עמיר פרץ: "ישראל נמצאת ברגע קריטי לשמירה על שלטון החוק. עבודתו הבלתי תלויה ונטולת הפניות והלחצים של היועץ המשפטי לממשלה היא אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית. את מנדלבליט הכרתי מקרוב כשכהנתי כשר ביטחון והוא היה הפרקליט הצבאי הראשי. גם אז פעל ביושר ובהגינות, כשרק הצדק והשאלות המשפטיות לנגד עיניו. אני בטוח כי למרות מסע הלחצים, כך פעל גם היום וקבל את ההחלטות הנכונות ביותר.״

ח"כ איימן עודה, יו"ר חד"ש-תע"ל, "מקומו של נתניהו בכלא. עוצמות ההסתה שלו נגד האוכלוסיה הערבית, סימון השמאל בישראל כבוגדים, מדיניות ה"הפרד ומשול" והשיסוי בין האוכלוסיות, נועדו כולם להסוות את המדיניות המושחתת שלו. מה שעומד בראש סדר העדיפויות של ביבי זה הוא ורק הוא, בטח שלא האזרחים. את נתניהו ושלטון לא צריך להחליף רק כי הוא מושחת אלא כי מלבד העובדה שהוא חותר נגד שלטון החוק הוא גם מחרחר מלחמה, מפיץ גזענות ומחסל את המרחב הדמוקרטי. אנחנו מציעים אלטרנטיבה שמאלית של שותפות יהודית-ערבית לכלל האזרחים, אלטרנטיבה לחברה נקייה ומוסרית – לשלום, לשוויון ולצדק."

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יום עצוב לעם ישראל שה' יעזור

לכל מי שחושב מעט עם הראש בין יהודי בין שאינו יהודי מבין בפשטות שבשלב זה נתניהו צריך להמשיך להנהיג את הממשלה בפרט כאשר האלטרנטיבה לפיד וגנץ .
אנחנו באמת מוכנים למסור את עתיד המדינה בידיים של מגיש תוכנית טלויזיה שאפילו משק בית לא הייתי מוסר בידיו ?….!
או בידיו של גנץ ? באמת תחשבו שמחר בבוקר נתניהו מתפטר והנשיא מחליט למנות את אייזנקוט לראש ממשלה ….
לא מזלזל חס ושלום באף אחד אבל בואו לא נזלזל בעצמינו ונחשוב מעט בהגיון ומעבר לשנאה שהתקשורת יצרה בתוכינו למשפחת נתניהו .
האם אנחנו כציבור באמת מפריע לנו שנתניהו קיבל שמפניות או סיגרים כמתנה ולא משנה ממי ?….! הרי אלו שטויות והבלים כל אדם אשר הגיון לו וינסה לדמיין לעצמו את הסיטואציה הרי לא מדובר כאן שהגיעה משאית עם סיגרים ושמפניות לבית נתניהו עם תעודת משלוח וחשבונית "לא לתשלום" ….זה אבסורד להפיל ממשלה בשל עובדה שחברים של ראש ממשלה כיבדו אותו בשמפניה וסיגרים .
אני סמוך ובטוח שלפיד קיבל פי כמה מאשר נתניהו .
אז בשל העובדה שהוא ראש ממשלה לא מגיע לו פירגון מחברים ?
מי שמשרת ציבור גוזרים עליו נידוי מחברים ?…!
תחשבו בהגיון .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו