צילום: יוסי זליגר

בנט: ״שקד תטפל בבג״צ, אני אטפל בחמאס״ • צפו

יו"ר הימין החדש: על מפלגת כחול לבן: "המוסריות המזויפת של בני גנץ לא מרשימה אותי". על בג"ץ: "בעבר ממשלות יכלו למשול, אהרון ברק כרסם וכרסם. הוא הפך את הכל לשפיט". על פייגלין: "20 שנה בפוליטיקה ולא עשה כלום. כתב ספר טוב״

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט התייחס היום להשוואה שערך לכאורה בין בג"ץ לחמאס: "בג״צ הוא בוודאי לא אויב, אבל אני אומר בצורה מאוד ברורה – העוצמה המופרזת של מערכת המשפט ובג״צ קושרת את ידי חיילי צהל מלנצח את חמאס. אני קובע את זה. שלא נעבוד על עצמנו, ידי חיילי צה״ל ומפקדיו קשורות בשל הפרזה של בג״צ ומערכת המשפט שכבר הוטמעה עמוק בתוך מערכות הביטחון".

בראיון בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה אמר כי, "אנחנו חייבים לשחרר את האילוץ הזה כדי שצה״ל יחזור לנצח. בית שממנו יורים הוא בית מחבלים וצריך להפיל אותו. כשבני גנץ אומר איך הוא ריסן את חיילי גולני מתוך מוסריות מזויפת זה לא עושה עליי רושם. אני רוצה שצה״ל ינצח. אני שומע את אהרון ברק מתגאה שמקימים חמ״לים של משפטנים – ככה לא מנהלים מלחמה".

לדבריו, "האויב מבין את זה אז הוא במכוון לוקח בתים וממיר אותם לבסיסים כי הוא יודע שלא נירה על זה. אם תתנו לימין החדש את הכוח איילת שקד תהיה שרת משפטים, היא תטפל בבג״צ, ואני אטפל בחמאס. ישראל הפכה למעצמה של משפטיזציה, בג״צ תחת אהרון ברק הפך הכל לשפיט. צריך בג״צ בשביל להגן על זכויות אדם, לא בשביל להגיד לממשלה מה סביר ומה לא״.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו