בן ארי ובן גביר בפתח הדיון הבוקר בבג"ץ. צילום: יונתןזינדל, פלאש 90

דיון סוער בבג"ץ על פסילת ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר

דיון סוער מתקיים כעת בבית משפט העליון, על פסילת ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר מרשימת איחוד הימין לכנסת. במהלך הדיון נרשם עימות בין ח"כ סמוטריץ' לבין הנשיאה חיות. בן גביר: "רוצים לפסול אותי רק בגלל שאהיה חבר בוועדה למינוי שופטים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דיון סוער מתקיים כעת בבית המשפט העליון, על בקשת סיעות 'העבודה' ו'מרצ', לפסול את הד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר מלהתמדד בבחירות לכנסת. הדיון, המתנהל בהרכב של תשעה שופטים ובראשו עומדת הנשיאה אסתר חיות,נפתח הבוקר כשבמהלכו נרשמו עימותים בין הנשיאה חיות לחברי כנסת שניסו לדבר במהלך הדיון.

הדיון שהחל מעט באיחור, בשל איחורו של עו"ד בן גביר שהתנצל מעומק ליבו על האיחור, נפתח בבקשת ראש מחלקת בג"צים ענר הלמן, שהפתיע בבואו לדיון, מה שלא קרה אמש בדיון על המפלגות הערביות, שתקף בחריפות את הד"ר בן ארי, "הראיות לפסילתו הן סרטונים שבן ארי העלה בעצמו. צריך להסתכל על דברים כפשוטם. הוא אומר שלא התכוון לכל הערבים אלא לאויבים. זה ממש לא מתפרש אחרת. כאשר אתה אומר ש20% מאזרחי המדינה בוגדים וגייס חמישי ושהם כמו תושבי עזה, ושרק חלק מאחוז הוא נאמן, המשמעות היא שכל הציבור הערבי לא נאמן ובוגד".

הלמן המשיך לתקוף את ועדת הבחירות על כך שאישרו לבן ארי להתמודד ואמר, כי "חייבת להיות ביקורת שיפוטית על החלטת ועדת הבחירות. במהלך הדיונים בועדת הבחירות, כאשר עורכת הדין מטעם התנועה הרפורמית דנה בפני ועדת הבחירות, חברי הועדה החליטו לנטוש את הדיון ולא לשמוע את טיעוניה. זה לכשעצמו מצדיק את פסילת החלטת הועדה שהיא גוף מנהלי מעין שיפוטי". והוסיף כי "אם היה מספיק זמן, היינו מבקשים קודם כל להחזיר את התיק לדיוני ועדת הבחירות. אך כיוון שאין, נבקש שבית המשפט יקבל את הערעור".

עו"ד יצחק בם, המייצג את הד"ר בן ארי, אמר כי לא ניתן לפסול את בן ארי וזאת מכיון שמרזל שמוגדר אף הוא כ'כהניסט' הוכשר בבית המשפט."בית המשפט העליון הכשיר את ברוך מרזל, למרות שידע שהוא כהניסט, ועובד על בית המשפט ועל ועדת הבחירות. בית המשפט ידע שהוא לא שינה את דעתו והתירוצים שלו לא אמינים, ואף על פי כן הם ביקשו לא להתערב כיוון שמדובר בצעד קיצוני ביותר ששמור רק למקרים של החלטה לא סבירה בצורה קיצונית".

מי שעוד נמצא כעת בסכנת פסילה, עו"ד איתמר בן גביר, טען בבית המשפט, כי "המערערים מציינים בלי בושה בכתב הערעור שלהם שיש הסכם פוליטי בין עוצמה יהודית לבין האיחוד הלאומי והבית היהודי שיפעלו לבחירתי לוועדה למינוי שופטים. למה הם הכניסו את זה? איך זה בכלל קשור? המטרה היא להפחיד אתכם: 'תפסלו אותו, הסכנה היא שהוא ימנה שופטים. לכן תפסלו אותו'".

במהלך הדיון, נרשם עימות בין ח"כ בצלאל סמוטריץ' הנוכח בדיון לבין הנשיאה חיות, כאשר ח"כ סמוטריץ' צעק לפתע על הנשיאה חיות: "תכבדי את הכנסת. תכבדו אותנו. אל תזלזלו בנו. האמירה שלך 'זו לא כנסת' היא אמירה פוגענית". הנשיאה חיות השיבה לו, כי "אף אחד לא זלזל. בכנסת מקובל להעיר הערות ביניים. כאן זה אסור. חבל שאתה לא מבין לבד משהו שהיה מובן מאוד. כנראה יש לכך סיבה". מי שעוד התפרצו הם חברי הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ, וחברת הכנסת סתיו שפיר מ'העבודה', השופטים הגיבו בזעם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture