צילום: פלאש 90

רפי פרץ למפלגות החרדיות: "שתפו עמנו פעולה במו"מ להקמת הממשלה"

יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ שוחח הערב עם סגן השר ליצמן, גפני ויו"ר ש"ס אריה דרעי והציע להם לפעול יחד במו"מ הקואליציוני מול נתניהו לצורך הרכבת הממשלה הבאה שצפויה להתחיל בשבוע הבא. באיחוד הימין דורשים את החינוך והמשפטים

רפי פרץ יו"ר איחוד מפלגות הימין שוחח הערב עם סגן השר ליצמן ח"כ גפני ויו"ר ש"ס אריה דרעי והציע להם לפעול יחד במשא ומתן הקואליציוני מול נתניהו לצורך הרכבת הממשלה הבאה שצפויה להתחיל בשבוע הבא.

נציין כי שוררת הסכמה עקרונית בנושאים של דת ומדינה בין שתי הצדדים סביב סוגיית חוק הגיוס, שבת במרחב הציבורי וגיור. גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' יו"ר האיחוד הלאומי תומך במהלך שכזה. ראשי הסיעות החרדיות טרם הגיבו להצעה והיא נשקלת בשלב זה.

באיחוד מפלגות הימין חוששים כי נתניהו ינסה שלא לחלק למפלגתם תיקים בכירים כפי דרישתם ובעקבות כך הבינו כי חברי הכנסת החרדים המהווים לשון מאזניים בהקמת הקואליציה, וכן היחידים שיכולים לאיים על שלמות הקואליציה בעקבות הגידול במספר המנדטים בבחירות, יכולים לסייע להם לקבל את מבוקשם.

בראיון של ח"כ בצלאל סמוטריץ' הבוקר הצהיר כי היה מעוניין לקבל את תיק המשפטים וכן את תיק החינוך עבור היו"ר, רפי פרץ. מנגד בליכוד הבהירו כי תיק החינוך יישאר בקדנציה הקרובה בידיי הליכוד וזאת הסיבה שנאלצו לפנות למפלגות החרדיות.

עוד בנושא
יו"ר יהדות התורה הודיע כי, "בלי פתרון לחוק הגיוס שיוסכם על כל הנציגות החרדית, לא ניכנס לקואליציה". על השבת: "נדרוש שמירה על הסטטוס קוו בנושא עבודות בשבת". ומתכוון להמשיך בתפקיד: "תקפו את מערכת הבריאות כגימיק בבחירות"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו