צילום: פלאש 90

היום שאחרי הבחירות: החובות של המפלגות שנותרו בחוץ

המפלגות שנותרו מחוץ לכנסת נותרו עם אתגרים כספיים וחלקן צריכות להתמודד עם חובות וערבויות שנטלו על עצמן וקיוו לממן זאת לאחר כניסתם לכנסת. כך למשל מפלגת הימין החדש של בנט ושקד, מפלגת גשר של אורלי לוי ומפלגת זהות של פייגלין

עם שוך סערת הבחירות וממש לקראת פרסום התוצאות הסופיות מטעם ועדת הבחירות, מתחילים במפלגות שלא עברו את אחוז החסימה לשקם נזקים ולנסות להתאושש מהבוץ הכלכלי אליו הן נקלעו מרצון או שלא.

שלושת המפלגות שנותרו מחוץ לכנסת נותרו עם אתגרים כספיים וחלקן צריכות להתמודד עם חובות וערבויות שנטלו על עצמן וקיוו לממן זאת לאחר כניסתם לכנסת. כך למשל מפלגת הימין החדש של בנט ושקד, מפלגת גשר של אורלי לוי ומפלגת זהות של משה פייגלין.

על פי הפרסום בגלובס, עיקר הקושי הגדול של שלושת המפלגות היא העובדה שמדובר במפלגות חדשות, כאלו שלא כיהנו בכנסת היוצאת מה שלא סייע להם לקבל את מימון המדינה להוצאות הקמפיין כמו המפלגות הוותיקות.

אמנם המערכה לא אמורה להותיר אותן מרוששות לחלוטין כיוון שהחוק קובע כי מפלגות שהשיגו יותר מ-1% מסך הקולות הכשרים, זכאיות לקבל יחידת מימון מפלגות אחת, כלומר 1.384 מיליון שקל. אך ההוצאות של אותן מפלגות מסתבר גדולה בהרבה מהסכום הזעום יחסית.

כך גם מפלגות שבכנסת היוצאת היו עם מספר רב של מנדטים וכעת הצטמצמו במספרן, יצטרכו להשיב חלק מהסכומים שקיבלו מהמדינה וגם הן יסבלו מכאב ראש לא קטן בניסיון להתייעל ולהשיב חלק מהכספים.

לאחר שנפתלי בנט, איילת שקד ושולי מועלם פרשו מהבית היהודי, והקימו את הימין החדש. בנט ושקד הוצבו בראש הרשימה. והם זכו לארבע יחידות מימון בחירות מהמפלגה הקודמת, בסך הכול 5.5 מיליון שקל, בנוסף ל- 1.384 מיליון שקל לה זכו בעקבות קבלת יותר מ1% מסך הקולות הכשרים.

מפלגת גשר של אורלי לוי נמצאת בבעיה קשה יותר מאחר ולא קיבלה אף מימון מהמדינה על אף שכיהנה כחברת כנסת בכנסת היוצאת אלא שמאחר ופרשה מישראל ביתנו, על פי החוק לא זכאית לקבל מימון מפלגות. ותישאר עם מימון של 1.384 מיליון שקל.

עם אותה בעיה מתמודדת מפלגת זהות של פייגלין שתקבל בסך הכל 1.384 מיליון שקל מאחר והמפלגה קיבלה יותר מ1% מקולות הבוחרים. סכום שלא יספיק לכסות את החובות עמן מתמודדת מפלגה המשקיעה בפרסום ובקמפיין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו