צילום: פלאש 90

גבאי החליט: פריימריז בעוד כחצי שנה; לא צפוי להתמודד

אחרי הכישלון הצורב בבחירות, יו"ר המפלגה אבי גבאי נכנע ללחץ, וככל הנראה יערוך בחירות לתפקיד בתוך שישה חודשים, על פי ההערכות גבאי עצמו לא יתמודד. עוד דהו בהנהלת המפלגה: תכנית לסגירת הגירעון שעומד על ארבעה מיליון שקלים

בעקבות הכישלון עם קריסת פלגה לשישה מנדטים: יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי החליט להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה, והם יתקיימו בעוד כחצי שנה. ככל הנראה לא ייבחר יו"ר זמני, אלא גבאי ימשיך בתפקידו עד הפריימריז, אך מסתמן כי הוא לא צפוי להתמודד בהן.

בצהריים התכנסה הנהלת המפלגה בתל אביב. גבאי הודיע כי ועידת העבודה תתכנס בתוך 45 ימים ותחליט על מועד הפריימריז לראשות המפלגה. מקורביו טענו כי את התאריך המדויק יש לקבוע בהסכמה והידברות עם המועמדים לראשות המפלגה.

בהודעה שפרסם יומיים לאחר הבחירות, גבאי הבהיר שבכוונתו להישבע כחבר בכנסת ה-21, אך ציין כי יקיים התייעצויות עם חברי המפלגה לגבי הקדמת הפריימריז. "אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יושב ראש מפלגת העבודה", כתב גבאי.

בישיבה צפויים לדון חברי ההנהלה גם בגירעון המפלגה אחרי הבחירות, שלדבריהם עומד על ארבעה מיליון שקלים. בפגישה צפוי גבאי לדון עם חברי ההנהלה בתכנית לכיסוי החוב והגירעון. לפי ההערכה ניתן לסגור את החוב תוך שלוש שנים.

בעמוד הפייסבוק של העבודה, כחלק מחשבון הנפש שעושה המפלגה לאחר הכישלון בבחירות, הועלה פוסט על הגירעון שאליו נקלעה המפלגה, "בניגוד לפרסומים שונים בימים האחרונים, לפיהם המפלגה נמצאת בגרעון של עשרות מיליוני שקלים, האמת היא שהתוצאות הסופיות יצרו לנו גרעון שעומד על כ-4 מיליון שקלים", נכתב. ;

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו