Yonatan Sindel/Flash90

קושנר לשגרירים הזרים: "תכנית השלום תפורסם אחרי הרמדאן"

חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, אמר כי "עסקת המאה" תפורסם בתחילת חודש יוני, אחרי הרמדאן והרכבת הממשלה החדשה בישראל. במפגש עם שגרירים הוסיף קושנר כי העסקה תדרוש פשרות הן מצד ישראל והן מצד הפלסטינים

יועצו הבכיר וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר היום (רביעי) לקבוצת שגרירים כי תוכנית השלום של הנשיא האמריקני לסכסוך הישראלי-פלסטיני תיחשף אחרי סיום חודש הרמדאן המוסלמי, בתחילת חודש יוני. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס, מפי גורם המעורה בדברים.

עוד אמר הגורם כי יועצו וחתנו של הנשיא דונלד טראמפ הדגיש כי העסקה תדרוש פשרות הן מישראל והן מהפלסטינים. "הוא ביקש מהם לשמור על ראש פתוח", אמר הגורם. "עלינו להסתכל על פשרות הגיוניות שיהפכו את השלום לבר-השגה", אמר קושנר, לפי אותו גורם, שדיבר בעילום שם.

כמו כן, מקור שהיה במפגש, ציין שקושנר אמר לשגרירים כי בכוונת הבית הלבן לפרסם את פרטי התוכנית בכמה שלבים. ככל הנראה, תחילה יפרסמו את החלק הכלכלי ורק אחר כך את המדיני. כמו כן, המקור אמר כי קושנר ציין שהמסמך יהיה למעלה מ-50 עמודים.

שלשום דווח ב"וושינגטון פוסט" כי במסגרת התוכנית לא תקום מדינה פלסטינית ריבונית, ותקשור בין שלום ופיתוח כלכלי לבין הכרה של מדינות ערביות בישראל וקבלת הסטטוס-קוו הקיים של הרשות הפלסטינית כ"אוטונומיה".

בתוך כך, בכירים לשעבר באיחוד האירופי גינו את מדיניות ממשל טראמפ לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני וקראו במכתב לגוש לדחות כל תוכנית שלום אמריקאית ש"אינה הוגנת" כלפי הפלסטינים. הגארדיאן ביום שני כי המכתב נשלח לאיחוד האירופי ולממשלות אירופיות נחתם על ידי 25 שרי חוץ לשעבר, שישה ראשי ממשלה לשעבר ושני מזכ"לי נאט"ו לשעבר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו