"אימון חריג בקנה מידה עולמי": כיפת ברזל ופטריוט יירטו 'מטרות חיות' • צפו

יחידת ההגנה האווירית של חיל האוויר השלימה בהצלחה אימון, שכלל ירי טילים חי, של מערכות כיפת ברזל והפטריוט. "כלל תרחישים מיוחדים שהתבססו על לקחים מהחודשים והשנים האחרונות" • צפו בתיעוד מהריב מהירי בשמי הארץ

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

אמש (שלישי) הושלם אימון משולב של מערכות יהלום (פטריוט) וכיפת ברזל. לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר ביצעו יירוטים מוצלחים כנגד מטרות בגבהים וטווחים משתנים. האימון נערך בבסיס במרכז הארץ, וכלל מתארים ותרחישים אשר מטרתם לבחון את כשירות לוחמי וטכנאי ההגנה האווירית של חיל האוויר ומערכותיהם. "הניסוי התקיים כחלק מתוכנית האימונים השנתית", ציין דובר צה"ל.

עוד התיר דובר צה"ל לפרסום כי באימון ביקרו שתי משלחות מצבאות זרים, "המשלחות הגיעו לצפות בניסוי ולהפיק לקחים מתוצאותיו. המשלחות ייקחו חלק בפאנל שידון בתכנים מקצועיים ובשיתוף הפעולה בין הצבאות. חיל האוויר מסכם בהצלחה תקופת אימונים וניסויים, במקביל לכוננות מבצעית ודריכות גבוהה בהגנה ארצית על שמי ישראל".

עוד הוסיף דובר צה"ל כי, "מערך ההגנה האווירית הוא הגוף האחראי על הגנת המרחב האווירי של מדינת ישראל באמצעות כוחות קרקעיים לצד כלי הטיס של צה"ל. המערך מהווה את קו ההגנה האחרון מפני איומים אוויריים הכוללים כלי טיס, וקו ההגנה הראשון נגד איומים אוויריים הכוללים טילי קרקע-קרקע, טילים בליסטיים ורקטות".

סגן-אלוף רז נחום, מפקד גדוד "יהלום", סיפר על האימון: "חיל האוויר ביצע הלילה ניסוי יירוט כנגד מטרות אמיתיות עם שיגור חי של טילים אמיתיים. האימון הזה בא לשפר את המוכנות והכשירות של הלוחמים במרכזי הבקרה. את המערכות האלה מפעילים אנשים, לוחמים וטכנאים כאחד". עוד הסביר נחום כי, "אנחנו צריכים לדעת לתפעל את המערכות וגם להיות מיומנים, חדים, ובסוף להביא תוצאה כדי להגן על מדינת ישראל".

גורם בכיר בחיל האוויר, ציין: "שיא האימון כלל ירי של טילים שונים שבוצע על ידי לוחמי מערכות ההגנ"א על מטרות מאתגרות ממגוון סוגים, ירי חי שנערך בבסיס חה"א במרכז הארץ, כלל תרחישים מיוחדים שהתבססו על לקחים מהחודשים והשנים האחרונות על מנת לשפר את כשירות הלוחמים ולבחון את מערכות הנשק אל נגד אותם תרחישים". עוד הוסיף: "אנחנו מקפידים לקרוא למערכת יהלום כי היא שונה מהמערכת שקנינו לפני שנים. שידרגנו את המיירט ואת יכולות הגילוי. מערכת יהלום יירטה בשנה האחרונה סוחוי 27 וכלים בלתי מאוישים".

לדברי הקצין הבכיר, האימון הייחודי התבסס על לקחים ומסקנות מאימונים שונים בשנה האחרונה. ניתן להעריך כי ירי הרקטה ליישובי השרון ואירועים נוספים נכללו באימון באימון הזה. "מדובר באימון חריג ביתר בקנה מידה עולמי בגלל ההיקף שלו על פני לילה אחד", הדגיש הקצין. "המתארים היו מפתיעים, בתנאי מזג אוויר מאתגרים, והזירות היו גם מדרום וגם מצפון".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture