Yonatan Sindel/Flash90

מסר לאיראן: ארצות הברית שולחת כוחות מיוחדים למזרח התיכון

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב הודיע כי תישלח נושאת מטוסים למזרח התיכון: "מדובר במסר למשטר האיראני - כל התקפה על ארה"ב או בעלות בריתה תיתקל בכוח", נכתב בהודעת הבית הלבן על שליחת כוח המשימה המיוחד. בולטון: "יש סימנים מחשידים מטהראן"

ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הודיע הלילה (שני) כי ארצות הברית שולחת נושאת מטוסים למזרח התיכון "על מנת לשלוח מסר ברור לאיראן כי תקיפה נגד ארצות הברית או בעלות בריתה תיענה במפגן כוח חסר מעצורים". בולטון ציין כי ההחלטה מגיעה בתגובה להסלמה ולעליה במתח בין המדינות: "ארה"ב אינה מחפשת מלחמה עם המשטר האיראני, אך מוכנה להגיב לכל תוקפנות".

בולטון, ממובילי הקו התקיף נגד איראן בממשל טראמפ, הזהיר כי ארצות הברית תתמודד מול כל מתקפה עם ב"כוח ללא מעצורים". בהצהרה שמסר על שליחת נושאת המטוסים אברהם לינקולן, אמר בולטון כי כל "מתקפה נגד האינטרסים של ארצות הברית או של בעלות בריתה תיענה בכוח חסר מעצורים". בולטון אמר כי זאת בתגובה ל"כמה אזהרות ואינדיקציות מדאיגות ומסלימות".

מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר לכתבים על ההחלטה להעביר את נושאת המטוסים: "גם אם צד שלישי יתקוף את ארה"ב, לדוגמה קבוצות שיעיות כמו חזבאללה, אנחנו נראה בהנהגה האיראנית האחראית הישירה לזה".

גורם אמריקני, שדיבר בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שליחת כלי המלחמה מתבססת על חשש למתקפה אפשרית נגד כוחות אמריקניים באזור.

לפני כשבועיים הודיע טראמפ, על כוונתו להחמיר את הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית, ולמנוע ממנה לייצא נפט למדינות שונות בעולם. המהלך האמריקאי האחרון הוא רק מהלך אחד בשורה של צעדים שביצע ממשל טראמפ במטרה להחליש את המשטר האיראני. בתגובה איימו במשמרות המהפכה לחסום לשיט את מצרי הורמוז.

מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, אמר בשבוע שעבר כי איראן לא תשב לשולחן המשא ומתן עם ארצות הברית, כל עוד קיימות סנקציות אמריקניות: "הם רוצים לכפות עלינו להיכנס לשיחות משותפת על ידי הפעלת לחץ כלכלי על מדינתנו. המו"מ לא יתקיים בתנאים הנוכחיים, מדובר בכניעה – וזה לעולם לא יקרה". כך דווח בסוכנות הידיעות פארס ניוז.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כולם לדעת. לאירן יש פצצות אטום.
יש להם טילים עם ראש נפץ אטומי גם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו