Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו VS מערכת המשפט: נתניהו יקדם יוזמות בזק, השופטים תוקפים

דיווח: נתניהו יקדם מרתון הצבעות על בית המשפט מיד לאחר השבעת הממשלה • בליכוד מקדמים שינוי שיחליש את השפעת שופטי העליון בוועדה לבחירת שופטים • בפרקליטות מאיימים: "אם נתניהו לא יגיע לשימוע - נגיש נגדו כתב אישום למחרת"

המלחמה בין הממשלה למערכת המשפט עולה שלב, על פי המסתמן בקדנציה הקרובה יקודמו מספר יוזמות נגד הרחבת הסמכויות שנטל לעצמו מערכת המשפט, במקביל יקודם ככל הנראה גם חוק החסינות שימלט את ראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב אישום בפרשות השוחד. בתגובה, במערכת המשפט מגיבים על ידי "גורמים" שמשוחחים עם התקשורת ומתדרכים נגד הפוליטיקאים.

על פי דיווח הערב ב'חדשות 12', נתניהו מתכנן "מרתון" הצבעות על חוקי החסינות מיד לאחר השבעת הממשלה וצפוי לוותר על השימוע. על פי הדיווח, החוקים שיעברו יכללו שינויים גדולים במערכת המשפט, ביניהם חסינות לראש הממשלה וסעיפים נוספים שנועדו להגביל את כוחו. המטרה היא להעביר את החוקים עוד בטרם יוגש כתב אישום נגד נתניהו.

ב'כאן חדשות' דווח כי מסתמן רוב בקואליציה לאישור החזרת המהלך להסרת חסינות חברי הכנסת למתכונת הקודמת. אולם, שתי סוגיות טרם נפתרו בסוגייה הזו: האם בית המשפט העליון יתערב כפי שעשה בעבר? לצורך כך יהיה צורך להעביר את חוק פסקת ההתגברות. סוגיה שנייה היא האם החסינות תכלול רק את נתניהו או חשודים נוספים בממשלה, דוגמת השרים אריה דרעי וחיים כץ, סגן השר ליצמן וחבר הכנסת דוד ביטן. ההחלטות בנושא הזה יתקבלו בקרוב.

עוד דווח ב'כאן חדשות' כי לצד פסקת ההתגברות, נתניהו פועל במישור נוסף על מנת להגביל את כוחם של שופטי בית המשפט העליון בוועדה לבחירת שופטים. במצב הנוכחי, לשופטי העליון בוועדה יש זכות וטו על כל החלטת מינוי או אי מינוי שמתקבלת בה, ובמפלגת הליכוד בראשה עומד נתניהו מתכוונים לבטל את הפרוצדורה הזו. בנוסף, על פי הדיווח, בכוונת מפלגת הליכוד להקים ועדת מומחים בתחום המשפט, שתקטין בסופו של דבר את כוחו של בית המשפט העליון בוועדה למינוי שופטים ותגדיל את כוחם של הפוליטיקאים בתוכה. מהלך כזה יאפשר לקואליציה למנות שופטים שמרנים שמתנגדים לאקטיביזם.

השופטים זועמים

שופטים בכירים אומרים לנוכח הההצעות להצר את צעדי מערכת המשפט, כי "אין ספק שהידיעות המגיעות אלינו על הרצון לעקור את לבו הפועם של בית המשפט העליון והדמוקרטיה מדירות שינה מעינינו. אנו רגילים לשנים רבות של הסתה נגד תפקידנו ושליחותנו בחברה הישראלית הפוגעת באמון הציבור בנו", כך על פי ציטוטים ב'ווינט'.

עוד אמרו כי "העובדה שאנו מנועים מתגובה לדבריהם המסלפים של פוליטיקאים, גורמת לנו כל הזמן שלא לעמוד מול האשמות חסרות שחר. שופטי העליון הם פטריוטים דמוקרטים שהחברה הישראלית, רווחתה שגשוגה וביטחונה חשובים לה לא פחות מכל ח"כ. הרי בקרב עמנו אנו יושבים ופועלים. אנו מכירים וחיים את המציאות הישראלית ואת צרכיה, ואין לנו כל כוונה להשתלט או לסכל החלטות ממשלה וכנסת".

עוד דווח ב'ווינט' כי הדוברים ציינו שעד כה ביטא ראש הממשלה בנימין נתניהו מחויבות לעצמאות בית המשפט העליון ולפסיקותיו ודאג תמיד לציין שבג"ץ קנה לעצמו שם עולמי המעצים את כבודה של ישראל בעולם. הם הביעו חשש מכניסתו של שר משפטים שבמקום להגן על המערכת, ישאף לנטרל את כוחה ולהתנגש בה.

גורמים בפרקליטות התייחסו בחריפות להתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באשר לשימוע, ובשיחות סגורות שצוטטו ב'חדשות 13' אמרו כי "התנהלות נתניהו היא הזויה ומביכה. אם עד ה-20 במאי עורכי דינו לא יקחו את חומרי החקירה, אז נקבע שימוע". עוד הוסיפו הגורמים כי, "ירצה – ייקח את החומרים. לא ירצה – לא ייקח. זו כבר בעיה שלו. לא יגיע לשימוע? יום לאחר מכן נגיש את כתב האישום. הוא עושה צחוק מהמערכת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בקרב האליטה השמאלנית השיפוטית אתם יושבים ותו לא מידי.אין בינכם לבין רצון העם ולא כלום.אתם הבאתם מצב זה על עצמכם בסמכויות הרבות שנכסתם לעצמכם בהשקפת "הכל שפיט" .

הם מערכת המשפט עושים צחוק מראש הממשלה ומהעם.
מזרזים אותו בשימוע כדי שלא יצליח להרכיב ממשלה שתעשה סדר בבלגן שמערכת המשפט עושה .
כדוגמא מוות למחבלים שרוצחים תינוקות .
משפחת פוגל צועעעקת מן הקבר איפה המשפט והצדק.
אז אני אומר לכם משפחת פוגל ועוד הרבה משפחות.
תנוחו על משכבם בשלום ממערכת המשפט אל תצפו לכלום כי הם נותנים לרוצחים האלה הרוצחיים הסדרתיים.
לא סתם רוצחים שוקו ולחמנייה!!!.
השם יקום דמכם!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו