Noam Revkin Fenton/Flash90

בדרך לאופוזיציה? "הצהרות ליברמן פגעו ביכולת של הליכוד להשיג פשרה"

יו"ר ישראל ביתנו אמר בשיחות סגורות כי גם אם בנימין נתניהו לא יצליח להרכיב קואליציה, מפלגתו לא תמליץ על יו"ר כחול לבן במקומו • בסביבת נתניהו מאשימים: "ליברמן מנסה לפוצץ את המו"מ הקואליציוני, מנסה להכניס את ראש הממשלה ללחץ"

ליברמן בדרך לאופוזיציה? יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר הערב בשיחות סגורות כי "גם אם המו"מ הקואליציוני יתפוצץ – לא נמליץ על גנץ", כך דווח הערב ב'חדשות 13'. לדברי ספי עובדיה שפרסם את הדברים, דברי ליברמן מעידים על רצינותו של ליברמן, שמוקדם יותר היום הבהיר כי לא יתפשר על דרישותיו כדי להיכנס לממשלה.

במקביל, גורמים המעורבים במשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד האשימו את ליברמן כי הוא מנסה לפוצץ את השיחות בניסיון להכניס את ראש הממשלה לתבהלה. בעקבות הצהרת ליברמן היום כי לא יצטרף לממשלה אם לא יענו דרישותיו לקבל את תיקי הביטחון והקליטה ולחוקק עונש מוות למחבלים, אמרו הגורמים בליכוד כי "הצהרות ליברמן בעניינים הביטחוניים ובענייני הגיוס פגעו משמעותית ביכולת של הליכוד להשיג פשרה בין הצדדים", כך דווח ב'כאן חדשות'.

מ'ישראל ביתנו' נמסר הערב כי, "ישראל ביתנו פועלת להקמת ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים. כל הסעיפים כפי שפירט אותם היום יו״ר המפלגה, ח״כ אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה, היו ידועים לכולם לפני הבחירות, במהלך מערכת הבחירות ולאחריהן. עמדת ישראל ביתנו בנושא חמאס, מופיעה בהסכם הקואליציוני עם הליכוד כבר משנת 2009. אין לנו שום כוונה לפוצץ את המשא ומתן אך בו בעת איננו מתכוונים לוותר על העקרונות והעמדות הבסיסיות שלנו. בכל מקרה לא נתמוך בשום מועמד אלטרנטיבי להרכיב את הממשלה לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום בישיבת סיעה כי, "העקרונות ומדיניות הביטחון יש לנו לא מעט בעיות ויש פערים משמעותיים. אני פרשתי מתפקידי כשר הביטחון בגלל ההחלטה להעביר 15 מיליון דולר לחמאס ו-500 רקטות שנפלו על דרום הארץ. מה שאנחנו ראינו היום לצערי זה העברת 30 מיליון דולר לחמאס ו-700 רקטות בינתיים שנפלו על דרום הארץ. ברור שמבחינתי הדבר הוא בלתי סביר בעליל, אני יכול להיות שותף להכרעה – לא להסדרה".

בנוגע לחוק הגיוס אמר ליברמן: "שמעתי שמועות והדלפות, מבחינתנו אין שום שינוי. אנחנו דורשים את חוק הגיוס כמו שזה כולל כל הנקודות ופסיקים ולא נסכים לפחות מזה. כמו שהועבר בקריאה הראשונה, כך הוא חייב לעבור בקריאה השנייה והשלישית. מי שלא זוכר, בסוף יולי פגה הדחייה שנתן בג"ץ ואני אהיה מאוד מסופק אם בג"ץ ייתן עוד דחייה לגבי חוק הגיוס".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו