אילוסטרציה. צילום: קובי גדעון / פלאש 90

דיווח: בריטניה תשחרר את מכלית הנפט האיראנית שנעצרה בגיברלטר

מכלית הנפט "גרייס 1" נעצרה בתחילת יולי בגיברלטר, טריטוריה בריטית, כשהייתה בדרכה לסוריה ובכך הפרה את הסנקציות של האיחוד האירופי. מקורבים למושל גיברלטר אמרו כי לא יגיש בקשה לחידוש צו המעצר: "אין סיבה להמשיך להחזיק בה"

בריטניה צפויה לשחרר במהלך היום (חמישי) את המכלית האיראנית "גרייס 1" שנעצרה בגיברלטר על ידי כוח המארינס הבריטי בחודש שעבר – כך דווח בעיתון הסאן הבריטי, שציטט גורם המקורב לראש הממשלה בשטח הבריטי האוטונומי פאביאן פיקרדו. על פי הדיווח, גיברלטר לא תגיש בקשה לחידוש צו לעיכוב המכלית.

על פי הדיווח, שציטט גורמים המקורבים לפביאן פיקארדו, ראש השרים של גיברלטר – טריטוריה בריטית בקצה ספרד – פיקרדו לא יגיש בקשה לחידוש הצו המאפשר להמשיך ולעכב את המכלית. העיתון ציטט מקורב לפיקרדו שאמר: "אין שום סיבה להחזיק בספינה עוד רגע נוסף אם אנו לא מאמינים יותר שהיא מפרה את הסנקציות נגד המשטר הסורי".

אתמול איראן הודיעה כי בריטניה עשויה לשחרר את המכלית בקרוב, זאת לאחר שהועברו לידי הבריטים מסמכים על מנת לסייע בנושא. סגן ראש הנמלים והארגון הימי של איראן, ג'ליל אסלאמי, אמר כי "בריטניה מעוניינת לשחרר את מכלית הנפט האיראנית בעקבות חילופי מסמכים מסוימים. אנחנו מקווים שזה יקרה בקרוב".

המכלית נתפסה לפני כחודש על ידי כוחות בריטיים בים התיכון, ועוכבה בגיברלטר לאחר שהבריטים האשימו את צוות המכלית שהם מובילים נפט לסוריה, ובכך מפרים את הסנקציות של האיחוד האירופי. שבועיים לאחר מכן, האיראנים עיכבו בתגובה את המכלית הבריטית במפרץ הפרסי. האירועים החריפו את המתיחות הגואה בין איראן למערב מאז שארה"ב עזבה את הסכם הגרעין והטילה מחדש סנקציות על משמרות המהפכה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו