כ"ץ לעמיתו השוויצרי: "לא נשלים עם האיום במעצר בכירים ישראלים"

שר החוץ נפגש עם עמיתו והעלה את הצורך למצוא פתרון דחוף לחקיקה השווייצרית, שמאפשרת לכל אחד להתלונן ולדרוש נקיטת צעדים נגד מי שלדעתו ביצע פשעי מלחמה. "ישראל לא תשלים עם מצב שמישהו מטיל ספק בזכותנו להגנה עצמית"

שר החוץ ישראל כ"ץ ערך אתמול פגישה עם עמיתו שר החוץ השוויצרי קאסיס והעלה את הצורך למצוא פתרון דחוף לחקיקה השווייצרית, שמאפשרת לכל אחד להתלונן ולדרוש נקיטת צעדים נגד מי שלדעתו ביצע פשעי מלחמה. על רקע החוק הזה נמנעה לאחרונה כניסתו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט לשווייץ, מחשש שייעצר בשל חלקו במבצע עופרת יצוקה בעזה, והובע חשש ממעצר בכירים נוספים.

כ"ץ הבהיר כי מדינת ישראל לא תשלים עם מצב שמישהו מטיל ספק בזכותנו להגנה עצמית מול איומי הטרור האיסלמי הקיצוני בפניהם אנחנו ניצבים, ויאיים לנקוט בצעדים מול מנהיגים ואנשי צבא ישראלים בעבר, או בהווה. אל שר החוץ מתלווה נציג משפטי מהמשרד שיציג את הסוגייה, וכפי סוכם אתמול בין הצדדים יגיע היום צוות משפטנים מישראל, כדי למצוא הסדר מתאים בסוגיה מול ממשלת שוויץ.

שר החוץ מקיים בימים אלה ביקור ממלכתי בשוויץ והשתתף אתמול בטקס לרגל מלאת 70 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שוויץ לישראל, בו הופיעה גם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, בניצוחו של זובין מאטה. היום ייפגש כ"ץ עם נשיא שוויץ.

כזכור, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, עמד לטוס לאחרונה לשוויץ, אלא שזמן קצר לפני צאתו התקבלה במשרד החוץ ובמשרד המשפטים הודעה מצד שלטונות שוויץ על כך שברגע שאולמרט ינחת בציריך הוא יילקח לחקירה בחשד לפשעי מלחמה במבצע עופרת יצוקה.

 

מחשש למעצר: אהוד אולמרט ביטל נסיעה המתוכננת לשוויץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו