דיווח: גנץ יצטרף לקמפיין האנטי חרדי ויבטיח – "ממשלה בלי החרדים‎"

משנה כיוון: יו"ר 'כחול לבן' מתכוון להודיע כי בכוונתו להקים "ממשלה חילונית" ללא נתניהו והמפלגות החרדיות. גנץ הערב: "מפלגות סקטוריאליות, מצליחות לכפות על הרוב. נקים ממשלת אחדות ליברלית ללא קיצוניים וללא סחטנות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שבמשך חודשים הקפיד לשמור על רוח טובה על המגזר החרדי ואף התעמת לשם כך עם שותפו יאיר לפיד, יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ מתכוון להצטרף לקמפיין האנטי חרדי ולהודיע כי בכוונתו להקים "ממשלה חילונית" ללא המפלגות החרדיות. על פי הדיווח ב'חדשות 12', הקמפיין של כחול לבן צפוי להשתנות, ויו"ר המפלגה יכריז כי יקים ממשלה חילונית ללא נתניהו והחרדים.

הפרשן הפוליטי עמית סגל מציין כי, עד היום גנץ לא השיב לשאלה שהציב ליברמן לפתחו אם יצטרף לממשלת אחדות לאומית ליברלית ללא החרדים. עד עתה גנץ גם לא הצליח להסביר איך יקים ממשלה בעוד החרדים לא מוכנים לשבת עם מפלגתו של לפיד. זו הסיבה שגנץ מתכוון להצהיר על כך שיקים ממשלה ללא החרדים, במטרה להחזיר שני מנדטים מליברמן ושניים נוספים שנדדו לשמאל.

כבר הבוקר החל גנץ באמירות ברוח זו, כשבראיון ל'ווינט' הצהיר כי יקרא לליכוד להצטרף לממשלה בראשות כחול לבן, וטען שלא יפנה למפלגות החרדיות: "אנחנו נגד סחיטה, נפנה לליכוד כדי להקים ממשלה שמבוססת על הרוב החילוני בישראל", אמר יו"ר 'כחול לבן' ובכך הצטרף למקהלת ההסתה שמובלת על ידי יאיר לפיד ואביגדור ליברמן.

הערב המשיך גנץ בקו הזה ואמר בכנס בבאר שבע כי, "ב-80% מהדברים רוב הציבור מסכים וחושב אותו דבר. בדיוק על הבסיס הזה אני מתכוון לבנות ממשלה רחבה שתייצג את כולם. שיטת הממשל במדינת ישראל הביאה אותנו למצב שבו קבוצות מיעוט, מפלגות סקטוריאליות, מצליחות לכפות על הרוב. הן מצליחות משום שכל ראשי הממשלה האחרונים נאלצו להיכנע לסחטנות. הם הקימו קואליציות שפעלו למען אותן קבוצות, ולא למען רוב הציבור".

לדבריו, "אני מתחייב בפניכם שמיד אחרי הבחירות, נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב- ללא קיצוניים וללא סחטנות. כל מפלגה ציונית שתרצה להצטרף תחת קווי היסוד שעליהם מסכים רוב הציבור– תוזמן להצטרף. כדי שזה יקרה, כחול לבן חייבת להיות המפלגה הגדולה ביותר ולקבל את המנדט מנשיא המדינה להקים ממשלה. אנחנו נקים ממשלה שתייצג את הרוב ותדאג גם למי שלא בחר בה".

גם מספר 3 ב'כחול לבן', בוגי יעלון, שהקפיד לשמור על קשר עם המגזר החרדי, בחר להצטרף היום למקהלת ההסתה נגד הציבור החרדי וטען בראיון ל'ערוץ כנסת': "כשרבנים מתעלמים מהשחיתויות של נתניהו זה בשביל הכספים לישיבות". הדברים נאמרו על רקע הביקורת שלו נגד נתניהו בפרשת הסיגרים והשמפניות כאשר לטענתו רבנים עמם שוחח טענו כי מדובר בסה"כ בסיגרים. יעלון טוען כי הרבנים מתעלמים מכך בשביל הכספים שנדרשים להם למימון המוסדות והישיבות. "כשרבנים אמרו טוב, זה רק סיגריות אמרתי סליחה? אתם לא אנשי מוסר? בגלל הכספים שאתם מקבלים עכשיו לישיבות אתם מתעלמים מהשחיתות הזאת".

כזכור, בהקלטות שנחשפו מלפני הבחירות הקודמות נשמע גנץ בונה בין היתר על שותפות משמעותית עם החרדים, ולשם כך הוא מוכן ללכת רחוק "על מה אנחנו מדברים? הוא פשוט מכר את המדינה! עכשיו הוא יעשה חוק צרפתי, אז אני עכשיו אשאר אדיש לסיפור הזה ואני לא אמכור את נשמתי ולא אעשה קואליציה עם החרדים, אני שולח לכם דף ריק, חתום למטה בני גנץ, שני שליש דף שלכם תמלאו למטה מה שאתם רוצים, תשאירו לי שליש, אני אמלא מה שאני רוצה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה יהיה עלינו?

לב מלכים ושרים ביד ה'.
מי יודע אולי דוקא האיפכא מסתרבא תהיה רווח והצלה וזה דוקא יחזק את שלטון הימין.
רוב הציבור הוא מסורתי ואולי דוקא משום כך יחזרו הקולות החסרים לימין.
ה' יעזור ירחם ויושיע .

ה' יצילנו מהערב רב
ומחזירי הבר

שימו לב אף אחד מהם לא טען ולא הזכיר מה הוא יטיב או יועיל לציבור בושה וחרפה כל היום עסוקים איך ללכלך על השני בושה וחרפה תפרסמו דברים שתנסו להעלות על השולחן שלפחות יהיה לאנשים איזו שהיא סיבה מוצדקת לבחור שמפלגה שתשפיע ותשנה משהו במקופ זה עסוקים איך לדרוך על החרדים בנתיים כל מי שמדבר על מגזר מסויים ודורך עליו על חשבונו מקבל תשומת לב זאת השחיטות הגדולה ביותר רמיסה וכטישה של הציבור כי באמת לאף אחד מהם לא מעניין הכיסא זה הכל למה לא אבל אל תשכחו אתם בובות על חוטים הקב"ה מנהיג את עולמו ולא ביבי ולא בטיח ולא גנצ וגם לא גפרור

על זה נאמר "יצא המרצע מן השק" ו"אוי לרשע ואוי לשכנו"

זה הכל פוליטיקה הם רוצים לקחת שני מנדטים לליברמן שברחו להם מכחול לבן אני בטוח שליברמן ירד בסקרים בשבוע הבא אין מה לדאוג

אין מה לפחד שתים רבים( על החרדים ליברמן וגנץ) ובסוף אף אחד לא יקבל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture