אילוסטרציה. צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90

סוריה: איתרנו רחפן נושא חומרי נפץ באזור החרמון

על פי סוכנות הידיעות הסורית סאנא, רחפן חמוש בפצצות מצרר שהגיע מכיוון מערב הופל באזור החרמון הסורי. לא צוין מתי האירוע התרחש, אולם במקביל לדיווח שלשום על השמדת מל"ט מעל הכפר עקרבא נפוצו דיווחים על נפילת רחפן בשמי החרמון

סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" פרסמה היום (שבת) תמונות של רחפן שלטענתה היה חמוש בפצצות מצרר והופל באזור החרמון הסורי. נטען כי הצבא הסורי השתלט על הרחפן שהגיע מכיוון מערב. במקביל, פורסמו גם תמונות של כלי נשק ותחמושת ישראלית, יחד עם תרופות ומוצרי מזון ישראליים שנמצאו בכפר ברירה באזור דרום קוניטרה.

ב"סאנא" לא צוין מתי הרחפן הופל לכאורה, אולם הדיווח מגיע יומיים אחרי דיווח על השמדת מל"ט מעל הכפר עקרבא. במקביל לדיווח ביום חמישי, נפוצו דיווחים לא רשמיים ולפיהם נפל רחפן בשמי החרמון הסורי. הטלוויזיה הסורית דיווחה על פיצוצים שנשמעו בפרברי הבירה דמשק.

בצה"ל הכחישו הערב כי מדובר ברחפן ישראלי. בעמוד הפייסבוק של דובר צה"ל בערבית נכתב: "האם יכול להיות שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה?! היום ראינו הוכחה של הסורים לכך שקאסם סולימאני עושה בסוריה מה שהוא רוצה, ולא מספר על כך למשטר אסד". עוד נכתב בפוסט כי "הרחפן שהסורים טענו הבוקר שהופל באזור החרמון הוא באופן מפתיע באזור שממנו ניסו אנשיו של סולימאני מכוח קודס… לבצע את פיגוע הרחפנים לפני כחודש ולא הצליחו. רחפן של צה"ל זה לא, האם מדובר בחומר נפץ איראני נוסף שפועל באופן לא מתואם ברמת הגולן הסורית?".

לפי הדיווח בסאנא, הרחפן הופל לאחר שנכנס למרחב האווירי של המדינה ועבר מעל הכפר ערנה הנמצא דרום-מערבית לבירה דמשק. בסוכנות הידיעות ציטטו מקור צבאי סורי, שאמר כי בבדיקה שנערכה לרחפן לאחר הפלתו התגלו פצצות מצרר וחומר נפץ המשמש להשמדת הרחפן כדי למנוע השתלטות עליו מרחוק.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מגניב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו