במלאת 6 שנים לפטירת מרן: עצרת התעוררות במרכז לצעירים "ילדי שגיא ויעקב" אשדוד

מאות אנשים גדשו את בית המדרש המרכז לצעירים "ילדי שגיא ויעקב" ברובע א' באשדוד להילולא ועצרת התעוררות במלאת שש שנים להסתלקות מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

את העצרת פתח רב בית המדרש הרה"ג ר' אילן גוזל מחבר סדרת הספרים "לאילן ריח" ו"פלא דורש", אחריו הרה"ג ר' בנימין חותה מחבר סדרת הספרים הנודעים "כי בא מועד", הרה"ג רבי אברהם חפוטא ר"י הרמב"ם, הרה"ג רבי דוד יוסף בעל ה"הלכה ברורה", ראש מוסדות "יחווה דעת" ורבה של שכ' "נאות יוסף" בירושלים. את העצרת חתם מרן הראש"ל הגאון רבי שלמה משה עמאר רבה של ירושלים.

הרבנים הזכירו מדבריו והנהגותיו בקודש בשילוב סיפורים ומעשיות המלמדים דעה ומוסר כיצד גדל גדול הדור ברום משך כל שנות חיי שהיו מלאים רק בתורה ובזיכוי הרבים.

רב בית המדרש הרב אילן גוזל תיאר ברגש את הקשר והאהוב של מרן זצוק"ל ל"ילדי שגיא ויעקב" מאז הקמת המקום ועוד עם אחיו הבחור מזכה הרבים ר' שגיא זצ"ל שהיה קשור בעבותות אהבה עם מרן זצוק"ל כפי שבמשך כל השנים מרן היה מזכירו בהערכה גדולה על זכויותיו הרבים בהקמת המקום לצעירים, ואף טרח והגיע במיוחד לעצרת השלושים בעיר ובהזדמנות אחרת הגיע לקבוע מזוזה לבית המדרש ומסר דברי חיזוק למשתתפים ובהזדמנות אחרת הגיע יחד עם יבלחט"א הגר"ש עמאר ומסר דברי התעוררות  בפני קהל רב באזכרה שנערכה לר' שגיא ז"ל כאן במקום.

בדבריו ציין שאנו כולם בנים של מרן כדברי הגמרא שכל המלמד את בן חבירו תורה, כאילו ילדו והמקום הזה הוקם בזכותו ועזרתו של מרן זצוק"ל ולכן גם אנו ממשיכים בלימוד בספריו הקדושים ובהליכותיו בקודש והולכים לאור פסקיו הבהירים.

הזכירו את מעלת זיכוי הרבים שאצל מרן זה היה נר לרגליו, היה טורח רבות ואף נסע לחו"ל כדי לעזור למוסדות החינוך העצמאי עוד לפני שקם רשת מעיין החינוך התורני, ודיבר רבות ואף כתב בספריו בנושא גדול מעלת זיכוי הרבים שימסרו שיעורים בכל בתי הכנסת ובפרט לבעלי בתים לזכות אותם בלימוד תורה הלכה למעשה.

אחד הדברים הבולטים במרן זצוק"ל, זה היה שחיזק את פסקי מרן הבית יוסף בציבור הספרדי בארץ ובעולם שכמעט וזה נשכח ותמיד כתב בתשובותיו 'קיבלנו הוראות מרן' ועלינו להמשיך ללכת בהנהגת פוסקי אבותינו וזה בעצם מה שנקרא להחזיר עטרה ליושנה.

היום שאנו רואים בשנים האחרונות שיהדות ספרד חוזרת למקורות, כל זה אודות למסירות שלו שפעל בדאגה במשך עשרות שנים לציבור עדות המזרח, תורה מחזרת אחר אכסניה שלה ב"ה.

הרבנים שבחו את יוזם העצרת המרכזית בעיר לזכרו של מרן זצוק"ל, רב בית המדרש  הרב אילן גוזל שפועל רבות למען קירוב רחוקים ובפרט לבני נוער שבאים לשיעורים ורבים במשך השנים התחזקו ונכנסו להיכלי השיבות והקימו בתים לתפארת וזו היתה דרכו של מרן זצוק"ל לקרב ולעשות, להגדיל תורה ולהאדירה להרביץ תורה בע"ה נלך כולנו בדרכו ונזכה בקרוב לתחיית המתים ולגאולה שלמה בקרוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו