במלאת 6 שנים לפטירת מרן: עצרת התעוררות במרכז לצעירים "ילדי שגיא ויעקב" אשדוד

מאות אנשים גדשו את בית המדרש המרכז לצעירים "ילדי שגיא ויעקב" ברובע א' באשדוד להילולא ועצרת התעוררות במלאת שש שנים להסתלקות מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

את העצרת פתח רב בית המדרש הרה"ג ר' אילן גוזל מחבר סדרת הספרים "לאילן ריח" ו"פלא דורש", אחריו הרה"ג ר' בנימין חותה מחבר סדרת הספרים הנודעים "כי בא מועד", הרה"ג רבי אברהם חפוטא ר"י הרמב"ם, הרה"ג רבי דוד יוסף בעל ה"הלכה ברורה", ראש מוסדות "יחווה דעת" ורבה של שכ' "נאות יוסף" בירושלים. את העצרת חתם מרן הראש"ל הגאון רבי שלמה משה עמאר רבה של ירושלים.

הרבנים הזכירו מדבריו והנהגותיו בקודש בשילוב סיפורים ומעשיות המלמדים דעה ומוסר כיצד גדל גדול הדור ברום משך כל שנות חיי שהיו מלאים רק בתורה ובזיכוי הרבים.

רב בית המדרש הרב אילן גוזל תיאר ברגש את הקשר והאהוב של מרן זצוק"ל ל"ילדי שגיא ויעקב" מאז הקמת המקום ועוד עם אחיו הבחור מזכה הרבים ר' שגיא זצ"ל שהיה קשור בעבותות אהבה עם מרן זצוק"ל כפי שבמשך כל השנים מרן היה מזכירו בהערכה גדולה על זכויותיו הרבים בהקמת המקום לצעירים, ואף טרח והגיע במיוחד לעצרת השלושים בעיר ובהזדמנות אחרת הגיע לקבוע מזוזה לבית המדרש ומסר דברי חיזוק למשתתפים ובהזדמנות אחרת הגיע יחד עם יבלחט"א הגר"ש עמאר ומסר דברי התעוררות  בפני קהל רב באזכרה שנערכה לר' שגיא ז"ל כאן במקום.

בדבריו ציין שאנו כולם בנים של מרן כדברי הגמרא שכל המלמד את בן חבירו תורה, כאילו ילדו והמקום הזה הוקם בזכותו ועזרתו של מרן זצוק"ל ולכן גם אנו ממשיכים בלימוד בספריו הקדושים ובהליכותיו בקודש והולכים לאור פסקיו הבהירים.

הזכירו את מעלת זיכוי הרבים שאצל מרן זה היה נר לרגליו, היה טורח רבות ואף נסע לחו"ל כדי לעזור למוסדות החינוך העצמאי עוד לפני שקם רשת מעיין החינוך התורני, ודיבר רבות ואף כתב בספריו בנושא גדול מעלת זיכוי הרבים שימסרו שיעורים בכל בתי הכנסת ובפרט לבעלי בתים לזכות אותם בלימוד תורה הלכה למעשה.

אחד הדברים הבולטים במרן זצוק"ל, זה היה שחיזק את פסקי מרן הבית יוסף בציבור הספרדי בארץ ובעולם שכמעט וזה נשכח ותמיד כתב בתשובותיו 'קיבלנו הוראות מרן' ועלינו להמשיך ללכת בהנהגת פוסקי אבותינו וזה בעצם מה שנקרא להחזיר עטרה ליושנה.

היום שאנו רואים בשנים האחרונות שיהדות ספרד חוזרת למקורות, כל זה אודות למסירות שלו שפעל בדאגה במשך עשרות שנים לציבור עדות המזרח, תורה מחזרת אחר אכסניה שלה ב"ה.

הרבנים שבחו את יוזם העצרת המרכזית בעיר לזכרו של מרן זצוק"ל, רב בית המדרש  הרב אילן גוזל שפועל רבות למען קירוב רחוקים ובפרט לבני נוער שבאים לשיעורים ורבים במשך השנים התחזקו ונכנסו להיכלי השיבות והקימו בתים לתפארת וזו היתה דרכו של מרן זצוק"ל לקרב ולעשות, להגדיל תורה ולהאדירה להרביץ תורה בע"ה נלך כולנו בדרכו ונזכה בקרוב לתחיית המתים ולגאולה שלמה בקרוב.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture