Yonatan Sindel/Flash90

"נתניהו נלחץ מהמו"מ של הימין החדש עם כחול לבן – ומינה את בנט לשר"

ההערכה במערכת הפוליטית: ראש ההמשלה החליט למנות את יו"ר הימין החדש לשר הביטחון, לאחר שהשתכנע כי הוא מנהלת משא ומתן מתקדם עם כחול לבן. גורם ב'כחול לבן': "בנט השתמש בנו כדי להעלות את המחיר אצל נתניהו"

גוברת ההערכה במערכת הפוליטית כי ראש ההמשלה בנימין נתניהו החליט למנות את יו"ר הימין החדש נפתלי בנט לשר הביטחון, לאחר שהשתכנע כי הימין החדש מנהלת משא ומתן מתקדם עם כחול לבן בנוגע לאפשרות של הקמת ממשל מיעוט. כזכור, כבר במהלך השבוע האחרון פורסמו מספר דיווחים על הצעות מפתות שקיבלו בנט ושקד מכחול לבן, והשניים ככל הנראה השתמשו בהם כדי להלחיץ את נתניהו.

ב'מעריב' דווח הבוקר כי בשלב מסוים רמזו גורמים בכחול לבן על כך שגם הם נמצאים במשא ומתן עם בנט ומוכנים להגיש הצעה נדיבה לו, ולשותפיו בימין החדש איילת שקד ומתן כהנא. זאת, על מנת להעביר את שלושתם צד ולהקים ממשלה בראשות גנץ, כאשר מפלגת הימין החדש תהיה שותפה בכירה בה. לדברי הגורמים במערכת הפוליטית, האמירות שבאו מכחול לבן הלחיצו את נתניהו וגרמו לו לקדם את הרעיון של מינוי בנט לתפקיד שר.

עוד דווח כי המינוי המפתיע של בנט גרם לאכזבה רבה במפלגת כחול לבן, שם קיוו לנסות להקים ממשלה בהשתתפות הימין החדש וישראל ביתנו, בתמיכה מבחוץ של המחנה הדמוקרטי והרשימה המשותפת – מהלך שהיה מקנה להם 55 ח”כים, לעומת 52 בלבד לגוש הימין-חרדים. "בנט השתמש בנו כדי להעלות את המחיר אצל נתניהו, שמיהר להציע לו את תיק הביטחון כדי לסכל את המהלך שלנו”, צוטט גורם במפלגה.

ב'ידיעות אחרונות' דווח כי מי שעבד על הפרויקט הזה הוא היועץ האסטרטגי של כחול לבן, שלום שלמה. שלמה, בעבר יועצו הפוליטי של נתניהו וגם איש סודם של בנט ושקד, ניהל איתם שיחות, על אף שבכחול לבן העריכו כי אין סיכוי גבוה לקדם עימם הסכם. זה היה סוג של ספין: השמועות התרוצצו במערכת הפוליטית ובנט וכחול לבן לא הכחישו. כל אחד מהאינטרסים שלו: בנט נתן לנתניהו להרגיש כי הוא לא פוסל את גנץ וכך העלה את המחיר שלו, בעוד בכחול לבן שיגרו מסרים לנתניהו, כי אם לא יירד מהדרישות שלו — גם להם יש אלטרנטיבות בימין.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את יו"ר הימין החדש נפתלי בנט לשר הביטחון בממשלת המעבר. בנוסף סוכם בין נתניהו לבנט כי מפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22 (לפי המודל של הליכוד-ישראל ביתנו בכנסת ה 19) ומתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית.

מהליכוד נמסר זמן קצר לפני כניסת השבת כי, "ראש הממשלה נתניהו ויו״ר הימין החדש נפתלי בנט נפגשו הבוקר (שישי) במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה הציע לבנט למנותו לשר ביטחון, ונפתלי בנט קיבל את ההצעה. המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה. בנט הסכים שבמידה ותוקם ממשלה חדשה כגון, ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוגד נשאר בוגד

יש לכתב טעות… נתניהו אינו נלחץ, נתניהו מנהיג ערני ממולח שידע להקדים תרופה למכה כדי להשאיר בתמונה את סיכוי הימין להגיע לצרף את ליברמן כשאין מצב שיבגוד בתומכיו בהצטרפות לממשלת שמאל הנתמכת ע"י "הגיס" החמישי כדבריו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו