Marc Israel Sellem/POOL

ליצמן: ‏"נתניהו לא היה מעז לפנות אלי בבקשה להתגמש בנושאי דת"

יו"ר יהדות התורה על בקשת נתניהו מדרעי לבדוק היתכנות לפשרות בנושאי דת ומדינה: "אני מניח שאתה מבין שאלי הוא לא היה מעז לפנות אלי גם". על ליברמן: "חוק הגיוס שהנחנו, שעל השולחן כרגע, זה היה בהסכמת אביגדור ליברמן"

יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן התייחס לפנייה של ראש הממשלה נתניהו ליו"ר שר השר אריה דרעי במטרה לבדוק היתכנות לפשרות בנושאי דת ומדינה: "אני מניח שאתה מבין שאלי הוא לא היה מעז לפנות אלי גם", אמר בפתח ישיבת הממשלה במענה לשאלת העיתונאים. עוד הוסיף, "חוק הגיוס שהנחנו, שעל השולחן כרגע, זה היה בהסכמת אביגדור ליברמן, זה היה בהסכמתו, לפני שהוא הסכים כינסנו את מועצת גדולי התורה. הוא זיגזג, פעם ככה כהה, אז שהוא יחליט מה שהוא רוצה".

בראיון ל'ישראל היום' בשבוע שעבר אמר ליצמן שלא יסכים לפשרות בנושאים עקרוניים: "אני לא יכול להגיד שאני מוכן לוותר על איסור תחבורה ציבורית בשבת. אני לא יכול להגיד שאני מוותר על אי התרת נישואים אזרחיים, ולא יכול להגיד שאני מוותר על גיוס במתווה שהסכמנו. אותו מתווה שליברמן הסכים עליו, כמו עוד הרבה דברים שהסכים איתנו עליהם, וברגע האחרון הפך את עורו".

יו"ר יהדות התורה דחה את ההאשמות כי אנו נמצאים בפלונטר הפוליטי המתמשך בעקבות סירובו להתפשר על חוק הגיוס, "הכל סיפורים. היתה בינינו הסכמה על חוק הגיוס, על השינויים הקטנים. איווט חיפש את הראש של נתניהו. אם זה לא היה הגיוס, זה היה הכותל, או כל נושא אחר. הכל סיפורים. הלכנו לבחירות כי ליברמן רצה את הראש של נתניהו".

"הוא הסכים לכל הדברים האלה. לחוק הגיוס הראשון התנגדנו בתוקף. הוא אומר שזה חוק שהסכמנו עליו, זה שקר. זה חוק לא טוב. יש הוראה ברורה בכתב של מועצת גדולי התורה שאומרים להתנגד לחוק הגיוס. זהו".עוד הוסיף, "לא ביקשנו לשנות כלום, רק לשמור על הסטטוס קוו. רצו לשנות דברים, להעביר את הכותל לרפורמים, להתחיל לעבוד בשבת, כל הדברים שמנוגדים לסטטוס קוו. אנחנו בסך הכל ניסינו לשמור על המצב הקיים. אין לי שום חשבון נפש לעשות. הלכנו עם דעת מועצת גדולי התורה. מי ששומע לדעת תורה לא טועה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליצמן אל התהפך חוגר כמפתח

ליצמן חזק ואמץ. אתה מייצג את היהדות החרדית בעוז ובכבוד.

ליצמן קול הכבד

ליצמן אתה מנסה לשקר את הציבור ללא הצלחה , כולם יודעים שנתניהו הכופר בא באיזה דרישה שהוא רוצה ואתם ממשיכים לרוץ אחריו באש ובמים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו