צילום: מארק ניימן / לע"מ

ללא גינוי להסתה נגד החרדים: ריבלין נפגש עם ליברמן ודנו במתווה הנשיא

נשיא המדינה נפגש עם יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו' ושוחחו על המתווה שהציע הנשיא לנתניהו ולגנץ. השניים דנו גם בנושאים ביטחוניים. גורמים במפלגות החרדיות ל'חדשות JDN': היה מצופה מנשיא המדינה שתפקידו לאחד את העם לגנות ההסתה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ויו"ר מפלגת ״ישראל ביתנו״ ח"כ אביגדור ליברמן, נפגשו היום (רביעי), השניים שוחחו בין היתר על המתווה שהציע הנשיא לנתניהו ולגנץ אשר בבסיסו מספר עקרונות הדורשים סיכום מדויק בין שני הצדדים. הנשיא חזר באוזני ליברמן על פרטי המתווה כפי שהציגם בפני הציבור והדגיש כי הוא נכון לעמוד לרשות הצדדים בכל הבהרה נוספת שתדרש לטובת הקמת ממשלה מהר ככל הניתן.

בהודעה לתקשורת שיצא מבית הנשיא נכתב כי השניים דנו בנושאים ביטחוניים וכי "השניים הסכימו כי לאור ההחלטות המשמעותיות העומדות לפתחה של ממשלת ישראל בתקופה הקרובה, עליה להיות יציבה ורחבה ככל הניתן וזאת, בין היתר, נוכח המצב הביטחוני והכלכלי וכן כי על ממשלה שכזו לכלול את שתי המפלגות הגדולות כמרכיבים מרכזיים בה".

גורמים במפלגות החרדיות אומרים ל'חדשות JDN' כי היה מצופה מנשיא המדינה שתפקידו לאחד את העם לגנות את יו"ר המפלגה שמסיתה ומחרימה את הציבור החרדי לאורך כל מערכת הבחירות והמו"מ שלאחריה, זאת במיוחד לאחר שסגן השר יעקב ליצמן פנה אליו בנושא.

כזכור, ליצמן פנה השבוע לנשיא ריבלין לקראת פגישתו עם ליברמן וקרא לו לפעול למען שינוי שיח השנאה והפילוג: "פונה אני לכבודו בנושא אשר על ליבי מזה תקופה ארוכה, ואף העלתי זאת בפניך בפומבי. מערכות הבחירות האחרונות שנקלעה אליה מדינת ישראל ואזרחיה, גורמות לצערי הרב לקיטוב ופילוג, להפצת שיח שנאה שעלול חלילה להביא לקרע בעם".

ליצמן ציטט את דברי לפיד וליברמן נגד המגזר החרדי, "אם בכל תקופת בחירות התרגלנו לצערי לשמוע אמירות מקוממות, כעת אנו נחשפים לאמירות בוטות ביותר ובמיוחד של חברי הכנסת אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, נגד ציבורים, מפלגות, ואוכלוסיות שמושמצות יום יום, שעה שעה. אני מרגיש שלא בנוח להעלות את דבריו של ח"כ ליברמן על גבי הכתב, אך אצטט כמה מהם בקצרה: ”אעצור את טירוף החרדים והמשיחיים”, ”לא נשב בממשלה עם הסמוטריצ'ים”, ”יש להיפטר מהגוש החרדי-משיחי”, ”נקים ממשלה ליברלית בלי דרעי ליצמן וגפני” ועוד".

"המפלגות החרדיות והדתיות מונות קרוב למיליון וחצי איש שנפסלים ומושמצים על ידי פוליטיקאים ללא שום סיבה, ולכן אני פונה אליך כבוד הנשיא, שמקדיש את זמנו ומרצו לאחד בין המגזרים ולקרב את הלבבות, שתפעל בכל כוחך עבור הנמכת הלהבות ושינוי השיח הקיים. אבקש ממך להעלות את הדברים בפני ח"כ אביגדור ליברמן במהלך פגישתכם המתוכננת לימים הקרובים", כך ליצמן.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה אתם מצפים מרובי החנפן השמאלני הזה חשבתם שיגיד משהו לאיוט הצחקתם ?! ואחרי זה ליצמן וגפני עוד ירוצו אליו וינגב אותם אם כמה פסקי תנ"ך בגודל השלום וליבי איתכם וכל הבלה בלה בלה

כמו שני דובי קוטב

יש לאח שלי בר מצווה באשקלון צריך הפסקת אש

אין אמונה בגוים

כמו שנתניהו מרוויח משנאה לערבים הם מרויחים משנאה לחרדים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו