צילום: פלאש 90

אין שינוי במפת הגושים; רוב הציבור תומך בממשלת אחדות • סקר

סקר מכון מדגם בראשות מנו גבע קובע כי בשלב זה המערכת הפוליטית עדיין לא מקרבת את לקראת פתרון ואין שינויים משמעותיים במפת הגושים. וגם: כמה מהציבור תומכים בהקמת ממשלת אחדות אחרי הבחירות וכמה בסיפוח חד צדדי לפני הבחירות?

פחות מחודש לבחירות ונראה שגם אחרי ה-2 במרץ לא צפויה להתקבל הכרעה שתייצב את המערכת הפוליטית, והאפשרות הסבירה ביותר להקמת ממשלה תהיה ממשלת אחדות.

מסקר שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע עבור אתר 'וואלה' עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן הייתה המפלגה הגדולה עם 34 מנדטים, הליכוד מקבלת לפי הסקר 32, הרשימה המשותפת עם 13, העבודה-גשר-מרצ עם 9, וש"ס, ישראל ביתנו, ימינה, ויהדות התורה היו מקבלות 8 מנדטים כל אחת. מפלגת עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1.7%.

גוש המרכז-שמאל מקבל 43 מושבים לעומת גוש הימין-חרדים שמביא בסקר הזה 56 מנדטים, אך עדיין לא מספיק כדי להרכיב קואליציה. הערבים עם 13 וישראל ביתנו מקבלת 8 מנדטים.

הסקר בדק כמה מהציבור תומכים בהקמת ממשלת אחדות אחרי הבחירות. מהסקר עולה כי 52% מהציבור תומך במהלך כזה, ולעומת 26% שמתנגד. 22% אינם יודעים. בפילוח לפי ימין ושמאל 51% ממי שמגדיר את עצמו כימין ו-54% ממי שמגדיר את עצמו כמרכז-שמאל תומכים בממשלת אחדות אחרי הבחירות, ורק 27% בימין ו-24% במרכז-שמאל מתנגדים להקמת ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן.

לגבי סיפוח חד צדדי לפני הבחירות מצא הסקר כי רוב הישראלים מתנגדים למהלך. בתשובה לשאלה האם ישראל צריכה לספח את בקעת הירדן והיישובים היהודיים ביו"ש, למרות התנגדות הממשל האמריקני לצעדים חד צדדיים לפני הבחירות, 32% השיבו שכן, ואילו 46% אמרו שלא, 22% לא יודעים. בפילוח לפי ימין ושמאל – בימין 46% השיבו שישראל צריכה לספח ו-31% אמרו שהיא אינה צריכה. במרכז-שמאל 67% אמרו שישראל לא צריכה לספח ו- 12% הביעו תמיכה במהלך.

הסקר נערך כאמור עבור 'וואלה', עורך הסקר: מדגם יעוץ ומחקר, מועד איסוף הנתונים: 5/2/2020, אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה, מספר המתבקשים להשתתף: 3,389, מספר המשיבים בפועל: 505, טעות הדגימה המירבית: 4.4%+, שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות, שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית, אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עד מתי
למי זה מפריע
אני חושב שזה טוב לכלכלה
התקציב קטן
ומי בכלל צריך ממשלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו