כבוד האדמו"ר הזה שליט"א מדבר יפה, אך מה שאמר בתחילת דבריו 'חשבתי לומר', אזי במחילת כבודו הוא כיוון במדויק לדברי הרב אור החיים הקדוש בריש פרשתן, ועל האדמו"ר הצעיר שליט"א לברך 'ברוך שכיוונתי לדעת גדולים ממני'
דניאל
4 שנים לפני
אין עליך רבי אוהב אותך….
זה שיחה מאמריקה.
יהודי פשוט
4 שנים לפני
אבקש להגיב על דברי ר' אריה היקר
אחרי דיוק בדברי האור החיים ראיתי שהאור החיים הק' מדבר על עניין אחר לגמרי !
ובקצרה : האור החיים מדבר ע"כ שהצרה של עם ישראל היה שפרעה המשיך לרדוף אחריהם, כי הוא היה המשלח דהיינו ששילח אותם בעל כורחו ואם השם היה משלח לא היה לו מקום לרדוף ובזה גרם צער לישראל ולפרעה, (וז"ל ומי גרם כל צער זה בשלח פרעה, שאם היה ה' מוציאם שלא לרצונו הגם שלא היה חפץ לשלחם לא היה לו מקום לרדוף וכו' )
בעוד שהאדמו"ר דיבר על עניין התשובה שנגרם לעם ישראל דרך פרעה, שזה לא מוזכר כלל באור החיים…
מנחם
4 שנים לפני
ר' אריה היקר
שים לב !!!
האור החיים הק' לא מדבר על עניין התשובה
הוא רק מזכיר שהצער היה לבני ישראל ולפרעה, מכך שפרעה הוא זה ששלח את עם ישראל בעל כורחו
בעוד שהאדמור הזכיר את עניין התשובה שנגרם לעם ישראל ועיי"ש
כבוד האדמו"ר הזה שליט"א מדבר יפה, אך מה שאמר בתחילת דבריו 'חשבתי לומר', אזי במחילת כבודו הוא כיוון במדויק לדברי הרב אור החיים הקדוש בריש פרשתן, ועל האדמו"ר הצעיר שליט"א לברך 'ברוך שכיוונתי לדעת גדולים ממני'
אין עליך רבי אוהב אותך….
זה שיחה מאמריקה.
אבקש להגיב על דברי ר' אריה היקר
אחרי דיוק בדברי האור החיים ראיתי שהאור החיים הק' מדבר על עניין אחר לגמרי !
ובקצרה : האור החיים מדבר ע"כ שהצרה של עם ישראל היה שפרעה המשיך לרדוף אחריהם, כי הוא היה המשלח דהיינו ששילח אותם בעל כורחו ואם השם היה משלח לא היה לו מקום לרדוף ובזה גרם צער לישראל ולפרעה, (וז"ל ומי גרם כל צער זה בשלח פרעה, שאם היה ה' מוציאם שלא לרצונו הגם שלא היה חפץ לשלחם לא היה לו מקום לרדוף וכו' )
בעוד שהאדמו"ר דיבר על עניין התשובה שנגרם לעם ישראל דרך פרעה, שזה לא מוזכר כלל באור החיים…
ר' אריה היקר
שים לב !!!
האור החיים הק' לא מדבר על עניין התשובה
הוא רק מזכיר שהצער היה לבני ישראל ולפרעה, מכך שפרעה הוא זה ששלח את עם ישראל בעל כורחו
בעוד שהאדמור הזכיר את עניין התשובה שנגרם לעם ישראל ועיי"ש
מיירדיק