אופנולנסי איחוד הצלה, מהיום גם כבאיות • צפו

מטפי ה'מאג-נור' פולטים חומר שאינו רעיל מסוג 'אשלגן' המסוגל לכבות שריפות בתוך שניות אחדות, מבלי לפגוע בעומדים סביב ● יו"ר 'איחוד הצלה', זאב קשש: "מדובר במוצר חשוב ונחוץ למניעת אסונות"

עם הצטיידותם של מתנדבי 'איחוד הצלה' במטפי כיבוי אישיים של 'מאג-נור', נערכה בכניסה לבית 'איחוד הצלה' בירושלים הדגמת פעולת המטפים וטקס תרומה של עשרות מטפים למתנדבים.

המטפים האישיים של 'מאג נור' אינם אמורים להחליף את כבאיות האש ולכבות שריפות ענק, אך הם מצילים חיים במקרים של שריפה מתפתחת אותה הם מכבים בתוך שניות מעטות ואף יכולים לחנוק נתיב מילוט בתוך דליקות ענק, ולהציל בכך חיי אדם. מטפי 'מאג-נור' האקולוגיים יכולים לכבות גם אדם בוער, בלי לחנוק אותו או לפגוע בו.

מאז יובאו ארצה מטפי 'מאג-נור', נרכשו אלפי יחידות על ידי כוחות הביטחון ומשרדי הממשלה השונים. גם ארגון 'איחוד הצלה' שנחשף למוצר, צייד את חברי יחידת ה'אופנולנסים' שלו בעשרות מטפים, מטרת ההצטיידות במטפים הינה לאפשר לחובשים המגיבים לקריאות חירום בתוך זמן קצר מאוד, לכבות שריפות מתפתחות ברגעים הראשונים, ובכך לאפשר חילוץ לכודים אם ישנם ולמנוע מהם סכנת חיים.

אחרי שבמקום הובערה מדורה ראויה והלהבות מקפצות בעוצמה, שולף מנכ"ל BMO טריידינג המייבאת ארצה את המוצר, שלמה פרץ, מטף 'מאג-נור'. פרץ האשלגן היוצר מהמטף שאורכו כ-30 ס"מ ומשקלו 50 גרם בלבד פועל ביעילות ובמהירות ומכבה את השריפה בתוך שתי שניות בלבד.

ה'מאג נור' פולט אשלגן במשך 50 שניות, פרק זמן המספיק, לכל הדעות, לכבות גם שריפות גדולות יותר, או בצורך לפלס דרך בין להבות ענק. האשלגן מונע גם את התפשטות האש מחדש. האשלגן הינו חומר בלתי רעיל ואינו מזיק לסביבה או לאנשים העומדים סביבו.

לנגד עיניהם של המתנדבים המופתעים מהכיבוי המהיר של השריפה, מכריז מנכ"ל החברה המייבאת, שלמה פרץ, על תרומת 30 מטפי 'מאג נור' אישיים לחובשים, חברי יחידת ה'אופנולנסים'. "בימים האחרונים, כשהתוודעתי לפעילותכם המסורה בכל זמן, סביב השעון, לצאת ולהציל חיים החלטתי לתרום לכם ערכות נוספות שיסייעו לכם במקרים של שריפות ח"ו", ציין פרץ.

יו"ר 'איחוד הצלה', זאב קשש, הודה לפרץ על התרומה. "ה'מאג-נור' מציל חיים ממש", אמר. "התחלנו לצייד בו את יחידת האופנועים מתוך תפיסה שגם כאשר יגיע מתנדב לזירת שריפה, המטף יסייע לו לכבות את האש ביעילות ולמהר להציל חיים. מדובר במוצר חשוב ונחוץ למניעת אסונות ואנו ממליצים בחום על השימוש בו".

צפו בגלריה מטקס ההשקה

 צילום: משה אסולין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו