Gershon Elinson/Flash90

הרבנות הראשית: אין שינוי בהנחיות הנוגעות לתפילה במניין של 10 אנשים

במשרד הבריאות הבהירו לרב הראשי הגר"ד לאו כי למרות ההחמרות, אין כל שינוי בהנחיות הנוגעות לתפילה במניין של עשרה אנשים בדיוק. מנכ"ל משרד הבריאות הזהיר מ"תקופה קשה" והוסיף: "היכולת שלנו להצליח תלויה מאוד בהתנהגות שלכם ובנו" • צפו

בעקבות ההנחיות המחמירות שפורסמו על ידי משרד הבריאות לפיהם אין לצאת מהבית למעט במצבים המחייבים זאת, ברבנות הראשית מבהירים כי הרב הראשי לישראל הגר״ד לאו קיים בדיקה מול הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות בהם הובהר כי אין כל שינוי בהנחיות הנוגעות לתפילה במניין של עשרה אנשים בדיוק הרב הראשי קורא להמשיך לקיים תפילות תוך שמירה על המרחק ועל הנחיות גורמי המקצוע.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, פרסם סרטון ובו הסביר את ההגבלות המחמירות. "אנחנו פרסמנו הנחיות חדשות שנועדו למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל", אמר. "אלה הנחיות לא פשוטות: אנחנו מבקשים מכם להמעיט ככל הניתן ולא לצאת מהבית. תלכו רק לעבודה, אם אתם יכולים ללכת לעבודה ורק לדברים חיוניים כמו לקנות אוכל, תרופות ודברים חיוניים אחרים".

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף: "תמעיטו במפגשים משפחתיים, תמעיטו בפעילות חברתית ככל הניתן, תשמרו על עצמכם, יכול להיות שבכל מקום שאתם הולכים אליו יש אדם שחולה ועלול להדביק אתכם. יכול להיות שאתם חולים ועדיין לא יודעים את זה ואתם עשויים להדביק אנשים אחרים. אנחנו יכולים להיות בפני תקופה קשה עם מחלת הקורונה. היכולת שלנו להצליח תלויה מאוד בהתנהגות שלכם ובנו. אנחנו נעשה את המיטב, כך תעשו גם אתם".

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פנה היום לאזרחי ישראל וביקש מכולם למלא אחר הנחיות משרד הבריאות ולהקפיד שלא להפר אותן ביציאה אל חופי הים, שמורות הטבע והפארקים העירוניים אל התכנסויות: "אזרחים יקרים, השבתה אינה שבתון. אני מבקש מכם בכל לשון של בקשה, ונשמרתם לנפשותיכם מאוד מאוד", קרא הנשיא.

עוד המשיך: "אני יודע היטב שהשהות בבית הסגור אינה קלה כלל וכלל. אני מבין שהילדים זקוקים למרחבים, ושגם אתם ההורים זקוקים לנשימה. על אף כל אלה – אסור לנו להפוך ימים אלה לימי נופש. אני שומע שחופי ארצנו ומסלולי הטיולים מלאים לעייפה. זוהי סכנה של ממש! אני שב ומבקש מכם, מלאו אחר הנחיות הריחוק, הקפידו להתרחק מהתקהלויות – זוהי סכנה של ממש".

עוד הוסיף הנשיא בסיום דבריו: "יקיריי, בתקופה הקשה הזו, שבה ההתרגשות המיוחדת שמאפיינת את ההכנות לקראת חג הפסח מפנה את מקומה לחשש ולחרדה, אני מבקש לחזק את כולכם ולשלוח תפילות למען שלומם ובריאותם האיתנה של כל אזרחי ישראל. אם נמלא אחר ההנחיות – הן ישמרו עלינו. אורך רוח, נשימה עמוקה – זוהי הרוח שלנו, ואם נשמור עליה – היא תשמור עלינו".

שעה קלה לאחר פרסום ההנחיות של משרד הבריאות, גורמים במשטרה אמרו כי הם "אוכפים צווים, לא הודעות דוברות". לפי הגורמים, הפרסום של משרד הבריאות הוא "הוראה חוקית שיש להישמע לה. הפרה של הוראה חוקית אינה מהווה הפרה פלילית". הם אמנם ציינו כי "לטובת הבריאות, חשוב להישמע להוראה גם אם לא תיאכף, אבל המשטרה מתייחסת לצווים – לא להוראה. ההודעה האחרונה של משרד הבריאות היא הוראה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לכם טעות בכותרת במילה תפילה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו