צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90

גורמים בליכוד: "אם ימינה לא תיכנס לקואליציה, נתניהו יציע לרפי פרץ תפקיד שר"

המו"מ בין הליכוד למפלגת ימינה: גורמים בליכוד אומרים הבוקר כי במידה ומפלגת ימינה תחליט ללכת לאופוזיציה, ראש הממשלה ישקול להציע תקפיד שר לרפי פרץ וזאת לאור יחסיהם האישיים. בליכוד מבהירים שההצעה לימינה הוא שני תיקים כמו לשאר מפלגות גוש הימין-חרדים

המשבר בין הליכוד לימינה: גורמים בליכוד שצוטטו הבוקר (שלישי) ב'כאן חדשות' אומרים כי במידה ומפלגת ימינה לא תיכנס לקואליציה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ישקול להציע לרפי פרץ תפקיד שר כמינוי איש לאור יחסיהם האישיים.

ע"פ הדיווח של העיתונאי זאב קם, בליכוד מבהירים שימינה תקבל רק שני תיקים ככל מפלגות גוש הימין והחרדים, ואם הדבר יוצר לבנט בעיה מול שקד, הוא מוזמן לעשות איתה רוטציה בתפקיד שר החינוך שמיוחד לו. בנוסף, השר רפי פרץ מחזיק בידו הבטחה שקיבל מראש הממשלה בליל סגירת הרשימות שתמורת הפרידה מבן גביר וריצה משותפת עם בנט הוא ימשיך במשרד החינוך, אך ההבטחה הייתה במידה והייתה קמה ממשלת ימין.

בתוך כך, למרות שהליכוד לא קיבלה זכות וטו בוועדה למינוי שופטים על בחירת שופטי עליון, הוסכם שגוש הימין יקבל את שני המקומות בוועדה. בימינה יש מי שאומרים שאם אחד מהמקומות בוועדה יינתן לאיילת שקד זה יכול להקל במעט על המפלגה להיכנס לממשלה בכל זאת.

כזכור, גורמים ב'ימינה' יצאו אתמול במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא מכר לכחול לבן את תיק המשפטים, שזה מאד חשוב לימינה בפרט ולימין בכלל, כל מערכת הבחירות הייתה על מערכת המשפט – תמורת הבטחה שקיבל על הקרח בנושא הריבונות", כך אומר גורם בימינה בשיחה 'לחדשות JDN'.

לדברי גורמים ב'ימינה', ישנה סבירות גבוה שהמפלגה בדרך לאופוזיציה. "אנחנו מוכנים ללכת לאופוזיציה, אין לנו ברירה אחרת, אין שום סיבה שניכס לממשלה שרחוקה מהאידיאולוגיה שלנו", אומר גורם במפלגה. לדבריו, "אם אנחנו נהיה באופוזיציה נציף את שולחן הכנסת עם הצעות חוק ימניות שיביכו את נתניהו".

הגורם גם טוען כי ראש הממשלה נאמן יותר למפלגות החרדיות: "נתניהו דואג לחרדים ולא נוגע בתיקים שלהם, בכל מקום הוא מציין לשבח את הפעילות של דרעי ליצמן וגפני הוא למד לקח ממשלת 2013 שהחרדים הוכיחו לו שיש להם כוח בידיים והוא יותר לא יבגוד בחרדים, הוא לא רוצה את זה מבנט ושקד".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני אומר שוודאי יהיה בחירות רביעיות
הפוליטיקאים כל כך קטנוניים ודואגים אך ורק לעצמם ואף אחד לא מוכן להתפשר על קוצו של יוד,
ועד שבני גנץ גילה אחריות והסכים להתפשר – הליכוד וימינה דבוקים חזק חזק לכסאות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו