יונתן סינדל / Flash90

גורם בליכוד: "בסוגיית החלת הריבונות שחשובה לנו קיבלנו מה שרצינו"

על רקע הקיפאון במו"מ עם כחול לבן: גורם בכיר בליכוד: "השגנו ניצחון בסוגיית החלת הריבונות שחשובה לנו". גורמים בסיעת יש עתיד מאיימים לעתור לבג"ץ בעקבות כוונתו של בני גנץ ליישם מתווה של חוק נורבגי שיאפשר לשרים לפרוש מהכנסת ולהכניס ח"כים חדשים מרשימתו

על רקע הקיפאון במו"מ בין הליכוד לכחול לבן, גורם בכיר שצוטט הבוקר (שלישי) ב'ישראל היום' אומר כי, "אנשי כחול לבן מנסים לייצר תמונת ניצחון אבל בסוגיית החלת הריבונות שחשובה לנו קיבלנו מה שרצינו".

עם זאת, בתוך הליכוד נרשמה ביקורת על ההסכם המתגבש. ח"כ מיכל שיר הנחשבת מקורבת לגדעון סער, אמרה אתמול בתגובה לדיווחים על התניית החלת הריבונות ביהודה ושומרון בהידברות עם הקהילה הבינלאומית, כי "אם רוצים להחיל – מחילים, לא מדברים. הנשיא טראמפ נתן אור ירוק, הליכוד הבטיח את זה לבוחריו ועכשיו הזמן לקיים. עם פתיחת המושב הגשתי הצעת חוק להילת הריבונות על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן ובכוונתי להמשיך ולקדם הצעה זו עד להגשמתה".

במקביל, גורמים בסיעת יש עתיד שצוטטו ב'ישראל היום' מאיימים לעתור לבג"ץ בעקבות כוונתו של בני גנץ ליישם מתווה של חוק נורבגי שיאפשר לשרים לפרוש מהכנסת ולהכניס ח"כים חדשים מרשימתו. לדבריהם: "לא יתכן שהרשימות לכנסת הוגשו בצורה מסוימת וגנץ עשה עלינו סיבוב, הנושא לא יעבור בשקט".

בנוסף יתמודדו בליכוד ובכחול לבן עם בעיות משפטיות בעקבות מצבו המשפטי של נתניהו. הכתב לענייני משפט של 'חדשות 13' אביעד גליקמן שמקורב לפקליטות אמר אתמול כי, "ברגע שייחתם הסכם בין כחול לבן לליכוד על הממשלה צפוי להיות מוגש בגץ נגד העובדה שנתניהו הוא מועמד תחת כתב אישום שיכול להרכיב ממשלה. זה צפוי לידון בהרכב מורחב של שופטי בגץ. ההערכה גם שיוגש בגץ נגד הסעיף שמאשר לנתניהו להיות ממלא מקום ראש הממשלה לאחר שגנץ יתמנה לרה"מ".

חלוקת התיקים המסמנת נכון להבוקר: ראש הממשלה בנימין נתניהו, בני גנץ ישמש כשר הביטחון ומ"מ ראש הממשלה, יריב לוין יו"ר הכנסת, גבי אשכנזי שר החוץ או החינוך את התיק השני יקבל נפתלי בנט, ישראל כץ שר האוצר, שר המשפטים אצל אבי ניסנקורן, השר לביטחון פנים מירי רגב או גלעד ארדן, שר התחבורה אמיר אוחנה או גלעד ארדן, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי, שר הכלכלה עמיר פרץ, שר הרווחה איציק שמולי, שר החקלאות אלון שוסטר, שר התקשורת חילי טרופר או יועז הנדל, שר התרבות מיקי חיימוביץ' או אסף זמיר, והשר לשוויון חברתי חילי טרופר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו