"המתווך השוויצרי" בין ישראל לחמאס נחשף: שליח שווייץ למזרח התיכון

נחשפת זהותו של המתווך השווייצרי במגעים לעסקץ שבויים: רולנד סטיינינגר, שליח שווייץ למזרח התיכון, משרד החוץ בשווייץ: "הקשרים והמדיניות שלנו מאפשרים העברת מסרים בין הצדדים". חשש בישראל: חלון ההזדמנויות למימוש עסקת השבויים מצטמצם

נחשפת זהותו של המתווך השווייצרי במגעים לעסקה חדשה בין ישראל לחמאס שתחזיר הביתה את גופות החללים אורון שאול והדר גולדין ואת שני הנעדרים הישראלים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד – רולנד סטיינינגר, שליח שווייץ למזרח התיכון, כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח, סטיינינגר מעביר מסרים בין הצדדים כבר כמה שנים, בניסיון לפרוץ דרך לעסקה אפשרית. בין השאר, נפגש השליח השווייצרי עם בכירי חמאס. במשרד החוץ בשווייץ אומרים: "הקשרים והמדיניות שלנו מאפשרים העברת מסרים בין הצדדים".

ב'חדשות 12' דווח כי ברקע הדיווחים שמתווכים בגרמניה ושוויץ מסייעים לרקום את עסקת השבויים בין חמאס לישראל, נראה שחלון ההזדמנויות לחתימתו הולך ואוזל. כל עוד משבר הקורונה היה ברקע, לחמאס היה אינטרס לקיים את ההסכם. נראה שעם דעיכת המשבר, דועכים במידה מסוימת הסיכויים לכך שההסכם ייחתם.

על פי הדיווח ירון אברהם ודנה ויס, בישראל סברו שבחמאס ירצו להשיג דרך ההסכם גם סיוע הומניטרי ומכונות הנשמה כדי לבלום את משבר הקורונה הצפוי. אך מכיוון שהסיכויים שמשבר כזה יפקוד אותם קטנים כעת, נראה שהמוטיבציה שלהם להגיע להסכם עלולה להיפגע. בכל עזה עד כה מת בן אדם אחד מהקורונה.

בשל צמצום חלון ההזדמנויות, נראה שאם העסקה תקרה, היא תקרה די מהר ובקבינט יצטרכו לאשר אותה. בתוך כך, שרי הממשלה השותפים בקבינט המדיני-ביטחוני קיבלו הודעה שמחר ב-17:00 צפויה ישיבה שכרגע לא ברור מה יידון בה. יצוין שהקבינט המדיני-ביטחוני לא התכנס מזה חודשיים.

דיווח: המודיעין הגרמני והשוויצרי מעורבים במגעים בין ישראל לחמאס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו