דיווח: המודיעין הגרמני והשוויצרי מעורבים במגעים בין ישראל לחמאס

שני בכירים במודיעין הגרמני, דיפלומט שווייצרי וגנרל מצרי מעורבים בדיונים לחילופי שבויים שצפויה להחזיר את גופותיהם של גולדין ושאול ז"ל. מקורות פלסטינים: "לא קרובים לעסקת חילופי שבויים". סמוטריץ': "הקבינט לא עודכן, זה מסוכן לישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האם ישראל וחמאס בדרך לעסקת חילופי שבויים נוספת? דיווח בשבועון הגרמני "דה צייט", לצד כלי תקשורת שונים באירופה, הצביע הבוקר (רביעי) על ההיתכנות הממשית לביצוע עסקת חילופי השבויים שנרקמה במהלך החודשים האחרונים בין ישראל וחמאס. כאמור, שני הצדדים נמצאים במגעים מסויימים במהלך השבועות האחרונים, אך במגעים אלו לא נרשמה התקדמות משמעותית.

גורם בכיר ביותר בשירות החוץ של שווייץ הוא אחד מארבעה מתווכים בינלאומיים רמי דרג, העוסקים בחודשים האחרונים בקדחתנות במסעות דילוגים בין עזה, תל אביב, ירושלים וקהיר, בניסיון להשיג עסקת חילופין כוללת בין חמאס וישראל. לצד הדיפלומט השווייצרי מתווכים בעסקה שני אנשי ביון בכירים ביותר מטעם המודיעין הגרמני וגנרל מצרי שהיה שותף בעבר למשא ומתן שהבשיל לעסקה בעניין גלעד שליט.

על פי הדיווח בשבועון הגרמני, דיפלומט שוויצרי, בעל קשרים עם מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, יהיה מעורב בהליכי המשא ומתן, ולצד דיפלומטים ממדינות נוספות, כגון גרמניה, יובל ההסכם המתהווה בין שני הצדדים. הדיפלומטיה הגרמנית, על פי הדיווח, תוביל גם את ציר התיווך מול הגורמים המצרים המעורבים במשא ומתן.

בכתבה נרחבת בעיתון הגרמני נחשף כי במרץ 2018 הגיע לישראל הייקו מאס, כשרק נכנס לתפקידו כשר החוץ הגרמני, וסיכם עם ראש הממשלה נתניהו כי גרמניה תיקח על עצמה תפקיד פעיל מאותה נקודה גם במשא ומתן להחזרת גופותיהם של שאול וגולדין, לצד השבת שני האזרחים החיים מעזה. לאחר הפגישה הורתה הקנצלרית אנגלה מרקל לנשיא ה-BND, המקביל של המוסד הישראלי, לקחת על עצמו את מלאכת התיווך.

ב'כאן חדשות' צוטטו מקורות פלסטינים שמתייחסים לפרסומים על עסקת חילופי השבויים עם ישראל ואומרים כי "המגעים בשלב ראשוני מאוד, ישנם פערים והצדדים לא קרובים לעסקה". על פי הדיווח, בימים האחרונים חמאס שומר על דממה כמעט מוחלט בנושא. אתמול הוציא הארגון הודעה לפיה אין התקדמות אמיתית.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב לדיווח בראיון ל'ווינט' ואמר כי "אני מוכרח לומר שאני מאוד מאוד מוטרד. לצד המחויבות החד-משמעית להביא את גופות חללי צה"ל לקבר ישראל ולהחזיר את האזרחים שנמצאים בשבי חמאס בעזה, יש מגוון דרכים שבהן אפשר וצריך להשתמש כדי לעשות את זה, בעיקר להכביד את היד על חמאס ולהתנות הומינטרי תמורת הומינטרי".

סמוטריץ' אמר כי בעיניו, שחרור מחבלים "לא יכול להיות בשום פנים ואופן חלק מסל הכלים הזה. זה קו אדום שאסור לחצות". הוא הוסיף כי "נכוונו בעניין הזה ברותחין. מחבלים ששוחררו בעסקאות חזרו בחלקים גדולים מאוד לעסוק בטרור, גבו חיים של הרבה מאוד ישראלים, פירקו הרבה מאוד משפחות וזו עוולה שאסור בשום פנים ואופן לעשות אותה".

שר התחבורה אמר כי עד כה לא היה דיון בקבינט – ואף הדגיש שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לעדכן אותו בפרטים. לדבריו, למרות שהוא מוטרד מחוסר העדכון של הקבינט, הוא יכול להבין את רגישות התהליכים, ואת הרצון לנהל אותם בצורה ממודרת. "אם חלילה, חלילה, חלילה תגיע עסקה כזאת – אני אתנגד לה בכל כוחי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

להפסיק את הטירוף הזה שמשחררים מאות מחבלים עם דם על הידיים בעד שבוי אחד, ולפעמים עבור גופה. אף מדינה בעולם לא עושה עסקאות כאלה, רק העם החכם והנבון. ושלא יבואו לספר סיפורים שאצלנו חשוב ערך אדם אחד, כי אם היה חשוב ערך של אדם לא היו עושים את עסקת שליט, שהביאה לשחרור שבוי אחד ולרציחתם של עשרות יהודים! וכיום מדברים שוב על שחרור מאות מחבלים עבור שני גופות, הבדואי שעבר מעצמו לעזה לא שוה בכלל התייחסות. שיחזיקו אותו. למעשה, צה"ל לא מנצח שוב מלחמה, רק בגלל עסקאות כאלה, כי הכמאס יודע, שמספיק עבורם לחטוף גופה אחת או חייל אחד, והם כבר נצחו במלחמה

JDN גזענים שונאי ישראל למה אתם לא שמים גם את התמונה של הבחור האתיופי כמו שכבר נאמר ע"י גדולי המקובלים האשכנזים רובם ככולם ערב רב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture