הקורונה בארה"ב: למעלה מ-2 מיליון נדבקים – חשש מהתפרצות בהפגנות

למרות שמספר המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית עומד על יותר מ-112 אלף איש, מדינות רבות בארה"ב חוזרות בהדרגה לשגרה. בארה"ב קוראים למשתתפי הפגנות הענק על מותו ג'ורג' פלויד ללכת להיבדק. ברוסיה מדווחים על יותר מחצי מיליון נדבקים

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בארצות הברית עבר את רף השני מיליון – כך על פי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס, שפורסמו הלילה (חמישי) בזמן שהמדינות השונות ממשיכות בהקלה על הסגר. ב-21 מהן מספר הנדבקים ממשיך לעלות. גם מספר המתים מהנגיף בארצות הברית – יותר מ-112 אלף איש – הוא הגבוה ביותר בעולם.

בארה"ב, המדינה שמספר התושבים בה הוא השלישי בגודלו בעולם, מספר הנדבקים והמתים מקורונה הוא הגבוה ביותר. לפי הנתונים של אוניברסיטת ג'ון הופקינס מספר הנדבקים בארה"ב מתחילת ההתפרצות הוא 2,000,464 בני אדם. מספר המתים מקורונה בארה"ב הוא הגבוה בעולם ועומד על 112,900.

ההערכה היא שגל המחאה ברחבי ארה"ב, שבו הפגינו המונים על מותו של העצור השחור ג'ורג' פלויד, עלולה להוביל לעלייה נוספת במספר הנדבקים בשבועות הקרובים. במערכת הבריאות האמריקנית קוראים לכל מי שהשתתף בהפגנות הענק על מותו ג'ורג' פלויד ללכת להיבדק. העלייה במספר הנדבקים נובעת בין השאר מהסרת ההגבלות, בזמן ש-50 מדינות ארה"ב חוזרות בהדרגה לשגרה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אמש שהוא יחדש את עצרות הקמפיין שלו, והראשונה שבהן צפויה להיות באוקלהומה. טראמפ אמר לכתבים בבתים הלבן כי הוא גם יכריז בקרוב על מיקום חדש לנאומו בוועידת המפלגה הרפובליקנית באוגוסט. יועצים בקמפיין אמרו כי זה צפוי להיות בג'קסונוויל, פלורידה, אף שטראמפ אמר כי טקסס וג'ורג'יה נשקלות אף הן.

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס אמר היום (שעד כה אין סימן לעלייה בקורונה בשבועיים האחרונים, שבמהלכם נרשמו ברחבי המדינה הפגנות ענק במחאה על מותו של ג'ורג' פלויד. בראיון לרשת "פוקס", אמר פנס כי "בשלב זה, אנחנו לא רואים עלייה במקרים החדשים, כמעט שבועיים מאז שהחלו ההפגנות".

בזמן שמספר הנדבקים בארה"ב הגיע לשני מיליון, ברוסיה מדווחים על יותר מחצי מיליון נדבקים מתחילת ההתפרצות. לפי הרשויות ברוסיה יותר מ-6,500 מתו מהנגיף. ביממה האחרונה אובחנו 8,779 חולים חדשים ו-174 מתו מהנגיף. השבוע הסתיים הסגר בבירה מוסקבה, אחרי יותר מחודשיים של הגבלות מחמירות.

הקרמלין הכחיש את טענת ארגון הבריאות העולמי ולפיה נתוני התמותה מקורונה ברוסיה קשים להבנה. דובר הקרמלין נשאל אם הוא מסכים ששיעור התמותה ברוסיה מוזר והשיב – "לא". הוא ציין כי רוסיה מוכנה להסביר את צורת עיבוד הנתונים לארגון. מתוך כחצי מיליון מאובחנים כחולי קורונה ברוסיה מתו כ-6,500 בני אדם בלבד, בארצות הברית לצורך השוואה כשני מיליון חולים (פי 4 מרוסיה) מתוכם מתו כ-113 אלף (פי 17 מרוסיה).

32,913 בני אדם נדבקו בקורונה ביממה האחרונה בברזיל – כך הודיעו היום הרשויות במדינה. בנוסף לכך, 1,274 מתו מהנגיף מאז אתמול. בכך, עלה מספר הנדבקים במדינה ל-772,416 ומספר המתים ל-39,680.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה תמיד מראים אולמות עם כמויות של מיטות כאילו מקלטים במתקפת טילים. אבל כולם ריקים??????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו