צילום: קובי גדעון /לע"מ

גורם אמריקני: "אם ישראל מעוניינת – מוכנים לשקול סיפוח מצומצם יותר"

גורם מדיני בכיר: "המיפוי המדויק יחל כבר בשבוע הבא" • במערכת הביטחון נערכים לקיים מפקד אוכלוסין לפלסטינים • גורמים באיפא"ק לחברי קונגרס: "יש לכם יד חופשית לבקר את ישראל בנוגע לתוכנית הסיפוח, אך אסור לפגוע בסיוע לישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם אמריקני אומר כי אם ישראל תהיה מעוניינת בריבונות מצומצמת יותר ותקבל החלטה בנושא "נהיה מוכנים לשקול זאת" – כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח של עמיחי שטיין, הגורם האמריקני הוסיף כי ישראל תצטרך להגיש את המפות ולאחר מכן ידונו עם הממשל האמריקני שישאל שאלות כגון "מדוע זה כרגע האינטרס הישראלי?" או "למה אתם מעוניינים בלספח X כרגע?". הגורם הדגיש כי עד עתה לא גובשה מפה סופית והוסיף שהממשל "ממתין לישראלים שיגבשו את עמדתם, בסופו של דבר מדובר בהחלטה שלכם".

גורם מדיני בכיר שמעורה בדיונים על הריבונות צוטט ב'גלי צה"ל' אומר מסתמן שכבר בשבוע תחל העבודה הממוקדת של הצוותים על המיפוי של השטח ועל המפות עצמן, כך שכבר בשבוע או לקראת סופו יהיה איזשהו מיפוי שיכולו לנהל סביבו משא ומתן. בדיון שנערך אתמול חזר ובהבהיר הגורם שעדיין אין מפות.

ב'ידיעות אחרונות' דווח כי בשבועות האחרונים מתכוננים במנהל האזרחי לאפשרות כי יידרשו בקרוב להוציא לפועל מפקד אוכלוסין של הפלסטינים המתגוררים כיום בשטחים שאמורים להיכלל בתוכנית טראמפ ולעבור לחיות תחת ריבונות ישראלית. מטרת המפקד – שאמור, אם אכן יתממש לבסוף, להתמקד באזורים שרובם מוגדרים היום כשטחי C בתוך גושי ההתיישבות, ביניהם השומרון, בקעת הירדן וגוש עציון – לספור שם את התושבים הקבועים.

בישראל מבקשים, למעשה, "להקפיא" את גודל האוכלוסייה הנוכחי על מנת למנוע נהירה של פלסטינים לשטחי הסיפוח רגע לפני שיעברו לריבונות ישראל. המתווה המסתמן כולל צוותים של המנהל האזרחי, בני 3־5 אנשים, שילוו על ידי גורמי אכיפה ויצוידו באמצעים טכנולוגיים לביצוע המפקד. משימתם היא לעבור מבית לבית בכפרים המיועדים ולכמת את בתי האב הפלסטיניים כדי להבין כמה "תושבים חדשים" עשויים להצטרף למדינת ישראל.

סוכנות הידיעות היהודית JTA דווח כי השדולה האמריקנית למען ישראל, איפא"ק, קיימה שיחות תדרוך עם מחוקקים אמריקנים, בהן הבטיחה כי התמיכה מתורמים פרו-ישראלים לא תפגע אם המחוקקים יבקרו את החלת הריבונות. יחד עם זאת, בשדולה אמרו למחוקקים כי פגיעה מכספי הסיוע הביטחוני לישראל נוכח החלת הריבונות מנוגדת למדיניותה.

גורמים באיפא"ק (השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס האמריקני) אמרו בשיחות סגורות עם מחוקקים בקונגרס: "יש לכם יד חופשית לבקר את ישראל בנוגע לתוכנית הסיפוח", כך מדווחת הלילה. בארגון הגיבו: "לא מעודדים ביקורת כנגד ממשלת ישראל". בהצהרה של הארגון מהחודש שעבר נכתב: "סיפוח יגביל את פתרון שתי המדינות".

עד כה, בארגון שמרו על שתיקה בכל הנוגע להצהרות פומביות על הסיפוח המתקרב. אבל בחדרים סגורים, אומרים גורמים בכירים בארגון לחברי הקונגרס כי כל עוד לא יוגבל הסיוע האמריקני לישראל, ניתן לבקר את "תוכנית הסיפוח" והדבר לא יגרום להתנגשות או מתח עם ארגון הלובי הפרו-ישראלי.

באיפא"ק הגיבו לפרסום בסוכנות הידיעות היהודית ואמרו שהם "לא מעודדים את חברי הקונגרס לצאת בביקורת כנגד ממשלת ישראל – הקו המנחה שלנו הוא לחזק את הברית בין ישראל לארה"ב". ולמרות זאת, לפי סוכנות הידיעות JTA – הלגיטימיות מצד איפא"ק למחוקקים בקונגרס לבקר את ישראל בנוגע לסיפוח, מהווה ללא ספק שינוי כיוון במדיניות של הארגון.

"פגישה מכריעה": נתניהו, גנץ ואשכנזי ייפגשו בשבוע הבא עם השגריר פרידמן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture