צילום: פלאש 90

בר סימן טוב: "נעשה בירור עם גרוטו – ייתכן שיהיה צריך להסיק מסקנות" • צפו

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא אמר שייעשה בירור למשנה שלו ומחליפו הוא שיקבל את ההחלטות: "נעשה את הליך הבירור לא דרך התקשורת". עוד הוסיף: "הכלי החשוב ביותר שיש לנו בניהול המגפה הוא אמון הציבור בקבלת ההחלטות, זכות לקבל העדפה פתוחה לכולם"


צפו: בר סימן טוב בראיון לאודי סגל ב'חדשות 13'.

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב התייחס היום (חמישי) בראיון ל'חדשות 13' לפרסום לפיו המשנה למנכ"ל איתמר גרוטו אישר פטור מחובת בידוד למיליארדר טדי שגיא, והצהיר: "אני רוצה לקבל את ההתייחסות שלו לדברים שנאמרו, נראה מה התשובות וייתכן שיהיה צריך להסיק מסקנות. נצטרך לברר אם נוצרה פה תרבות שבה אנשים פנו וקיבלו מענים פרטניים שלא דרך המנגנונים".

"לאיתמר יש את הזכויות שלו, ואין כוונה לגרוע מהן", הוסיף בר סימן טוב. "יש לו את הזכות להליך שבו הוא ייתן את התייחסותו באופן מלא וענייני בפורום הרלוונטי. אני לא רוצה לדבר על מצבו הרפואי של טדי שגיא, אני לא מכיר אותו. יש חשיבות גם למהות וגם לדרך. יכול להיות שלא נפלו פגמים לא כאן ולא שם, ויכול להיות שנפלו פגמים רק במהות או גם בדרך. בשביל זה יהיה תהליך בירור, הוא צריך להיעשות בנפש חפצה וקשב מלא לכל הטענות ואני בטוח שכך יהיה".

בראיון ל'חדשות 12' הוסיף בר סימן טוב כי "נעשה את הליך הבירור בצורה סדורה כפי שהשר ביקש", אמר. "הכלי החשוב ביותר שיש לנו בניהול המגפה הוא אמון הציבור בקבלת ההחלטות". הוא הוסיף כי "אי אפשר לקחת ממנו את החלק בהתנהלות במאבק במשבר נגיף הקורונה", ציין. "אנחנו צריכים להבטיח שהציבור מבין שהזכות לקבל העדפה באיזשהו דבר היא פתוחה לכולם".

בראיון שישודר הערב ב'כאן 11' אמר כי "נעשה את הליך הבירור לא דרך התקשורת. הכלי החשוב ביותר שיש לנו בניהול המגפה הוא אמון הציבור בקבלת ההחלטות. אנחנו צריכים להבטיח שהציבור מבין שהזכות לקבל העדפה באיזשהו דבר היא פתוחה לכולם. יש מנגנון שבנינו למקרים חריגים וכל הציבור יכול לפנות אליו. אנחנו מעבירים אותן לד"ר אשי שלמון שהוא אחראי במשרד על אותן פניות חריגות וזו צריכה להיות הדרך שבה אנחנו עובדים".

לדבריו, לאחר הליך הבירור שייעשה ובו יתייחס גרוטו לדברים, פרופסור חזי לוי שייכנס לתפקיד מנכ"ל המשרד ביום ראשון, הוא שיקבל את ההחלטות בנושא. עוד אמר בר סימן טוב כי לא רצה לסיים את התפקיד באירוע כזה, ואם היו מחלוקות בין גורמים במשרד הן היו מקצועיות ועל בסיס ענייני. בר סימן טוב שיבח את גרוטו על התנהלותו במאבק במשבר נגיף קורונה


צפו: בר סימן טוב בריאיון שישודר הערב בחדשות הערב בכאן 11

כזכור, המיליארדר טדי שגיא נחת בארץ בשבוע שעבר עם מטוסו הפרטי מקפריסין. במקום לשהות בבידוד, כמתחייב לפי הוראות משרד הבריאות, הגיע למסיבה שהתקיימה בניגוד להנחיות בביתו של יזם הנדל"ן איציק טולדנו. עוד באותו הערב חזר המילארדר לקפריסין. ב'חדשות 12' דווח הערב כי שגיא פנה ו"קיבל אישור" מהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו לא להיכנס לבידוד.

על פי הדיווח של יולן כהן, בכירים במשרד הבריאות שקלו להגיש שגיא תלונה במשטרה בגין הפרת בידוד, עבירה עליה אמור להירשם קנס של 5,000 שקלים. שגיא טען שקיבל אישור לכך מפרופ' גרוטו. על פי בדיקות 'חדשות 12, התברר ששגיא פנה תחילה למנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב. משסורב, פנה למשנה למנכ"ל פרופסור גרוטו – ממנו קיבל אישור בהתאם לבקשתו.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב פנה אמש למשנה שלו, פרופ' גרוטו, בעקבות הפרסום ודרש ממנו הבהרות: "הפטור מבידוד, שלא על פי הנהלים, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור בנו, גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובממשלה, אשר אמורים להתוות את הדרך ללא משוא פנים ולהוות דוגמא", כתב בר סימן טוב במכתב חריף לגרוטו.

בר סימן טוב הוסיף כי "לאור הפרסום החמור, אבקש לקבל ממך הבהרות לדברים. האם אכן ניתן הפטור האמור ומדוע ניתן? וכן האם היו מקרים דומים בעבר שבהם ניתן על ידך פטור לאנשים השבים מחו"ל מחובת בידוד, או מחובות אחרות אותן הטלנו על הציבור. אני תקווה כי יש הסבר מקצועי ומשביע רצון לנושא, וכי הפרסום יתברר כעורבא פרח. לעניות דעתי, אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי".

גרוטו אישר למיליארדר להיכנס לארץ ללא בידוד – אדלשטיין הורה לערוך בירור

בר סימן טוב קורא לגרוטו להתפטר: "נדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי"

דיווח: שגיא לא היחיד שקיבל אישור; הממונה על הפטורים: "לא הייתי מאשר"

בכירים במשרד הבריאות: "בר סימן טוב מנצל את המומנטום כדי לנקום בגרוטו"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו