Miriam Alster/Flash90

השוט של אשר נגד הסגר: בעוד שבוע תפקע סמכות הממשלה להכרזת 'אזור מוגבל'

וועדת חוקה תתכנס ביום ראשון הקרוב לדיון מקדים בבקשת הממשלה להאריך את התקנות לשעת חירום להכרזת 'אזור מוגבל' שעתידות לפקוע בעוד 8 ימים. אשר הורה לזמן לדיון את כלל הגורמים האחראים ומתכוון לדרוש תשובות: "אם לא יסבירו - ייעשה ברקס"

על רקע העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה, תתכנס וועדת חוקה ביום ראשון הקרוב לדיון מקדים בבקשת הממשלה להאריך את התקנות לשעת חירום להכרזת 'אזור מוגבל' שעתידות לפקוע בעוד 8 ימים. גורמים המקורבים ליו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמרו ל'חדשות JDN' כי הדיון צפוי להיות ארוך ויימשך כ-6 שעות.

אשר הורה לזמן לדיון את כלל הגורמים האחראים, המל"ל, משרד הבריאות, רח"ל, פיקוד העורף ועוד, כמו גם כל ראשי הרשויות המתמודות בימים אלה עם 'אזור מוגבל' בתחומם, וכן את ראשי הרשויות שהתמודדו עם אירוע דומה בגל הקודם, כדי לשמוע את טענותיהם והערותיהם של ראשי הערים בנושא, וכדי לבחון את האפשרויות למנוע את התפשטות המחלה מבלי להזדקק להטלת סגר הפוגע בזכויות התושבים.

אשר אמר היום כי "הוועדה לא תמהר לאשר שוב את התקש"ח בטרם ייקבעו פרמטרים ותנאים ברורים להכרזת סגר על יישוב כלשהו, דבר הגורם סבל רב לתושבים שחשים כי היד קלה מדי על הדק הסגר. הוועדה תדרוש לקבל אופציות חלופיות להטלת סגר ותדרוש שהדבר יתבצע רק אם נעשו כל הצעדים הנדרשים האחרים ורק כצעד של אין ברירה".

גורם חרדי המעורה בפרטים אמר ל'חדשות JDN' כי אם נציגי הממשלה לא יסבירו לחברי הוועדה למה לא פינו חולים למלוניות ומה המדדים שעל פיהם הסגר נדרש – "בהחלט יעשה ברקס", כלשונו. ההערכה כי המפלגות החרדיות, בהובלת אשר, ינצלו את ההזדמנות לוודא שמכאן ואילך הממשלה לא תוכל להטיל סגרים על ערים מבלי להוכיח שזה אכן נדרש, מה שיימנע את הסגר הבלתי מוצדק הבא.

כזכור, אשר שוחח השבוע עם ראש המל"ל מאיר בן שבת בעקבות הסגר על אלעד וטען כי "כרגע אין מלונית פנויה לחולי קורונה חרדים, וכל עוד לא יוצאו החולים למלוניות לא נוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה, הטלת סגר כשהחולים עדיין בעיר ואין להם לאן לצאת אין לה הצדקה ודומה שיצא שכרו בהפסדו, ולכן לפני הכל יש להקצות בהקדם מלוניות נוספות לחרדים, להוציא את החולים ולשחרר את התושבים".

עוד הוסיף אשר כי "בעוד עשרה ימים יפקעו התקנות לשעת חירום שמכוחם מוסמכת וועדת השרים להכריז על 'אזור מוגבל' ווועדת החוקה תידרש לדון ולהחליט אם לאשר הארכה נוספת של התקש"ח, לא נמהר לאשר זאת שוב לפני שייקבעו פרמטרים ותנאים ברורים להכרזת סגר על יישוב כלשהו, הוועדה תדרוש שהכרזת 'אזור מוגבל' תתבצע רק כאשר נעשו כל הצעדים הנדרשים האחרים ורק כצעד של אין ברירה".

יצוין שבוועדת שרים להגדרת "אזור מוגבל" במסגרת הטיפול בנגיף הקורונה חברים שר האוצר ישראל כ"ץ, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ושר הבריאות יולי אדלשטיין. בראשות הועדה עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר שס ושר הפנים אריה דרעי מכהן כממלא מקומו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו