עוד פיצוץ מסתורי באיראן: שריפה פרצה בתחנת כוח בעיר אהוואז • צפו

כלי תקשורת באיראן ובמדינות ערביות נוספות מדווחים על פיצוץ שאירע בתחנת כוח שמנוהלת על ידי משמרות המהפכה בדרום מערב המדינה. דיווח נוסף: דלפית כלור במפעל פטרוכימי. הערכות: ייתכן שמדובר בחלק מתגובת סעודיה על תקיפת מתקני הנפט שלה

שריפה גדולה פרצה היום (שבת) בתחנת כוח בעיר אהוואז שבדרום-מערב איראן. לפי דיווחים בכלי תקשורת איראניים, הסיבה לשריפה היא ככל הנראה התלקחות של שנאי. בתקרית אחרת היום, ביחידה במפעל הפטרוכימי קרון שליד נמל בנדר אימאם חומייני שלחופי המפרץ, נפגעו כמה עובדים מדליפת גז כלור. מנהל המפעל אמר כי העובדים סובלים מפגיעות קלות אחרי ששאפו את הגז, וכי הדליפה נעצרה.

על פי מספר דיווחים לא רשמיים, אחד השנאים בתחנת הכוח שמנוהלת על ידי הגוף הכלכלי של משמרות המהפכה בדרום המדינה התפוצץ וגרם לשרפה גדולה במקום. על פי הדיווחים שמגיעים מהמדינה, תחנת הכוח ממוקמת במחוז אחוואז שבדרום מערב המדינה. הסיבה לפיצוץ המסתורי עדיין לא ידועה, כשהשלטונות באיראן עדיין לא התייחסו באופן רשמי לדיווחים.

צילומים שפורסמו מהזירה מראים עמוד עשן שחור סמיך ופועלים הנסים מהמקום. גורמים במשטר אמרו לסוכנות הידיעות "איסנא" כי מדובר בפיצוץ של אחד מהשנאים במתקן שנגרם מהחום הכבד. סוכנות הידיעות האיראנית "איסנא" דיווחה כי האש עדיין בוערת אך היא תחת שליטה. כבאי אחד נפצע במהלך כיבוי האש, מסרה סוכנות הידיעות.

מומחה למזרח התיכון העריך כי ייתכן שהשריפה באהוואז, כמו גם השריפה בשיראז, נגרמו מפעולה של סעודיה. זאת עשויה להיות תגובתה של סעודיה על תקיפת מתקני הנפט באבקאיק בספטמבר. המתקפה המשולבת של טילי שיוט וכטב"מים פגעה אז באופן משמעותי בתפוקת הנפט הסעודית. קיימת אפשרות שהשריפה במתקן באהוואז נגרמה ממתקפת סייבר.

התקרית הראשונה
התקרית השנייה
התקרית השלישית

גורמים איראניים: "ייתכן שישראל אחראית לפיצוץ סמוך למתקן הגרעיני"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו