עוד תקרית מסתורית באיראן: 13 הרוגים בפיצוץ חריג בצפון טהראן • צפו

פיצוץ עז בצפון הבירה האיראנית התרחש בשטח בנוי בצפיפות בצפון הבירה סמוך לבית החולים "סינא אתר". לדברי שירותי ההצלה המקומיים, לפחות 13 בני אדם נהרגו באירוע. בתיעוד מהמקום נראים מבנים בוערים ועשן שחור המיתמר מאזור הפיצוץ

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

פיצוץ עז החריד הערב (שלישי) את צפון הבירה האיראנית טהרן. בסרטונים שצילמו אזרחים ועלו לרשתות החברתיות נראה הפיצוץ, ובחלקם נראה לאחריו לפחות פיצוץ משנה אחד. כמו כן נראים מבנים בוערים ועשן שחור המיתמר מאזור הפיצוץ. הפיצוץ התרחש בשטח בנוי בצפיפות בצפון הבירה סמוך לבית החולים "סינא אתר". לדברי שירותי ההצלה המקומיים, לפחות 13 בני אדם נהרגו באירוע.

ג'לאל מלקי, דובר מכבי האש של טהראן, אמר לסוכנות הידיעות תסנים כי האש פרצה בקליניקה רפואית, וכי הכבאים הוזעקו למקום. ראש מרכז החירום של טהראן, פיימאן סבריאן, אמר לסוכנות פארס כי לפחות שלושה בני אדם נפגעו בפיצוץ. וידאו שהעלו גולשים לרשת הציג עשן שחור בשמי העיר. תושבים באזור מדווחים שכוחות הכיבוי השיגו שליטה כמעט מליאה על הלהבות, אך אש עדיין בוערת במרתף.

הפיצוץ ליד טהרן שעורר בהלה בבירה האיראנית בלילה שבין חמישי לשישי התרחש באזור בהרי אלבורז שממזרח לעיר, אזור שמומחים מעריכים כי מוסתרים בו מנהרות תת-קרקעיות ואתרים לייצור טילים – כך עולה מצילומי לוויין שנחשפו השבוע ושמובאים בסוכנות הידיעות AP. עם זאת, תמונות הלוויין אינן פותרות את השאלות סביב מה בדיוק התפוצץ במקום ומדוע.

תמונות הלוויין מהאזור, השוכן כ-20 ק"מ ממזרח למרכז טהראן, הראו מאות מטרים של צמחיה חרוכה, שלא נראו בתמונות מהאזור כמה שבועות קודם לכן. המבנה שליד האזור השרוף דומה למתקן ששודר בטלוויזיה הממלכתית. סימני השריפה האלה לא נראו בצילומי לוויין שנעשו בשבועות שלפני הפיצוץ. בניין הנראה בצילומים ליד סימני החריכה מזכיר מתקן שנראה בצילומי הטלוויזיה הממלכתית.

"אזור אחסון הגז נמצא בסמוך למה שאנליסטים מתארים כמתקן הטילים של חג'יר באיראן", מסביר פביאן היינץ, חוקר במרכז ג'יימס מרטין ללימודים בינלאומיים במונטריי, קליפורניה. "נראה כי הפיצוץ פגע במתקן של הקבוצה התעשייתית שאהיד בייקר, שמייצרת רקטות בעלות הנעה מוצקה". לפי המרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון, חג'יר הוא "אתר של מנהרות רבות, שחלקן לפי החשד משמות לייצור נשק".

לאחר המקרה מסרו הרשויות כי מדובר בפיצוץ של בלון גז, וערוץ הטלוויזיה האיראני דיווח ממקום התקרית לכאורה. המצלמה התמקדה במה שנראה כמכלי גז גדולים מפויחים, אך לא הראתה דבר מסביבם. דובר משרד ההגנה האיראני תיאר את האתר כ"אזור ציבורי", דבר שהעלה את התמיהה מדוע גורמים צבאיים ולא אזרחיים מטפלים באירוע. ערוץ הטלוויזיה לא ענה על השאלה הזאת.

הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה בלילה שבין חמישי לשישי כי הרשויות במדינה חוקרות "אור בהיר ורעש חזק מזרחית לטהראן", זאת לאחר שקודם לכן דיווחו גולשים ברפובליקה האיסלאמית על פיצוץ עז וחריג באזור. דובר משרד ההגנה האיראני מסר כי מדובר בפיצוץ במתקן גז באזור הכללי-אזרחי בעיר פרצ'ין, סמוך לבירה, עיר שבה שוכן אתר צבאי רגיש. לדבריו, כוחות הכיבוי השתלטו על האש ולא היו נפגעים.

דיווחים ותיעודים באיראן: פיצוץ לילי גדול נראה מזרחית לבירה טהרן • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture