צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כץ: "יש לך בן דוד עם אולם" – זוהר: "שר אוצר מנותק" • צפו בעימות הסוער

שר האוצר האשים את יו"ר הקואליציה ואמר כי "הדחף שלו נובע כי יש לו בן דוד עם אולם". זוהר הגיב: "צריך לקרוא לראש הממשלה להפסיק את כהונתו כשר האוצר, היא מסכנת את הליכוד". עוד עקץ: "שאני אדבר על העסקים של אשתך?" • תיעוד מהדיון בכנסת

עימות חריף התנהל לפני זמן קצר בוועדת הכספים בין שר האוצר ישראל כץ ויו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר השניים, חברי מפלגת הליכוד, תקפו זה את זה על רקע המדיניות הכלכלית סביב משבר הקורונה והטיחו אחד בשני האשמות. יו"ר הועדה ח"כ משה גפני הוציא הדיון להספקה בכדי להרגיע את הרוחות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ימן את השניים לפגישה, בניסיון להרגיע את הרוחות.

זוהר התייחס במהלך הדיון לתקרת הפיצוי שמעגן החוק לעניין עסקים, ודרש להגדילה. כץ הגיב: "עמדה אישית שלך, בניגוד לעמדת רה"מ, ולנוכח כך שיש לך בן דוד עם אולם. אמר לי אחד הגורמים בתחום, מה הדחף שלך, שיש לך בן דוד עם אולם".

זוהר הגיב במתקפה: "צר לי שכחלק מתנועת הליכוד יש לנו שר אוצר מנותק מהעם, אני מצר על זה. ועם כל הכבוד לרצון של שר האוצר להפגין כוחניות, עלי זה לא עובד. אני באופן אישי חייב להודות שהייתה לי תקווה גדולה ממינויו של ישראל כץ, יש לי מפח נפש גדול מההתנהלות שלו. יכול להיות מאוד שצריך לקרוא לרה"מ לבחון את המשך כהותנו של שר האוצר. המשך כהותנו הופכת לסכנה להמשך כהונת הליכוד". השר כץ: "אתן לך עצה, פשוט אל תדבר ותצא".

כץ המשיך את המתקפה אחרי הדיון בטוויטר וכתב לזוהר: " באת להפריע לדיון ענייני בגלל אינטרס אישי של בן דוד שיש לו אולם חתונות. זה מנוגד לעמדת ראש הממשלה והממשלה שרוצה להעביר את החוק כדי להעביר במהירות כסף לשכירים לעצמאים ולבעלי העסקים. לצערי האופוזיציה מגלה יותר אחריות לציבור מאשר אתה שקרוי: יו״ר קואליציה".

השר כץ הוסיף כי "ח"כ מיקי זוהר פעם אחר פעם מנסה להכניס את הדעות הלוביסטיות שלו לדיוני הוועדה. פעם ראשונה, לטובת סוכני הביטוח, וכעת לטובת בעלי האולמות. אני בקשר מתמיד עם כל הגורמים בשטח, נפגש עם כולם ושומע באופן אישי. "הניתוק" היחיד שלי הוא מבעלי עניין ואינטרסנטים".

זוהר הגיב "לאור מתקפת הציוצים של השר ישראל כץ" וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מציע לו להירגע ולהתחיל לעבוד למען אזרחי ישראל תוך שימת דגש על קשב לצרכים ולבעיות. חבל מאוד שהוא מנסה להשליך עליי את ההתנהלות הכלכלית המנותקת שלו במקום להאבק אך ורק למען הצרכים של הציבור. אמשיך להילחם למענכם, גם אם זה לא מוצא חן בעיניו".

רקע לוויכוח בין השניים: דיון שנערך אתמול (ראשון) אצל ראש הממשלה עם נציגי המסעדות והמעסיקים, בו נכחו כ"ץ וזוהר. מיקי זוהר ביקש להעלות את המענק שמגיע לבעלי האולמות, אבל כ"ץ התנגד. לפי גורמים בישיבה, זוהר יצא מהדיון בהפגנתיות בתגובה. בינתיים, מאחורי הקלעים, ראש הממשלה נתניהו מנסה לתווך בין זוהר לכ"ץ ולהרגיע את הרוחות.

במקביל, השרה גילה גמליאל תקפה את זוהר בראיון ל'רדיו 90': "הפסקתי להתייחס לדברים שהוא מוציא מהפה. מאז שהוא יו"ר הקואליציה, כל הקלקולים בגללו. או שייקח עצמו בידיים ויקיים שיח עם הליכוד ונציגי הקואליציה ופחות כותרות – או שצריך להחזיר את דוד ביטן שינהל הקואליציה"

לדבריה, "הכל בגלל מיקי זוהר. יש מצב שהגיע הזמן לעשות סדר בבלגן. אמירות מן הסוג הזה בוועדה, ובמקום שיעזור הוא מדרדר השיח הפוליטי. אני אומרת למיקי ההערות שלי. אומר גם לראש הממשלה. צריך לשמור על הקואליציה ועל הליכוד. הוא מפטר את כולם כל הזמן. זה לא סגנון הליכוד".

זוהר הגיב בטוויטר לדברי גמליאל: "כנראה שהעובדה שהיא וישראל כץ נתמכו יחד ע״י ״הליכודניקים החדשים״ הפכה אותם לבני ברית, חבל מאוד שגילה גמליאל מערבבת את שיקולי הפריימריז שלה בויכוחים מהותיים שקשורים לעתידם הכלכלי שלי אזרחי ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו