Yonatan Sindel/Flash90

הוחלט: מוסדות החינוך לא ייסגרו בשלב זה – הערכת מצב נוספת ביום חמישי

לאחר שהממשלה חזרה בה מחלק מההגבלות, רה"מ, גנץ והשרים החליטו שהפעילויות החינוכיות יימשכו גם השבוע. ביום חמישי תתקיים הערכת מצב נוספת שבה יישקלו הצעדים הבאים. נתונים: היקף ההדבקה בילדים נמוך ביחס לחלקם באוכלוסיה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ החליטו כי בשלב זה לא ייסגרו 'בתי הספר של החופש הגדול'. הערכת מצב נוספת תתקיים ביום חמישי הקרוב בה ידונו בכל האפשרויות שעל הפרק. ההחלטה תשפיע ככל הנראה גם על תלמודי התורה שלא יצאו לחופש ואולי אף על חלק מהישיבות הקדושות, שיפעלו כמובן בהתאם להחלטת גדולי ישראל.

ההחלטה התקבלה בדיון שקיים ראש הממשלה על מתווה פעילות מערכת החינוך, עם ראש הממשלה החליפי, שר החינוך יואב גלנט, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, ר' המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביביס, ר' מועצה אזורית מרחבים שי חג'ג' וגורמים נוספים.

לפי הנתונים שהציגו לגנץ ונתניהו במשרד החינוך, בשבוע שעבר חלו במסגרת בית הספר של החופש הגדול 280 תלמידים – 2.7% מהחולים בכל הארץ. בחודש יולי עד כה, בזמן פעילות בתי הספר של החופש הגדול, נדבקו סך הכול 552 ילדים – 2.92% מכלל החולים שהתגלו בישראל, זאת מתוך קבוצה יותר קטנה של ילדים, כ-720 אלף, שהשתתפו בפעילות

בתוך כך, האגף למעונות יום במשרד העבודה והרווחה מפרסם היום נתונים על מעונות היום, מהם עולה כי בחודש יולי מתוך 2000 מעונות רק ב- 18 מעונות נמצאו נדבקים בקורונה – שהם פחות מ- 1% מסך המעונות הכולל, כאשר 10 מעונות בלבד נסגרו לשבועיים וביתר המעונות, נסגרו כיתות נקודתיות.

על פי הנתונים נסגרו לשבועיים 9 מעונות באזור המרכז, 3 בירושלים, 4 בצפון ושני מעונות בלבד באזור הדרום – מדובר ב 1083 ילדים מתוך 130,000 אלף שבודדו לשבועיים ושבו לפעילות סדירה במעון, סהכ מדובר על פחות מ-1% מתוך כלל הילדים.

מעונות היום המפוקחים נותנים מענה ל-130,000 ילדים ומשפחות ונותנים מסגרת מסובסדת לגיל הרך מגילאי 0 עד 3, מאז פתיחתם מחדש של המעונות בחודש מאי השנה, ננקטו פעולות משמעותיות לשמירה על היגיינה במסגרות, כמתחייב וכלל המעונות פועלים במסגרת כללים אלו.

שר העבודה והרווחה איציק שמולי: ״סגירת מעונות היום עלולה להנחית מכה אנושה על ההורים הצעירים והמשק כולו. העלייה הארצית בתחלואה בהחלט מדאיגה אך הנתונים מלמדים בבירור שהשמירה על הנהלים במעונות אפקטיבית. אין שום הצדקה להפסקת הפעילות, דבר שעלול להוציא מאות אלפי הורים משוק העבודה. במידת הצורך ניתן בהחלט להקטין את הסיכון ע״י מעבר לעבודה בקבוצות קטנות יותר, תוך תגבור ושיפוי מערך הגיל הרך״

"אנחנו נעמוד על הרגליים האחוריות ולא נסכים שיסגרו את בתי הספר", איים אתמול יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס. "600 אלף משפחות יישארו בבית בלי מסגרת! איך הציבור יתמודד עם הגזרה הזאת במשך עוד חודש וחצי? נעשה הכל כדי לעזור להורים ולילדים. אני קורא לשרים להתעשת. סגירת בית הספר של הקיץ היא סגירה של כלכלת ישראל". לדבריו, יש לפתוח גם את הגנים ואת השכבות הנמוכות בספטמבר ולחזור לשגרת הוראה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture