צילום מסך: החדשות 12

דיווח: הודעה רשמית על מינוי פרופ' ברבש מתעכבת בגלל קרב על סמכויות

מי שכיהן כמנכ"ל משרד הבריאות ומנהל בית החולים איכילוב היה אמור להתמנות לתפקיד כבר הערב. אולם, בשל אי הסכמות באשר לסמכויותיו - המינוי מתעכב. למרות שהמינוי עוד לא רשמי, הפרופ' כבר שוחח עם אנשי מעבדות וביקש להציב יעדים לקראת החורף

פרופסור גבי ברבש היה אמור להתמנות הערב (שלישי) לתפקיד פרויקטור הקורונה – המנהל המיוחד שירכז את המאבק במגפה, אולם עקב מחלוקת באשר לסמכויותו, טרם ברור אם ברבש אכן ייכנס לתפקיד זה – כך דווח ב'חדשות 13'. בשל כך, מסיבת עיתונאים מיוחדת שתוכננה להערב, בה היו אמורים ראש הממשלה ושר הבריאות להכריז על המינוי – נדחתה.

על פי דיווח של נדב איל, המחלוקת היא על הסמכויות אותן עתיד לקבל ברבש אם יתמנה לתפקיד הפרויקטור. בלשכת ראש הממשלה, לשכת שר הבריאות ובלשכתו של מנכ"ל משרד הבריאות, לא הגיעו להסכמה אילו הרשאות יינתנו לברבש, שכיהן בעברו כמנכ"ל משרד הבריאות וכן כמנהל בית החולים איכילוב. זאת, משום שגם יולי אדלשטיין וגם פרופסור חזי לוי מנהלים את המשבר במקביל.

ב'כאן חדשות' דווח כי כי טרם התבהר תחת מי יפעל פרופסור ברבש ומה יהיו סמכויותיו. גורמים המעורים בנושא סיפרו ששר הבריאות יולי אדלשטיין העדיף למנות איש צבא כמו האלוף אמיר אבולעפיה, אך הוא ויתר על התפקיד משום שרצה להיות כפוף לקבינט הקורונה, ולא למשרד הבריאות.

עוד דיווחה קטי דור כי אומנם המינוי טרם אושר רישמית, אך פרופסור ברבש כבר שוחח עם אנשי מעבדות וביקש להציב יעדים לקראת ההיערכות לחורף – להגיע ל-100 אלף בדיקות קורונה ביום. פרופ' ברבש נפגש בשעות האחרונות עם נתניהו כדי לסגור פרטים אחרונים. גורמים בסביבת שר הבריאות אומרים שהמינוי עדיין לא סגור.

דיווחים: פרופ' גבי ברבש יתמנה הערב לפרויקטור לניהול המאבק בקורונה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו