אוחנה התעמת עם מ"מ המפכ"ל: "אם היה מדובר בהפגנה של חרדים?"

השר לבט"פ טען בדיון סגור שהמשטרה עדינה מול המפגינים נגד רה"מ לעומת מגזרים אחרים: "אם היה מדובר בהפגנה של חרדים או ערבים או יוצאי אתיופיה, האם כך זה היה נראה?". ניצב כהן הגיב: "אני חושב שאתה אומר אמירות מאוד מסוכנות פה כרגע"

במהלך דיון שיזם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בהשתתפות מ"מ המפכ"ל מוטי כהן ובכירי המשטרה, פרץ עימות חריג בין אוחנה לניצב כהן, במהלכו הושמעו אמירות קשות של השניים זה כלפי זה – כך נחשף ב'חדשות 12'. בדיווח צוין כי העימות החריף התרחש זמן קצר לפני שהשר אוחנה יכריע את מי הוא ממנה למפכ"ל הקבוע של המשטרה.

השר אוחנה אמר לכהן כי "אני אגיד משהו קשה, אני מבקש שלא תענו לי על זה, אל תענו לי. עם יד על הלב, תענו לעצמכם: אם היה מדובר בהפגנה של חרדים או ערבים או יוצאי אתיופיה, האם כך זה היה נראה? אל תענו לי". מ"מ המפכ"ל הגיב: "השר, אני גם לא מתכוון בנושא הזה לענות לך". אוחנה לו כי "אני לא ביקשתי שתענה לי. אמרתי לך 'אל תענה לי'. רק לעצמך תענה". מ"מ המפכ"ל: "אין לי כל כבוד"

אוחנה תקף: "הפגנה על ערבים הייתה מסתיימת ככה, מוטי? יד על הלב. אתה יודע מה, הנה אני מבקש תשובה". ניצב כהן טען כי "גם ביוצאי אתיופיה הייתי, וגם כשהחרדים הייתי ככה". השר הגיב כי "לא חשוב איפה. יחס שווה לכולם. זה מה שאני מבקש. לא יחס מפלה, לא יחס שונה. יחס שווה, זה הכל. בקשה לגיטימית".

מ"מ המפכ"ל תקף את השר הממונה ואמר לו כי "אני חושב שאתה אומר אמירות מאוד מסוכנות פה כרגע". אוחנה הגיב: "תרשה לי את זכות הדיבור שלי". כהן אמר בתגובה: "אז גם לי תרשה". אוחנה: "אבל אני לא ביקשתי תשובה. לא ביקשתי תשובה". מ"מ המפכ"ל: "אז אל תעלה את זה". השר אוחנה: "לא, אל תגיד לי מה להעלות או לא להעלות מוטי, עם כל הכבוד. באמת, יש גבול".

ב'חדשות 13' דווח כי האווירה המתוחה בפגישה נמשכה גם סביב דיון בבג"ץ שקשור להר הבית, אז אמר ידיד שהמשטרה פועלת בהתאם להנחיות היועצת המשפטית למשטרה בהיבטים המשפטיים. אוחנה השיב כי "אתם פועלים לפי הנחיות של השר הממונה ולא לפי הנחיות היועצת המשפטית – אני זה שמוסמך בחוק". ידיד הגיב: "כן, כן, אנחנו פועלים בהתאם להנחיות השר".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לתוכנם של ישיבות ופגישות עבודה. המשטרה תמשיך לפעול גם בנושא זה בשיוויוניות וללא משוא פנים, בהתאם לחוק ולפסיקות בית המשפט". מלשכת השר לביטחון הפנים נמסר כי הם לא מתייחסים לדיונים סגורים.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הגיע לפני זמן קצר לירושלים בכדי לעמוד מקרוב אחר פעילות כוחות המשטרה בעקבות מחאה המתקיימת בעיר בשעות אלו. לאחר ששוחח עם המפקדים והשוטרים במקום אמר מ"מ המפכ"ל: "תפקידנו לאפשר את חופש המחאה לכל אזרח באשר הוא בהתאם להוראות החוק. מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות קשת של החברה בישראל וכך אנו עושים מזה תקופה ממשוכת, כמעט מדי יום. מנגד שלום הציבור ובטחונו עומדים מעל לכל, לכן לא נאפשר אלימות, ונדליזם או פגיעה בשוטרים ואזרחים. אני קורא למפגינים לשמור על המחאה נקייה מאלימות והפרות סדר, להישמע להוראות השוטרים ולא לתת למחאה להידרדר למפגן אלימות והפרת חוק".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הליכוד מומחה בזריעת פרובוקציות.
אפס מעשים.
אפס הישגים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו