שִׁירַיִם של 'תשעת הימים': הילולת הגרי"ש אלישיב זיע"א וההלוויה בבעלזא

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: ביקור בזק של האדמו"ר מזוועיהל ארה"ב, השר אצל האדמו"ר מצאנז, והאדמו"ר מויז'ניץ בתפילת פתע בכותל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

'שיריים' שפותח את המדור מידי שבוע בהקדמה קצרה, ימנע מכך השבוע, זאת בשל שיאם של 'תשעת הימים' בהם אנו נמצאים כעת. מאז היותו נער צעיר הוא משנן את הגמרא בעל פה 'כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בבניינה', ובנינו מי לא רוצה לראות בבניינה.

ביום ראשון האחרון בשעות הצהריים ראה 'שיריים' כיצד כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א מלווה בצער גדול את חסידו הנאמן הרב החסיד רבי משה יוסל אוברלנדר, הלוויה שיצאה מרחבת בית המדרש הגדול של חסידות בעלזא בירושלים התקיימה בהשתתפות המוני החסידים שנפרדו מעסקן החסידות שעשה רבות למען בית המדרש. האדמו"ר ליווה את המנוח והחסידים נדחקו סביבו.

ומי שהגיע לביקור בזק בארץ הקודש הוא כ"ק האדמו"ר מזוועיהל ארצות הברית שליט"א, הרבי שיצא מארצות הברית בשבוע שעבר שהה במהלך השבת באוקראינה יחד עם חסידיו וביום ראשון הוא נחת בארץ הקודש, היישר משדה התעופה הוא הגיע לכותל המערבי ולציון האדמו"ר מצאנז זוועיהל זצ"ל ומשם חזר חזרה לשדה התעופה. האדמו"ר המריא במטוס פרטי נדבת אחד החסידים.

וגאב"ד מאקאווא שליט"א שמרבה לפקוד את המקומות הקדושים בכל רחבי הארץ נצפה בחצר ציון הרשב"י זיע"א במירון כשהוא שקוע בתפילה ובתחנונים לישועתם של ישראל בשיאן של 'תשעת הימים'.

כ"ק האדמו"ר ממיאלען שליט"א שהשתתף השבוע באירועים רבים נצפה כשהוא קובע מזוזה למשרדים הראשיים של רשת מחסני השוק בפתח תקווה.

וללא ספק היום המכונן של השבוע היה יום היארצייט של מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זיע"א, המונים עלו לציונו הקדוש שבהר המנוחות וזעקו לישועתן של ישראל, בליל היארצייט ראה 'שיריים' את בנו של פוסק הדור הגאון רבי משה אלישיב שליט"א כשהוא ניגש לפני העמוד בחדרו הקדוש של אביו הגדול, שם שקד על התורה עשרות בשנים, בתפילה השתתפו מניין מצומצם זאת לאור התפשטות נגיף הקורונה, אך 'שיריים' שלו קשרים בכל מקום הצליח להידחף. התיעוד לפניכם.

וביום היארצייט עצמו, כחום היום הגיע 'שיריים' להעתיר בתפילה ובתחנונים בציונו של פוסק הדור זיע"א. 'שיריים' שהיה שקוע זמן רב באמירת תהילים ראה שם גדולי תורה רבים ואף רבים מ'שלוחא דרבנן' שהתייצבו במקום מנוחתו של מנהיג הדור, תחילה ראה 'שיריים' את תלמידו חביבו הגאון רבי יוסף אפרתי שליט"א כשהוא אומר תהילים בדמעות שליש, גם 'שיריים' הצטרף.

לאחר מכן ראה את סגן שר התחבורה הנמרץ והפעיל אורי מקלב כשהוא מעתיר בציון הק', 'שיריים' נזכר בשנים היפות בהם מקלב זכה לאמונו של פוסק הדור זיע"א, אך גם כיום מקלב זוכה לאמונם של כלל גדולי ישראל. והנה התיעוד.

לאחר מכן ראה 'שיריים' את המשגיח הנודע הגאון הצדיק רבי דן סגל שליט"א, הוא התרגש מאוד למראה המשגיח זאת לאחר תקופה ארוכה שהוא שהה בארצות הברית, המשגיח כמו תמיד נעמד וביכה את צרתם של ישראל, 'שיריים' שדמע אף הוא לא הצליח לתעד אך מי שנחלץ לעזרתו הוא יוני קניג שחגג היום יומולדת.

'שיריים' כבר זמן רב רוצה לבקר בנתניה, למקורביו הוא נשמע אומר "אם לא חלדודנא ושוויץ אז לפחות להריח ים חסידי". אך לצערו טרם עלה בידו, מי שכן הגיע לנתניה היה שר הבריאות הטרי משהו יולי אדלשטיין שהגיע לביקור במעונו של מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א, השר נכנס לבדו והפגישה התקיימה בריחוק מקום כפי ההנחיות, 'שיריים' יודע לומר כי בפרידתו העניק האדמו"ר לשר סט הספרים 'לפיד האש' על פועליו הכבירים של אביו הגדול מרן בעל ה'שפע חיים' זיע"א.

כל פעם ש'שיריים' נזכר בכותל המערבי הוא חש געגועים עזים למקום שלא זזה ממנו שכינה מעולם, באחד מימי השבוע לאחר יום עבודה עמוס נכנס 'שיריים' לרכב המקרטע שאין לו ונסע לכיוון ירושלים, כשהוא הגיע לכותל הוא הופתע לראות את כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א שהגיע להתפלל במקום היישר ממעון הנופש בערד ללא גבאים וחסידים, 'שיריים' יודע לומר שזה לא משהו שקורה כל יום לכן הוא מיהר ותיעד את המראה המיוחד.

ובאחד האירועים השבוע ראה 'שיריים' שולחן מזרח מכובד עם כל האדמורי"ם, הוא אף שיפשף את עיניו לראות שהוא לא הוזה, אל מול עיניו הוא ראה כיצד האדמורי"ם מקרעטשניף קרית גת, ממיאלען, ממעזיבוז וטראבישן יושבים יחד ומשוחחים דברות קודש, מחזה כזה לא רואים כל יום ו'שיריים' מיהר לתעד.

והשמחה שעשתה את השבוע היא שמחת הולדת הנין הראשון לכ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, 'שיריים' כששמע את הבשורה המרנינה נזכר בשמחת החתונה הגדולה של אבי הבן שנערכה בבני ברק בהשתתפות כל גדולי האדמורי"ם, 'שיריים' מצטרף ומאחל בפני הקודש, מזל טוב. רק לידיעת אלפי הקוראים כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א צפוי להמריא בשבוע הקרוב לארצות הברית שם ישהה עד חודש אלול.

ולמרות השמיים הסגורים מי שהצליח להמריא לקרעסטיר היה ראש ישיבת סאטמאר הגאון רבי חיים צבי מייזליש שליט"א שנסע לאוהל שבהונגריה לרגל היארצייט של זקנו בעל ה'ישמח משה' זיע"א, לאחר מכן הגיע לקרעסטיר שם הכשיר תנור חדש לרווחת ההמונים, 'שיריים' שהיה אמור להמריא ל'ביטשנא' שם טמון הרה"ק רבי מרדכי מנדבורנא זיע"א שהבטיח ישועות למי שיבא לקברו בתשעת הימים, נאלץ ברגע האחרון לוותר על הטיסה.

השבוע ציינו בעולם היהודי את יום היארצייט לאהרן הכהן זיע"א. מידי שנה המונים היו נוהרים להר ההר שבעבר הירדן שם הוא טמון, אלא שהשנה בעקבות הגבולות הסגורים יצאו מאות יהודים ל'מצפה אהרן הכהן' המשקיף על מקום מנוחתו. 'שיריים' שהגיע בגי'פ ארבע על ארבע הופתע לראות במקום את הבוס הבלתי מעורער של האתר בו אתם שוהים כעת – 'חדשות JDN', הלא הוא הרב דוד ברנשטיין שהיה עטוף בטלית ועטור בתפילין ושמע את 'קריאת התורה' מילה במילה על פי ההנחיות. 'שיריים' שהיה שקוע בלשמוע את הקריאה העריבה לא יכל לצלם מי שעמד שם עם מצלמה של צלמים היה יואל בהר. והתיעוד לפניכם.

'שיריים' יסיים את המדור בתפילה שנזכה לבניין בית הבחירה, ושהימים הללו יהפכו לששון ולשמחה. שבת שלום יהודים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה יש תמונות של חסידים בלי מסיכות??? ועוד בלי שמירת מרחק!

מי אמר שמסיכה מגן אולי הוא רק מזיק מחר יהיה מחקר חדש שמסיכה מעבירה את הנגיף יותר מהר מה תגיד אז???

אז ההידור להימנע ממסיכות הוא בגלל המחקר של מחר?
מעניין מה יגלה המחקר של מחרתיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture