ויקיפדיה

בכיר בחרייני תוקף: "הנורמליזציה עם ישראל כניעה ללחץ אמריקני"

בכיר מפלגת "אל וופאק" בבחריין האייתוללה קאסים תוקף את ההסכם המתגבש עם ישראל: ""הנורמליזציה מנוגדת לרצון העם והאל". קאסים הינו איש דת שיעי והוא איננו מורשה לשאת בתפקיד רשמי במדינה, לטענת הרשויות בבחריין: "משרת אינטרסים זרים"

האייתוללה הבחרייני עיסא קאסים תוקף בחריפות את ההסכם עליו צפויה מדינתו לחתום עם ישראל. בדרשתו שהופצה על ידי חברי מפלגת האופוזיציה "אל וופאק" המזוהה עם איש הדת נאמר: "הנורמליזציה הבלתי מתקבלת על הדעת של איחוד האמירויות ובחריין עם ישראל סופה ליפול, זאת משום שמדובר, בסך הכל, בכניעה ללחץ אמריקני על הממשלות", הוא הוסיף כי "הנורמליזציה מנוגדת לרצון העם והאל".

ב'ישראל היום' פורסם כי בשל היותו חלק מהאופוזיציה משפחת חליפה במדינה, ותמיכת ובמחאה נגדה בשנת 2011, אזרחותו של קאסים נשללה בשנת 2016 והוא איננו מורשה לשאת כל תפקיד רשמי בבחריין. במשרד הפנים המקומי מנמקים את ההחלטה בכך שקאסים "משרת אינטרסים זרים".

יצוין כי באותה שנה הוצאה מפלגת "אל וופאק" מחוץ לחוק, על אף שהייתה המפלגה בעלת התמיכה הציבורית הגדולה ביותר במדינה והמפלגה הגדולה בפרלמנט הבחרייני במשך לפחות שש שנים. קאסים מעולם לא נשא משרה רשמית במפלגה אך נחשב מנהיגה הרוחני של התנועה.

בעבר הואשם קאסים בגיוס כספים שלא כחוק והלבנת הון. ועל אף הכרזת התביעה על ההאשמות נגדו, מעולם לא ננקטו נגדו כל צעדים משפטיים, ככל הנראה דווקא בלחץ אמריקני שלא לגרום לניכור גדול יותר של האוכלוסייה השיעית במדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו